Centrale deur vergrendeling
Moderators: vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: WedJul06, 2005 10:36:21 PM
- Location: Omgeving Alkmaar
- Contact:
Origineel CV Inbouwen
beste mensen,
Ik heb al wat topics doorgelezen maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb CV en electrische raammechanisme gekocht van een mede lid.
Het plaatsen lukt, electrische ramen werken... alleen hoe moet ik die CV aansluiten??
Ik heb een AX First 1.4D uit 1992 (type 2),
voor zover ik aan de passagier kant kon zien zag ik geen aansluitingen.
Als ik dan een andere cv module moet halen, kan die dan ook van een BX erin!?
Ik heb al wat topics doorgelezen maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb CV en electrische raammechanisme gekocht van een mede lid.
Het plaatsen lukt, electrische ramen werken... alleen hoe moet ik die CV aansluiten??
Ik heb een AX First 1.4D uit 1992 (type 2),
voor zover ik aan de passagier kant kon zien zag ik geen aansluitingen.
Als ik dan een andere cv module moet halen, kan die dan ook van een BX erin!?
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
je zal alle draden die ervoor nodig zijn waarschijnlijk zelf moeten trekken (zeker als je nog niet van die rubber slangetjes tussen de deur & carosserie hebt).
Het zijn vijf draden per deur(en 2 voor de achterklep), die samengevoegd worden bij de centrale module (waar er ook een 12V signaal bij komt en een massa).
En wat de modules betreft...
Degene die werken zijn in iig degene van de AX en ZX, maar ook die van de BX should do the trick (bedradingsschema en aansturing is volgens de schema's die ik heb hetzelfde). Maar dat laatste weet ik dus niet zeker...
De CV moduul die ik gebruik heb is deze:
en om je 'n beetje een idee te geven van de draadjes die nodig zijn:
CV module is het beste te plaatsen achter/naast het dashboardkastje aan de bijrijderskant, je hebt daar veel ruimte om te werken en draden neer te leggen, en je kan er altijd nog eens bij. (en hij past precies in het richeltje rechts van het vak; ter hoogte van waar die groene draadjes zitten)
Topics die wellicht handig zijn:
KLIK 1
KLIK 2
ELEKTRISCH SCHEMA
Het zijn vijf draden per deur(en 2 voor de achterklep), die samengevoegd worden bij de centrale module (waar er ook een 12V signaal bij komt en een massa).
En wat de modules betreft...
Degene die werken zijn in iig degene van de AX en ZX, maar ook die van de BX should do the trick (bedradingsschema en aansturing is volgens de schema's die ik heb hetzelfde). Maar dat laatste weet ik dus niet zeker...
De CV moduul die ik gebruik heb is deze:

en om je 'n beetje een idee te geven van de draadjes die nodig zijn:

CV module is het beste te plaatsen achter/naast het dashboardkastje aan de bijrijderskant, je hebt daar veel ruimte om te werken en draden neer te leggen, en je kan er altijd nog eens bij. (en hij past precies in het richeltje rechts van het vak; ter hoogte van waar die groene draadjes zitten)
Topics die wellicht handig zijn:
KLIK 1
KLIK 2
ELEKTRISCH SCHEMA
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: WedJul06, 2005 10:36:21 PM
- Location: Omgeving Alkmaar
- Contact:
Ok Top!
Ik heb gelukkig bijna alle bedrading dus dat scheeld... morgen genoeg dingen te doen.
Hopen dat het niet regent, het is al koud genoeg
.
Waar zit de module trouwens standaard? (hoef ik niet zo te zoeken op de sloop)
Ik heb gelukkig bijna alle bedrading dus dat scheeld... morgen genoeg dingen te doen.
Hopen dat het niet regent, het is al koud genoeg

Waar zit de module trouwens standaard? (hoef ik niet zo te zoeken op de sloop)
Last edited by superdave on TueJan31, 2006 10:39:22 PM, edited 1 time in total.
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Xantia kun je ook pakken. Bij de handrem.
En uitteraard ook de soortgelijke peugeots.
Of koop meteen een goedkoop alarm. Die kunnen ook vrijwel altijd de CV aansturen.
En uitteraard ook de soortgelijke peugeots.
Of koop meteen een goedkoop alarm. Die kunnen ook vrijwel altijd de CV aansturen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: WedJul06, 2005 10:36:21 PM
- Location: Omgeving Alkmaar
- Contact:
Ik heb nu eindelijk een module gehaalt uit een xantia... gratis gekregen
maar ik begrijp het schema niet echt.
bij mij is op het cv kastje:
1: Gele draad
2: Gele groene draad
3: grijs
4: grijs
5: 2x groen
6: groen
7: 2x groen
8: groen
9: leeg
Wie kan mij vertellen wat de plus en de min is..

