GTI multipoint: Injectoren?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

GTI multipoint: Injectoren?

Post by kevin.broke »

Ik ben bezig met het tunen van een TU-blokje en loop even vast op het brandstofsysteem (ik moet nl. de juiste onderdelen weten te kopen).

Heeft er iemand de exacte specificaties (merk & typenr., impedantie, flow enz.) van de injectoren die gebruikt zijn voor de AX GTI multipoint? En misschien ook voor de 106 Rallye? Liefst ook voor de Peugeot 205 GTI 1.9/BX GTI :)

Passen injectoren van een 205 GTI 1.9 in een AX GTI / 106 Rallye kop?

Thnx ;)
Kev.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Is wel een site waar al die injectoren op staan...link heb ik even niet!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Als je 'm nog voor me op zou kunnen zoeken: rlxd. Dan kan ik gaan berekenen wat voor injectoren ik nodig heb en welke ik kan gebruiken!

Junkyard tuning ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

even op de 205gti site kijken geloof ik

suc6 :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Gewoon zo groot mogelijk pakken de lambda regelt het voor de rest wel ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander wrote:Gewoon zo groot mogelijk pakken de lambda regelt het voor de rest wel ;)


...met als gevolg dat ik een lelijk stationairtoerental en een lastig af te stellen auto heb, want de lambda regelt niet zoveel... heb geen wideband lambda nl.!

Ik moet de juiste injectoren hebben, dat is in dit geval van groot belang :)

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Wat is je doel precies?

Je kan iig een druk regelaar met vacuum aansluiting nemen (regelt druk af op 3,5 bar boven inlaat druk)

dus die verlaagt de druk bij stationair en zal iets meer druk leveren bij wot

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bz10 wrote:Wat is je doel precies?


Mijn doel is de juiste injectoren gebruiken voor het vermogen dat m'n auto gaat leveren. Het best en nauwkeurigst presteren die dingen nl. op 70% rendement. Als mijn auto dus 140 pk gaat leveren moet ik injectoren hebben die het zo'n 200 pk probleemloos kunnen bijbenen.

Deze strategie heeft bij een bekende van me nl. een winst opgeleverd in zowel gasreactie als brandstofverbruik.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

De producent laat de injectoren over t algemeen tot 85% dutycycle draaien.

Dus waarom je die extra marge wil snap ik niet.

Injectoren van bijv een 405 S16 zouden groot genoeg moeten zijn.
( levert 155 pk)

Als je echt hele grote injectoren gaat gebruiken zal je ecu moeite krijgen

stationair rustig af te stellen (bij te korte openingstijd, opent klep niet goed/

komt flow niet op gang).

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik wil geen hele grote injectoren gebruiken. van een 405 Mi16 zou dus perfect zijn :) dan heb ik net dat beetje extra over.

En ik gebruik geen originele ECU, dus die krijgt er ook niet zo'n moeite mee ;)

Het gaat erom dat ik desgewenst (op circuit/sprintinstelling) gebruik kan maken van een erg agressieve voorinspuiting.

Bij de 16V van Mila hebben we dat ook gedaan en dat werkte vrij redelijk, afgezien van het feit dat de injectoren bij hoge toerentallen en plotseling vol intrappen kortstondig helemaal open moesten. Aangezien mijn motortje ongeveer hetzelfde karakter gaat krijgen (maar dan op een 8V) verwacht ik dat met de mogelijkheid om meer voorinjectie te geven en en de injectoren niet zo op hun donder te geven nog wel een klein beetje winst te behalen valt.

Dus: Weet jij of injectoren van een Mi16 in een TU-kop passen en zo ja, wat de gegevens van die injectoren zijn?

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Nee ik weet het niet cker maar t zijn iig allemaal bosch injectoren...

allemaal topfeed, ik zou gewoon lekker een uurtje op de sloop rondklooien,

originele injector mee, schuifmaatje mee . kijk en vergelijk..

http://www.witchhunter.com/injectordata1.htm

ms kan je hier wat mee

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bz10 wrote:http://www.witchhunter.com/injectordata1.htm

ms kan je hier wat mee


geniaal dude!! zeker kan i kdaar wat mee!! thnx! :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

al een heleboel met injectoren gespeeld in de TU's.

zonder problemen passen de injectoren van 1.9 en 2.0 XU 8V, 16v en Turbo blokken. dus keus genoeg.

P. :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

thnx Peter :)

Post Reply