GTI multipoint: Injectoren?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GTI multipoint: Injectoren?
Ik ben bezig met het tunen van een TU-blokje en loop even vast op het brandstofsysteem (ik moet nl. de juiste onderdelen weten te kopen).
Heeft er iemand de exacte specificaties (merk & typenr., impedantie, flow enz.) van de injectoren die gebruikt zijn voor de AX GTI multipoint? En misschien ook voor de 106 Rallye? Liefst ook voor de Peugeot 205 GTI 1.9/BX GTI
Passen injectoren van een 205 GTI 1.9 in een AX GTI / 106 Rallye kop?
Thnx
Kev.
Heeft er iemand de exacte specificaties (merk & typenr., impedantie, flow enz.) van de injectoren die gebruikt zijn voor de AX GTI multipoint? En misschien ook voor de 106 Rallye? Liefst ook voor de Peugeot 205 GTI 1.9/BX GTI
Passen injectoren van een 205 GTI 1.9 in een AX GTI / 106 Rallye kop?
Thnx
Kev.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Sander wrote:Gewoon zo groot mogelijk pakken de lambda regelt het voor de rest wel
...met als gevolg dat ik een lelijk stationairtoerental en een lastig af te stellen auto heb, want de lambda regelt niet zoveel... heb geen wideband lambda nl.!
Ik moet de juiste injectoren hebben, dat is in dit geval van groot belang
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
bz10 wrote:Wat is je doel precies?
Mijn doel is de juiste injectoren gebruiken voor het vermogen dat m'n auto gaat leveren. Het best en nauwkeurigst presteren die dingen nl. op 70% rendement. Als mijn auto dus 140 pk gaat leveren moet ik injectoren hebben die het zo'n 200 pk probleemloos kunnen bijbenen.
Deze strategie heeft bij een bekende van me nl. een winst opgeleverd in zowel gasreactie als brandstofverbruik.
De producent laat de injectoren over t algemeen tot 85% dutycycle draaien.
Dus waarom je die extra marge wil snap ik niet.
Injectoren van bijv een 405 S16 zouden groot genoeg moeten zijn.
( levert 155 pk)
Als je echt hele grote injectoren gaat gebruiken zal je ecu moeite krijgen
stationair rustig af te stellen (bij te korte openingstijd, opent klep niet goed/
komt flow niet op gang).
Dus waarom je die extra marge wil snap ik niet.
Injectoren van bijv een 405 S16 zouden groot genoeg moeten zijn.
( levert 155 pk)
Als je echt hele grote injectoren gaat gebruiken zal je ecu moeite krijgen
stationair rustig af te stellen (bij te korte openingstijd, opent klep niet goed/
komt flow niet op gang).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik wil geen hele grote injectoren gebruiken. van een 405 Mi16 zou dus perfect zijn dan heb ik net dat beetje extra over.
En ik gebruik geen originele ECU, dus die krijgt er ook niet zo'n moeite mee
Het gaat erom dat ik desgewenst (op circuit/sprintinstelling) gebruik kan maken van een erg agressieve voorinspuiting.
Bij de 16V van Mila hebben we dat ook gedaan en dat werkte vrij redelijk, afgezien van het feit dat de injectoren bij hoge toerentallen en plotseling vol intrappen kortstondig helemaal open moesten. Aangezien mijn motortje ongeveer hetzelfde karakter gaat krijgen (maar dan op een 8V) verwacht ik dat met de mogelijkheid om meer voorinjectie te geven en en de injectoren niet zo op hun donder te geven nog wel een klein beetje winst te behalen valt.
Dus: Weet jij of injectoren van een Mi16 in een TU-kop passen en zo ja, wat de gegevens van die injectoren zijn?
En ik gebruik geen originele ECU, dus die krijgt er ook niet zo'n moeite mee
Het gaat erom dat ik desgewenst (op circuit/sprintinstelling) gebruik kan maken van een erg agressieve voorinspuiting.
Bij de 16V van Mila hebben we dat ook gedaan en dat werkte vrij redelijk, afgezien van het feit dat de injectoren bij hoge toerentallen en plotseling vol intrappen kortstondig helemaal open moesten. Aangezien mijn motortje ongeveer hetzelfde karakter gaat krijgen (maar dan op een 8V) verwacht ik dat met de mogelijkheid om meer voorinjectie te geven en en de injectoren niet zo op hun donder te geven nog wel een klein beetje winst te behalen valt.
Dus: Weet jij of injectoren van een Mi16 in een TU-kop passen en zo ja, wat de gegevens van die injectoren zijn?
Nee ik weet het niet cker maar t zijn iig allemaal bosch injectoren...
allemaal topfeed, ik zou gewoon lekker een uurtje op de sloop rondklooien,
originele injector mee, schuifmaatje mee . kijk en vergelijk..
http://www.witchhunter.com/injectordata1.htm
ms kan je hier wat mee
allemaal topfeed, ik zou gewoon lekker een uurtje op de sloop rondklooien,
originele injector mee, schuifmaatje mee . kijk en vergelijk..
http://www.witchhunter.com/injectordata1.htm
ms kan je hier wat mee
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM