Speling op mijn stuur!
Moderator: webmasters
Speling op mijn stuur!
Sinds kort een nieuw probleem. Als ik aan mijn stuur trek komt ie 1mm naar me toe. Kan hem dus een heel klein stukje naar voren en naar achteren bewegen. Begint me nu te iriteren.
Zou 2 oorzaken kunnen bedenken:
1. Als ik wat van de achterbank afpak ga ik aan me stuur hangen met 1 hand. Voortaan maar niet meer doen.
2. Alle boutjes trillen los door de bas.
Ik heb mijn stuur er vanmorgen al ff afgehaald. De speling zit niet in het stuk waar het stuur met die bout op vastgeschroeft zit. Als je aan die staaf trekt waar je stuur op vast zit voel je nog steeds die speling.
Iemand dit ook ooit gehad?
Zou 2 oorzaken kunnen bedenken:
1. Als ik wat van de achterbank afpak ga ik aan me stuur hangen met 1 hand. Voortaan maar niet meer doen.
2. Alle boutjes trillen los door de bas.
Ik heb mijn stuur er vanmorgen al ff afgehaald. De speling zit niet in het stuk waar het stuur met die bout op vastgeschroeft zit. Als je aan die staaf trekt waar je stuur op vast zit voel je nog steeds die speling.
Iemand dit ook ooit gehad?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Hmm. Ben dus weer niet de enige. Tis opzich maar een heel klein stukje. Maar wel iritant. Niet dat je zovaak aan je stuur trekt.
Maar het idee van speling op mijn stuur staat me niet zo aan. Zal wel niet kunnen. Maar het idee dat je bijvoorbeeld opeens je hele stuurhuis lostrekt is niet plezierig. Zeker niet met bochtenwerk.
Maar het idee van speling op mijn stuur staat me niet zo aan. Zal wel niet kunnen. Maar het idee dat je bijvoorbeeld opeens je hele stuurhuis lostrekt is niet plezierig. Zeker niet met bochtenwerk.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

-
- AX Spaster Mammer
Ik heb echt zo'n schurfthekel aan spelingen.
Hoor het van wel meer mensen hoor. Dat ik een zeikert ben met zulke dingen betreft... Maar goed. Ga zo wel ff kijken of het valt te fixen.
Zoniet... Het kan niet dat je heel de stang eropeens aftrekt? Want dat zou geen lol zijn.

Hoor het van wel meer mensen hoor. Dat ik een zeikert ben met zulke dingen betreft... Maar goed. Ga zo wel ff kijken of het valt te fixen.
Zoniet... Het kan niet dat je heel de stang eropeens aftrekt? Want dat zou geen lol zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

had ik ook bij de GT die ik onlangs had gestript. Daar zaten de moertjes van de stuurkolom niet 100% meer vast, zal niet zo snel loskomen, maar die knellen niet meer. Tenminste, zo was het bij die GT, was een type1, maar ik weet niet of die stuurkolom hetzelfde is eigenlijk. Je kan het iig ff proberen.
Het was idd een bout die niet strak genoeg meer zat:

Dus voor iedereen die dit probleem ook heeft. Zo opgelost.

Dus voor iedereen die dit probleem ook heeft. Zo opgelost.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

De speling was niet echt dat je zegt groot. Maar ik wilde ff 100% zeker weten dat ik niet opeens het stuur uit zijn vertanding zou trekken.
Maar als ik dat zo zie pakt ie die vertanding op ruim 3cm. Dus een paar milimeter speling zal geen ramp zijn.
Maar als ik dat zo zie pakt ie die vertanding op ruim 3cm. Dus een paar milimeter speling zal geen ramp zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Ongeveer zoveel.katuut wrote:hoeveel bass heb je dan?

Gaan wel meer boutjes af en toe los.

Inclusief die boutjes waar mijn trommelvliezen aan vast hangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Is een standaard kist bij rondevries vandaan. Alleen op de normale staande manier kon mijn kofferbak niet dicht. Dus heb ik hem neergelegen. Hij komt met de achterkant zowat tegen de achterbank aan. Best een flinke jongen. Maar goed. Klinkt goed.katuut wrote:he wat een kleine kist jo!
heb je toevallig de maten er ook nog van? miss heb ik er wat aan. over 2 weken gaan we zelf met een kist aan de gang
wel eens een db meting laten doen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.