welkom bij de club, ik zag dat je veel gedaan had aan de auto om de gasinstallatie eruit te krijgen, gelukkig heeft de vorige eigenaar t voor mijn ax gedaan.
een hint richting contactslot, ik heb voor 40euro bij de citro dealer een complete slotenset gekocht, op zich niet duur en je hebt dan meteen een nieuw type sleutel, die niet meteen afbreekt als je de auto te snel start....misschien iets voor je..
Na een hoop gepruts, dan eindelijk een paar foto's. Achter de AX de Saxo van m'n vrouw.
De Ax.
De grote van de foto's laat nog wat te wensen over, maar er is in ieder geval beeld van de AX. Ben al blij dat dit al gelukt is en alle hulp die daarbij is aangeboden.
Had m'n foto's eerst nog geplaats in test-forum. Maar mijn vraag was of het ontbreken van zijknipperlichten komt omdat het een Belgische import is.
Volgens Chris was dat inderdaad zo.
@ Rio, is geen carb.
Heb nu door hoe de foto's gaan.
J5 wrote:Had m'n foto's eerst nog geplaats in test-forum. Maar mijn vraag was of het ontbreken van zijknipperlichten komt omdat het een Belgische import is. Volgens Chris was dat inderdaad zo. @ Rio, is geen carb.
Klopt, maar Nederlandse carbjes, ook de 1.0 en 1.1'tjes zijn te herkennen aan de buitenkant door het ontbreken van de zijknippertjes
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
leuke foto's Johan! Vrijdag toen ik in katwijk was heb ik goed om me heen gekeken of ik m zag staan, helaas niet gezien, zat bij de boulevard in de buurt!
Ha,eindelijk weer on-line. M'n "vrienden" van wanadoo zouden vorige week vrijdag even iets up-daten in m'n livebox. Heb vandaag nieuwe livebox binnengehad en alles doet het weer. Eerste mailtje wat binnen komt gaat over een klantentevredenheidsonderzoek. Maar even over m'n AX: is het echt schadelijk om zonder uitlaatspruitstuk-hitteschild te rijden?? Rij eigenlijk altijd zonder. @Citrosanfan: zo zie je maar, Katwijk is meer dan alleen een mooie boulevard. Ik werk in Lisse en kijk altijd of ik nog bekende AXjes tegenkom. Bij jullie moet ik goed bijblijven merk ik al.
[quote="J5"]Maar even over m'n AX: is het echt schadelijk om zonder uitlaatspruitstuk-hitteschild te rijden?? Rij eigenlijk altijd zonder. quote]
dat hitteschild, (zijn naam zegt het al) is een schild tegen de hitte, het zorgt ervoor dat de hitte van je spruitstuk niet te veel vrijkomt, en onder andere een rare vorm in je koelvloeistof-reservoir maakt omdat het smelt, nou zal dit wel niet zo gauw gebeuren, maar als je een tijd rijd ,en het word warm enzo, dan straalt ie toch genoeg warmte af om een decoratieve en soms destructieve werking op je koelvloeistof-reservoirtje te maken.
jep, dat ding waar die dop op zit heet een radiator
of die te heet worden verschilt. Had bij de 1.6 al gauw een gesmolten hals nl Niet door, maar wel schrikbarend. Heb er toen voor gekozen om de radiator VOOR het front te plaatsen.
Kevin, bij onze axjes is het expansievat een onderdeel van de radiator kakanox, dat is ook de reden dat het vloeistofniveau onder de vuldop nooit helemaal tot bovenaan staat. Oftewel het plastic ding onder je dop is je reservoir en het metalen gedeelte ernaast is de radiator zelf. Duidelijk zo?
Buks wrote:Kevin, bij onze axjes is het expansievat een onderdeel van de radiator kakanox, dat is ook de reden dat het vloeistofniveau onder de vuldop nooit helemaal tot bovenaan staat. Oftewel het plastic ding onder je dop is je reservoir en het metalen gedeelte ernaast is de radiator zelf. Duidelijk zo?
hmm, nutteloos om deze discussie hier voort te zetten, heb je msn?
>> een expansievat is nl. niet hetzelfde als een koelvloeistofreservoir...