12-GVD-21 :P

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

12-GVD-21 :P

Post by DuFF »

het stukje tekst hieronder stond op de rdw-site, wij nederlanders zijn toch slimmer dan die duitsers :lol:

Verboden lettercombinaties in nieuwe kenteken

Door de komst van de nieuwe kentekencombinatie is de kans groter op ongewenste woordvorming. Het nieuwe kenteken (12 - ABC - 3) heeft namelijk drie opeenvolgende letters in het kenteken. Daarom komen er geen klinkers in het kenteken. Een aantal maatschappelijk onaanvaardbare lettercombinaties zijn op voorhand uitgesloten.

Met de introductie van de kentekenplaat voor brom- en snorfietsen in 2005 verschijnen de eerste platen met de nieuwe kentekencombinatie. Een combinatie van drie letters levert een groter risico op ongewenste woorden of lettercombinaties. Alles uitsluiten kan er bovendien toe leiden dat het aantal ongebruikte kentekencombinaties te groot wordt. De uitsluiting is daarom beperkt tot enkele lettercombinaties die maatschappelijk onaanvaardbaar zijn: GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD.

Als in de toekomst een maatschappelijk niet gewenste en nu nog onbekende combinatie ontstaat, kan die alsnog worden uitgesloten. Voorwaarde is dat deze combinatie nog niet eerder is uitgebracht.

om je kapot te lachen toch
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

\o/ ach .. die gasten moeten wat te doen hebben... dan maar zoiets verzinnen :lol:
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

Ach ja, als je op op je nieuwe zwarte mercedes een combinatie krijgt met SS ben je niet echt blij, neem ik aan!

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik vind SS en SD al zo lang geleden dat het overdreven is... Vooral SD. Maar GVD is inderdaad iets dat je liever niet op je plaat hebt staan.
Kijk uit, een Cactussssss

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Idd, SD zou inmiddels wel weer mogen van mij.

LPF daarentegen wil je toch ook niet op je nummerplaat ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

GVD zou ik wel leuk vinden :D

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

CDA zal ook vast wel leuk staan op je Nissan :P
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

T is dat klinkers volgens mij nog steeds niet gebruikt worden (en gaan worden op 't nieuwe kenteken), anders zou het wel wat wezen voor Maxime Verhagen z'n C6 :lol:

trouwens weet iemand of elk huidig kenteken omgenummerd wordt naar het nieuwe kenteken, of worden de 7 karakter kentekens alleen toegepast straks op nieuwe autos?

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Wordt alleen op nieuwe auto's toegepast volgens mij. De combinaties van 11-22-aa, aa-11-22, 11-aa-22, aa-bb-11, aa-11-bb en 11-aa-bb zijn helemaal op, daarom gaan ze met 3 letters verder.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by muis_84 »

Doe mij dan maar VVD ;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Post Reply