3 klienen maar vervelende problemen.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
megator
AX liefhebber
AX liefhebber

3 klienen maar vervelende problemen.

Post by megator »

Mijn AX maakt een raar geluid. Alsof twee ongesmeerde stuken Metal tegen elkaar draaien. Maar niet een hele revolutie. Het komt van de rechter kant en specifieker van de rechter achterwiel (ben hier niet 100% zeker van). Ik hoor het geluid alleen waneer ik snel accelereer of als ik koppel en ontkoppel. Nu wou ik weten wat kan dit zijn? Ik denk dat er misschien niet genoeg smeer is in de achter wiel ophanging. Of misschien dat mijn achter schokbreker rechts kapot is. Of kan het aan de koppeling liggen? Mijn andere vraag gaat over grip waneer het nat is. Mijn auto blokkeert zijn wielen al te graag waneer het een Betje nat is. Ligt dit misschien aan mijn banden? Dat zijn Michelin Energy voor en Viking City Tech achter. Qua profiel zitten ze noch goed, voor 5mm achter 6.8mm. Ik had de andere dag bijna een aanrijding waneer ik een noodstop moest doen en het nat was. Dus daarom wil ik dit zo snel mogelijk behandelen. Iemand idee?n? En als laatste mijn stuur wiel trilt als een gek tussen de 100km/h en de 120km/h. Erboven wordt het weer netjes rustig. Is dit normaal of moet ik mijn wielen laten balanceren of mijn camber opnieuw instellen?

Grtz Aitor
Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Een als een gek trillend stuur is niet normaal.

Misschien handig om te vermelden: Op wat voor breedte banden & bandenspanning rij je?
Kijk uit, een Cactussssss

megator
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by megator »

banedn maat is 155/70 R13. de auto is een first impresion 1.1. de band spaning is 2 bar. is dit juist? want ik begrijp het instructie boekje namelijk niet. warom krijg je voor elke soort drie verschielende druktes? en wat betekene die letters dat er boven op zitten?
Image

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Als ik jou was, zou ik gewoon even naar een garage rijden, om ff snel te laten kijken waar het geluid vandaan komt. Zoals je het verteld is het niet makkelijk te verhalen.
En dan zou ik gelijk ff je wielen laten balanceren, kost niet veel en waarschijnlijk ben je dan het trillen kwijt.

Dat laten kijken wat er kapot is kost ook niet zoveel hoor. Sommige garage's doen zulk soort dingen zelfs voor nix ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply