Grrrrrrrrrrrrrr aandrijfas berlingo

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Grrrrrrrrrrrrrr aandrijfas berlingo

Post by PeterM »

Tja het is een stuk lomper dan een AX maar ook hier van de week dikke klonten vet in mijn rechter voorwiel.

Omdat het natuurlijk weer een bouwpakket Berlingo is moest is weer vreselijk goed zoeken naar het soort aandrijfas wat ik nodig heb. is dus xsara of zx 1.9td asje want die hebben hetzelfde subframe.

Maar dan de boel na een paar jaar weer los krijgen en dat met deze hitte! vanaf vanmorgen half 8 op pad en rond 18.00 uur pas het asje gemonteerd er in. Morgen nog de koppelstangetjes voor de stabilisator vervangen (oude moeren zal ik wel weer los moeten slijpen of zo) en de moer van de aandrijfas op moment zetten en hij moet het weer doen. ZUCHT

P. :)

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: Grrrrrrrrrrrrrr aandrijfas berlingo

Post by muis_84 »

PeterM wrote:Tja het is een stuk lomper dan een AX maar ook hier van de week dikke klonten vet in mijn rechter voorwiel.

Omdat het natuurlijk weer een bouwpakket Berlingo is moest is weer vreselijk goed zoeken naar het soort aandrijfas wat ik nodig heb. is dus xsara of zx 1.9td asje want die hebben hetzelfde subframe.

Maar dan de boel na een paar jaar weer los krijgen en dat met deze hitte! vanaf vanmorgen half 8 op pad en rond 18.00 uur pas het asje gemonteerd er in. Morgen nog de koppelstangetjes voor de stabilisator vervangen (oude moeren zal ik wel weer los moeten slijpen of zo) en de moer van de aandrijfas op moment zetten en hij moet het weer doen. ZUCHT

Sterkte in die hitte morgen ;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Sterkte Peter... troost je met het feit dat ik ook aant klussen ben! :D

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

dank voor het medeleven en als je zelf aan de gang moet: genoeg drinken (met alcohol na het sleutelen denk ik)

Heb nu wel de mazzel dat ik met de werkplaats inmiddels verhuisd ben, wat een genot om binnen fatsoenlijk om een auto heen te kunnen lopen.

Alleen het weer schoonmaken van de nieuwe vloer zal voorlopig nog wel obsessief poetsen blijven, dat heb ik nou eenmaal.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

misschien had ik dat dieselblok beter kunnen laten liggen en gewoon bij jou aan de gang gaan? :lol:

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Hahahaha, nog niet eens verhuisd en hij staat al weer in de schuur te klussen!

De meeste mensen denken toch aan iets anders bij de term
'het huis inwijden' :wink: :lol:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Het is gelukt, aandrijfas zit goed en kering is dicht. Bij het losslijpen van twee bouten van de stabi koppelstang wel een lagertje in mijn dremel wat iets minder fijn begint te klinken maar ook dat is gelukt, in een kwartiertje twee M10 bouten schuin door de moer heen geslepen in zo'n lekker hoekje achter een voorpoot. Niks beschadigd en nieuwe snel gemonteerd. Dus BB rijdt weer.

Daarna nog een boel bedrading uit het huis gehaald en een stuk plafond weggezaagd (is echt lekker met dit weer met een cirkelzaag boven je hoofd aan de gang). Maar ook dat is gelukt.

Morgen gaat de aannemer aan de gang met wegslopen van een muur tussen keuken en woonkamer, plaatsen van een stalen balk en verzetten van de deur naar de bijkeuken.

p.s. echte huis inwijding is op 5 augustus a.s. (de 8e wordt ik 40 dus dat nemen we meteen maar even mee)

Als er nog mensen zijn die willen helpen met in de schuur de muren witten, kozijnen en deuren schilderen en een systeemplafond ophangen. Van harte welkom!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Peter: laat ff weten wanneer je aan de gang gaat, dan ben ik er!!

met diesel hoop ik. bij mij is maar weinig gelukt vandaag :(

Post Reply