Hey mensen, vandaag is de 2de keer dat mijn ax me heeft laten staan.
Er gebeurd het volgende:
* ik rijdt in de ax, ongeveer 50 km/u
* Stotterd een paar keer maar motor blijft lopen
* Plotseling stopt de toerenteller ermee, maar de motor blijft lopen, kan ook flink gas geven geen probleem
* 250 meter verder stopt de motor ermee (lijkt electronisch er mee op te houden)
* En dan sta ik stil (nu dus 2x gebeurd_
* Kan m niet meer starten, accu lijkt te zwak
* Start daarna wel met startkabels
Gegevens over de auto
* Accu is 8 maanden oud, vorige week na t eerste incident opnieuw opgeladen
* Er branden geen lampjes op t dashboard, ook niet van motorstoring
* De rest vd week heeft ie gewoon goed gelopen
* Ik rijd elke dag naar t station (7km heen. 7 km terug), zou t aan de korte afstanden liggen te kort om bij te laden.
* Het is een ax GT injectie uit 90 met benzine erin
De volgende ochtend kan ik de auto 1x starten, als ik m dan afzet en 2min later nog s wil starten doet ie nix...
Iemand tips
Ecu resetten zal t nie zijn denk ik, omdat de toerenteller op nul valt heeft deze geen spanning maar hoe kan de motor dan nog lopen???
Motor valt uit ??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Motor valt uit ??
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Re: Motor valt uit ??
Lijkt mij nogal op een laadprobleem. Een auto kan nog heel lang lopen op de accu als deze niet wordt bijgeladen.
Van mijn auto is een beroemd filmpje in omloop. Mijn toerenteller knipperde toen mooi mee met de knipperlichten. Accu was dermate ver leeg dat alle elektronische componenten onvoldoende vermogen kregen en dus niet naar behoren werkte.
Als je dynamo versleten is en de ene keer wel even laad en dan weer niet kun je dus voor problemen komen die nergens vandaan lijken te komen. Mijn advies is dus ook deze eens te verwisselen met een goed exemplaar,
Van mijn auto is een beroemd filmpje in omloop. Mijn toerenteller knipperde toen mooi mee met de knipperlichten. Accu was dermate ver leeg dat alle elektronische componenten onvoldoende vermogen kregen en dus niet naar behoren werkte.
Als je dynamo versleten is en de ene keer wel even laad en dan weer niet kun je dus voor problemen komen die nergens vandaan lijken te komen. Mijn advies is dus ook deze eens te verwisselen met een goed exemplaar,
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Re: Motor valt uit ??
AX_Powah wrote:* Stotterd een paar keer maar motor blijft lopen
* 250 meter verder stopt de motor ermee (lijkt electronisch er mee op te houden)
* En dan sta ik stil (nu dus 2x gebeurd_
* Kan m niet meer starten, accu lijkt te zwak
dit waren bij mij ook verschijnselen toen de dynamo niet goed meer was.