maar ik begrijp het schema niet echt.
bij mij is op het cv kastje:
1: Gele draad
2: Gele groene draad
3: grijs
4: grijs
5: 2x groen
6: groen
7: 2x groen
8: groen
9: leeg
Wie kan mij vertellen wat de plus en de min is..
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Als ik jouw was zou ik even opzoek gaan naar electrische schema's van de CV van een Xantia; zijn vast wel ergens te vinden via google. Dan heb je zekerheid wat wat is.
Maar volgens mij is het hetvolgende:
1: 12V
2: Massa (-)
3: Aansturing CV-motortjes 1 (bruine aansluiting positie 1)
4: Aansturing CV-motortjes 2 (bruine aansluiting positie 2)
5: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR; positie 2
6: naar PLIP unit (voor op afstand)
7: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 1
8: naar PLIP unit (voor op afstand)
En dan nog een draadje voor die CV-motortjes:
Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 3: naar Massa.
Maar volgens mij is het hetvolgende:
1: 12V
2: Massa (-)
3: Aansturing CV-motortjes 1 (bruine aansluiting positie 1)
4: Aansturing CV-motortjes 2 (bruine aansluiting positie 2)
5: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR; positie 2
6: naar PLIP unit (voor op afstand)
7: Gaat ook naar de CV-motortjes maar is de "voeler voor open/dicht" - Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 1
8: naar PLIP unit (voor op afstand)
En dan nog een draadje voor die CV-motortjes:
Witte aansluiting op de motortjes van portieren VOOR: positie 3: naar Massa.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: WedJul06, 2005 10:36:21 PM
- Location: Omgeving Alkmaar
- Contact:
Het is gelukt hoor, gister even lekker geknutseld in de kou.. brrrr.
Kan iemand trouwens uitleggen hoe ik die cv moet monteren op de achterklep!?? ik heb dat ding wel maar weet niet hoe hij hoort te zitten
Kan iemand trouwens uitleggen hoe ik die cv moet monteren op de achterklep!?? ik heb dat ding wel maar weet niet hoe hij hoort te zitten
Recent:
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Golf Tdi 150pk
Citroën Ax 1.1i
History:
BX TZD TURBO DIESEL met max turbo druk.
AX 1.4D
Aan het motortje alleen heb je niet genoeg. Je moet ook dat pennetje ervan hebben... En het
zonder sleutelgat.
Het motortje duwt dat witte plastic geval opzij zodat er niets gebeurd als je aan het slot draait wat op de klep zit. Dan issie op slot.

Het motortje duwt dat witte plastic geval opzij zodat er niets gebeurd als je aan het slot draait wat op de klep zit. Dan issie op slot.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Starter
- Posts: 13
- Joined: SunNov14, 2004 12:55:52 AM
Centrale deur vergrendeling
Hallo iedereen van de ax club
Ik heb vandaag samen met hulp een centrale deurvergrendeling in mijn auto gezet wou het al vanaf het begin en ik heb het nu pas gedaan bijna 2 jaar naar aanschaf.
moet eerlijk zeggen het viel me nog niks tegen opzich was het redelijk makkelijk om in te bouwen.het meeste tijd zat in het vastzetten van de motortjesen zorgen dat het raam nog helemaal open kan
we hadden ook al hier gekeken voor een uitleg maar we hebben het toch ietjes anders gedaan
Ik wou dit toch ff vertellen omdat ik er zeer trots op ben

Ik heb vandaag samen met hulp een centrale deurvergrendeling in mijn auto gezet wou het al vanaf het begin en ik heb het nu pas gedaan bijna 2 jaar naar aanschaf.
moet eerlijk zeggen het viel me nog niks tegen opzich was het redelijk makkelijk om in te bouwen.het meeste tijd zat in het vastzetten van de motortjesen zorgen dat het raam nog helemaal open kan
we hadden ook al hier gekeken voor een uitleg maar we hebben het toch ietjes anders gedaan
Ik wou dit toch ff vertellen omdat ik er zeer trots op ben

Last edited by verheijtje on MonJun05, 2006 9:01:48 AM, edited 7 times in total.
-
- AX Starter
- Posts: 13
- Joined: SunNov14, 2004 12:55:52 AM
Speederdd wrote:Hebt jij fotos van een van je montage ?
Neej heb geen foto's gemaakt van de montage. ik maak gebruik van een universele centrale deurvergrendeling van de konrad met afstandbediening aangesloten ook zijn de kabels op me alarm lichten aangesloten zodat die knipperen als ik hem open/en op slot zet

moet wel eerlijk zeggen dan ik de aansluiten niet heb gedaan.en daarmee bedoel ik de montage van de motortjes op het slot