AAARGHHH! AX 1.5D- voorpijp uitlaat, deksel waterpomp...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
yuri 75
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: FriMay12, 2006 6:59:09 PM
Location: Eindhoven
Contact:

AAARGHHH! AX 1.5D- voorpijp uitlaat, deksel waterpomp...

Post by yuri 75 »

Nou, vanmorgen dacht ik eventjes de voorpijp van mijn zojuist gekochte AX 1.5D te vervangen, want deze begon te scheuren op de las (duh).

Nou, automaterialenhandel had het ding op voorraad, dus dat zat al niet tegen. Onder de auto gaan liggen, en je kunt er wat k*t bij, maar met een knietje en verlengstukken toch alle 3 de moeren op de flens van het uitlaatspruitstuk kunnen lossen. Pijpje eraf, nieuw pijpje erop... En weer vast.

NIET DUS!

Bij het aanhalen van (natuurlijk) de laatste bout kreeg ik ineens een liter of wat koelvloeistof in mijn gezicht. Wat bleek? Een of ander genie had ooit het kunststof deksel dat achterop de waterpomp zit, waar 2 waterslangen aan zitten, kapot gehad en... GELIJMD! En ik kwam er met mijn hand tegen aan waardoor het gelijmde pijpje erafbrak :evil:

Verder zit op het pijpje wat ik gekocht heb een leuk flensje waar je hem mee aan de onderkant van het blok vast kunt zetten. Maar de torxbout waar dat mee moet... die is dol. AAAARRGH!

Dus, op naar de dealer. Magazijn net 5 minuten dicht, en klaar ben je. Maandag kan ik het gewraakte ding halen. Lekker, want dan moet ik werken....

zucht.

Soms zit het mee, en soms...
AX 1.5D 1993
Mijn meisje heeft al een '91 AX GT

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Echt k*t als alles zo tegenzit, heb helaas ook al flink wat ervaring met dolle torxschroeven. :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

maar hij is voorzien... ;)

Post Reply