Welk merk remblokken?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Welk merk remblokken?

Post by KMvrtr »

Ok?, ik wil nieuwe remblokken op mijn AX.

Ferodo ken ik al. Type DS2500 hoor ik goeie verhalen over. Geschikt voor openbare weg (hoeven niet warm geremd te worden), maar ook bestand tegen circuitgebruik.

Ander merk is Textar. Hoor ik ook tevreden verhalen over.

Wat zijn jullie ervaringen en/of tips?

redscorpionstings
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
Location: purmerend
Contact:

Post by redscorpionstings »

Valeo zijn(originele) Franse remschoenen van de Franse auto fabriekant ook goed en niet duur grrrrrrrrr :darkangel

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

redscorpionstings wrote:Valeo zijn(originele) Franse remschoenen van de Franse auto fabriekant ook goed en niet duur grrrrrrrrr :darkangel


ja maar die dingen beginnen bij 3 keer een bijna noodstop toch echt wel heel flink te faden met als resultaat geen remwerking. ik geloof dat textar een minder gunstig wrijvingsvergelijking heeft dan de ferodo's. mintex is ook erg goed maar moet wel warm gereden worden en is dus s winters niet echt te gebruiken zowie zo zat de voor mij gunstigste mintex geloof ik pas op het zelfde remvermogen als originele pads bij zo'n 100 graden.
Plotseling remen op de snelweg hoef je dus niet te proberen met die dingen (ze waren btw wel stabiel tot zo'n 600 graden oid :D:D) ik zou voor de ferodo gaan maar dat is voornl omdat ik niet echt bekent ben met de textar.

heb je ook al eens aan gegroefde schijven gedacht ??

groetjes

denny

ps kijk wel uit dat je geen overkill aan remvermogen gaat fabriceren. wielen die meteen blokeren als je naar het pedaal kijkt is niet prettig. zoeken naar een voor jouw goede balans kost gewoon wat experimenteer werk. persoonlijk vind ik het prettig dat als ik rem het voelt alsof er een anker uitgegooit word. kun je leuk met de achterkant spelen :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

<semi-off topic>
Ivm risico van overkill hou ik het voorlopig bij standaardschijven. Blokken worden waarschijnlijk Ferodo (DS2500) of Textar (type nog onbekend).
Verder kan ik nog aan de remwerking knutselen met een grotere hoofdremcilinder en/of rembekrachtiger.
</semi-off topic>

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Pffff......

Kuch! Uche....

Even wat stof van een oud draadje afblazen. Inmiddels lopen er hier toch al een aantal rond die circuits onveilig maken. Ik ben benieuwd wat er nu aan ervaring en kennis op gebied van remblokken hier rondloopt.

Post hier je ervaringen! Welke merk+type bevallen goed, of juist slecht, voor- en nadelen, enzovoorts.

Antoine

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

EBC Greenstuff.

Voordelen zelf ondervonden:

- Duidelijk meer frictie dan standaard remblokken.
- Blijven goed werken bij hoge temperaturen. Remmen bij mij zelfs beter als ze goed heet zijn.
- De remstof die ze afgeven hecht niet aan je lichtmetalen velgen. Oftewel sponsje erover en ze zijn weer schoon.

Nadelen:

- Dubbel zo duur als standaard remblokken. Dacht dat ze iets van 75 Euro waren.
- Ze zullen wel sneller slijten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

groot nadeel van EBC Greenstuff is dat ze binnen 1 dagje circuitblazen aan gort zijn..

Ferodo DS2500 is 'm echt voor mij. Wel veel remstof en wordt ook flink boenen, maarja.. daar heb je geen last van op het circuit!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en greenstuff moet je echt warm rijden, das bij die ferodo niet zo.

Ze schijnen trouwens niet sneller te slijten maar juist minder snel wat ik van het citrosport lid met de mosterdkleurige saxo begreep. (ff z'n naam kwijt)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Browny wrote:en greenstuff moet je echt warm rijden, das bij die ferodo niet zo.

Ze schijnen trouwens niet sneller te slijten maar juist minder snel wat ik van het citrosport lid met de mosterdkleurige saxo begreep. (ff z'n naam kwijt)


Dat echt warm rijden merk ik niet in ernstige mate. Wel dat ze het duidelijk beter gaan doen als ze heet zijn. Dan pakt je pendaal meteen bovenin vast. Maar dat ze zo snel aan gort gaan lijkt me sterk. Het zijn juist remmen bedoelt voor zwaardere omstandigheden.

http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html

Bij mij slijten ze vrij rap vind ik zelf. Maar dat zal wel aan mijn rijstijl liggen. En het weinige remstof was doorslaggevend voor mij.

Anders zou je EBC Redstuff kunnen nemen he. Maar of die er voor een AX is. Geen idee.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Red stuff is meer circuit waardig, en die moet je zeker warm remmen!
Voor straatgebruik en licht circuitgebruik kun je beter voor Green Stuff gaan.

Die Ferodo's zijn ook super! Als je geen bezwaar hebt tegen remstof op je velgen zou ik iig voor Ferodo gaan
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

of blauwe pagid?


P. :)

Post Reply