pcrodent wrote:Mijnes rijdt ook (mijn) AX, snapt hoe hij werkt (rechts is gas, toch?) en ze kan 'm prima repareren en nog snel ook! (*grijpt telefoon*... "Joost.... hij doet raar!")
ja precies!
maar zo doe ik het ook
kon gisterenmiddag met geen mogelijkheid optrekken. horten stoten en afslaan. --> met moeitje rondje terug naar huis, ondertussen dus rogier bellen, "hij doet raar" en gezellig kletsen en motortje laten draaien --> toen ie warm gedraaid was weer voorzichtig aan lekker rijden
vanochtend even testritje - geen probleem
maar missch toch keertje kijken naar vonkjes of ecu-ding resetten (altijd beginnen met makkelijke oplossing...)
oplossing gevonden voor het rottig schakelen naar 2 !
normaal schakel ik van 1 recht naar z'n 2 en dat geeft enorme herrie
ben er nu achter dat als ik de versnellingshendelpookding eerst naar het midden doe (daar waar ie uitkomt als je em loslaat) en dan door naar 2 dat het over is
dus een soort zigzag schakel.
dat het zo simpel kan zijn..
haha :P
beetje gas tijdens het koppelen helpt ook :P
geloof dat van 1 naar 2 2800rpm schakel punt is (uit me hoofd, op gevoel gaat het vanzelf), maar jij hebt geen toerenteller he?
vorig weekend dus geklust bij gerben
uiteindelijk met xantia vol puin en zooi naar de stort gereden (leuk gezicht)
meteen even langs de automaterialen zaak ernaast
(bijna nog meer magnetisch dan een schoenenzaak)
bougies, olie- en benzinefilter etc.
bougies zitten er inmiddels in
rest komt nog wel t.z.t
nog meer mensen zin in een 'begin de zomer goed met een klein onderhoud klusdag?'
TwoTone wrote:Meestal kost een bezoekje aan de automaterialen zaak ook een beetje meer dan de schoenenwinkel.. tenminste bij mij dan xD
"Nee, ik wil het Prada luchtfilter"
Goed bezig Els! Anders binnenkort 's wat lokale AX'jes fris aan de zomer laten beginnen?
Wil zelf de remvloeistof vervangen, dat is in je eentje toch wat lastig....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
he leuk.
heb ik in ieder geval 1 foto gezien!
binnenkort nieuwe computer, dan kan ik weer helemaal meedoen. en ik ben er zo blij mee dat die lampjes het weer doen