defecte versnellingsbak en tips voor de autocross
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
defecte versnellingsbak en tips voor de autocross
ik heb een ax GT van 1989 gekocht met een defecte 5 versn.bak?
de bak schakelt wel, je voelt wel dat je hem in de versnelling kunt plaatsen maar er is geen aandrijving. En ik hoor geen geratel.
het zou natuurlijk ook de kopelingsplaat kunnen zijn.
maar misschien zit er ergens een breekpen of een bus die verschoven is vandaar deze vraag voor dat ik alles uitelkaar haal.
Ik ga deze auto gebruiken voor de auto cross dus als iemand nog een tip heeft of een zwak punt weet wat ik moet verstevigen dan hoor ik het graag. plaatjes van een rol beugel zijn ook welkom.
de bak schakelt wel, je voelt wel dat je hem in de versnelling kunt plaatsen maar er is geen aandrijving. En ik hoor geen geratel.
het zou natuurlijk ook de kopelingsplaat kunnen zijn.
maar misschien zit er ergens een breekpen of een bus die verschoven is vandaar deze vraag voor dat ik alles uitelkaar haal.
Ik ga deze auto gebruiken voor de auto cross dus als iemand nog een tip heeft of een zwak punt weet wat ik moet verstevigen dan hoor ik het graag. plaatjes van een rol beugel zijn ook welkom.
alle bakken passen van autos met TU motoren, dus dit zijn franse autos (peugeot/citroen) tot 1400. DUs de bak van een bx 1400 zou moeten passen en ook van bijvoorbeeld een 205 1.4 / 106 1.4i.
Zelfs past een dieselbak eronder, die heeft andere verhoudingen en misschien voor jou wel interessant voor jou in de cross
Zelfs past een dieselbak eronder, die heeft andere verhoudingen en misschien voor jou wel interessant voor jou in de cross
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer
Let op met die 1.3 rallye bak. Is geen CA, dus je hebt andere aandrijfassen nodig anders draai je het differentieel aan gort.
Last edited by kevin.broke on TueJun06, 2006 8:10:03 PM, edited 1 time in total.
Klik hier eens heb je iig een idee van de verschillende axjes
-
- AX Spaster Mammer
Folkert wrote:weet iemand ook de bakverhoudingen van een bx of 106.
Kijk ook even op www.205gti.com, ik heb daar ooit ergens de bakverhoudingen van zo'n beetje alle TU- en XU-motoren gevonden. Je kan e.e.a. hiervan wel combineren geloof ik (uit de bakken), heb dit echter nog niet geprobeerd. Er zit ook een (heel irritant) javascriptje bij zodat je je overbrengingen kan berekenen
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer