lampje handrem gaat branden met hard door de bocht knallen

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

lampje handrem gaat branden met hard door de bocht knallen

Post by Browny »

Als ik hard door een bocht rijdt gaat m'n lampje van m'n handrem branden. Lekker vaag toch, die sensor is gewoon een drukknopje onder de handrem. Iemand enig idee hoe dit kan?

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Je bedoelt zeker dat rode lampje in het midden van je dash, bij mij is dat niet alleen van de handrem, of je remblokken zijn op, het draadje van de slijtageindicator kan loszitten of je verliest remvloeistof, dat kan ook
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mmm, ok, eens ff checken dan. Blokken zijn iig niet op, nidicatiedraadje zit zowieso los, remvloeistof peil maar eens controleren dan.

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Die van mij verliest heel erg langzaam remvloeistof, maar hij moet toch binnenkort voor de APK, laat ik er dan wel even naar kijken, mijn monteur verdenkt het reservoir
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Anders trek je dat stekkertje van je handremschakelaartje effe los. Weet je gelijk of daar het euvel zit.

Anders zou ik gokken op koelvloeistof, of olienivo. Maar dan zouden er eigelijk meer lampjes moeten branden :?:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

dat is hetzelfde lampje als je remvloeistof, ik denk dat daar wat bij moet.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik heb ff die van de handrem losgetrokken en nog brandt ie. Remvloeistof niveau is goed, maar mag wel ietsje bij, misschien als ik hard door de bocht ga, dat het dan aan 1 kant hangt, en het daardoor komt. Olie en koelvloeistof zijn in orde, blokjes ook. Ik zal wel ff wat remvloeistof erbij gooien. Bedankt voor de reacties.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Browny wrote:ik heb ff die van de handrem losgetrokken en nog brandt ie. Remvloeistof niveau is goed, maar mag wel ietsje bij, misschien als ik hard door de bocht ga, dat het dan aan 1 kant hangt, en het daardoor komt. Olie en koelvloeistof zijn in orde, blokjes ook. Ik zal wel ff wat remvloeistof erbij gooien. Bedankt voor de reacties.


ik zou snel remvloeistof bijvullen, als ie ff lucht hapt heb je geen remmen meer en ga je een leuk klusje tegemoet :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

tzal zo'n vaart niet lopen, tis alleen als ik eigenlijk "te hard" door een bocht heen schiet. Verder nooit, en kheb totaal geen problemen met remmen. Ga maandag ff remvloeistof kopen. (iig niet die voor hydraulische remmen)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Browny wrote:tzal zo'n vaart niet lopen, tis alleen als ik eigenlijk "te hard" door een bocht heen schiet. Verder nooit, en kheb totaal geen problemen met remmen. Ga maandag ff remvloeistof kopen. (iig niet die voor hydraulische remmen)

Ivar,

DOT 4 :oops:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik heb het gelezen idd, echt kl*te.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

eigenlijk zijn bijna alle auto-remmen hydraulisch ;)

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Browny wrote:mmm, ok, eens ff checken dan. Blokken zijn iig niet op, nidicatiedraadje zit zowieso los, remvloeistof peil maar eens controleren dan.

Met 'op' wordt niet perse bedoeld dat de voering helemaal weg is :P. De indicator begint te branden als er nog een paar mm voering op de blokjes zit. Ook dan is het tijd om de blokjes te vervangen. Gaan je klauwen ook wat langer mee...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die blokjes zitten er nog niet zo lang op handjes.. dus dat zal het niet zijn..

remvloeistofniveau lijkt me ook sterk, maar misschien dat dat vlottertje wat 'vast' zit..
verder brande dat lampje eerst ook om de meest vage redenen bij mijn rode.. als ik bijv mn achterruitenwisser aanzette (maar mn ruitenwisser ging ook aan als ik de handrem naar beneden deed :roll:)

het lijkt mij niet zo zeer iets ernstigs, maar controleer toch voor de zekerheid even alle vloeistoffen.

misschien is het wel een hint dat je de handrem moet aantrekken voor nog meer glijplezier?
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

q01z wrote:verder brande dat lampje eerst ook om de meest vage redenen bij mijn rode.. als ik bijv mn achterruitenwisser aanzette (maar mn ruitenwisser ging ook aan als ik de handrem naar beneden deed :roll:)


Whaha, hoe krijg je dat voor elkaar, misschien handig voor mij ik stoot altijd tegen de ruitenwisserhendel aan, kan ik beter ipv mijn handrem mijn ruitenwisser daar aansluiten ;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

Ik realiseer me net nog iets, het kan ook dat op die stekkertjes die op het dopje van het reservoir zitten, zijn geoxideerd waardoor het lampje af en toe branden gaat
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Tim @X wrote:Ik realiseer me net nog iets, het kan ook dat op die stekkertjes die op het dopje van het reservoir zitten, zijn geoxideerd waardoor het lampje af en toe branden gaat



ff checken, vloeistof niveaus zijn allemaal ok.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Browny wrote:mmm, ok, eens ff checken dan. Blokken zijn iig niet op, nidicatiedraadje zit zowieso los, remvloeistof peil maar eens controleren dan.


Indicatiedraadje zit zowieso los.... zou het kunnen dat dit draadje toch contact maakt (met het chassis o.i.d.) als je 'n bocht draait en zo het lampje gaat branden?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

nee, eigenlijk niet. Hij zit vastgetyript. (moeilijk woord zeg)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Niets om je zorgen te maken waarschijnlijk komt dit doordat al je remvloeistof naar een kant van het reservoir gaat hangen. Hierdoor denkt de sensor die om de een of andere reden aan de andere kant hangt dat je te weinig remvloeistof hebt.

Het is bij mij ook een van de vele lampjes die gaat branden als ik een rotonde 3kwart omhoek. Dan gaan ze gezellig met zn allen koelwater olie remvloeistof en benzinemeter.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply