
120pk uit een 1.4injectie blokje??? jaja
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
heye, misschien een stomme vraag, turbo met webers, is da mogelijk ?
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Cosworth maakt ook turbo loze motoren voor die Donkervoort achtige dingen
Om een carb met een turbo te laten lopen, moet je toch het een en ander aanpassen aan de vlotters e.d. en ik vraag me af hoe dat zal gaan met je venturi. Die zijn niet ontworpen voor drukvulling

Om een carb met een turbo te laten lopen, moet je toch het een en ander aanpassen aan de vlotters e.d. en ik vraag me af hoe dat zal gaan met je venturi. Die zijn niet ontworpen voor drukvulling

"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Marc01 wrote:*Denkt met weemoed terug aan die hele snelle tijd in zijn R5 GTT*
ph1, netjes!
kakanox wrote:Die zijn wel rap idd. Leuk feitje: Een AX met 1.4 turbo is sneller
Jij altijd met je AXjes zijn sneller

ik kan mij een GTE (langzamer dan GTT) herinneren vandeweek op de snelweg, beide met flink wat onderdelen aan boort, ?n leeggewicht van m'n auto is 880kg en een AX die langzaam in m'n binnenspiegel kleiner werd



1721 cc 

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ik ben d'r ook niet altijd
Okay, jij had meer onderdelen aan boord, maar onderschat de gereedschapskist, glaswerk, bumper en m'n eigen rommel EN zwaardere auto niet
en je hebt dat vage geratel gehoord bij hoge toeren... trap 'm dus niet volledig meer op z'n staart voordat ik dat heb opgelost. Ik vermoed iets los bij de distr. riem, spanrol die niet jofel zit ofzo.
Okay, jij had meer onderdelen aan boord, maar onderschat de gereedschapskist, glaswerk, bumper en m'n eigen rommel EN zwaardere auto niet
en je hebt dat vage geratel gehoord bij hoge toeren... trap 'm dus niet volledig meer op z'n staart voordat ik dat heb opgelost. Ik vermoed iets los bij de distr. riem, spanrol die niet jofel zit ofzo.
1721 cc 

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GTE wrote:ik ben d'r ook niet altijd
Okay, jij had meer onderdelen aan boord, maar onderschat de gereedschapskist, glaswerk, bumper en m'n eigen rommel EN zwaardere auto niet
en je hebt dat vage geratel gehoord bij hoge toeren... trap 'm dus niet volledig meer op z'n staart voordat ik dat heb opgelost. Ik vermoed iets los bij de distr. riem, spanrol die niet jofel zit ofzo.
gare blokken gaan altijd harder lopen


Glaswerk weegt trouwens geen drol man..



-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Browny wrote:Ik heb bij sjoerd in de GTE gezeten en zelf aardig wat keertjes doorgetrokken in een GT injectie. Die GTE is echt snel!
Klopt, voelt trager dan ik dacht. Denk dat 't er echt om spant als we allebei helemaal leeg zijn. We merken het binnenkort

Alleen niet op de Zuilense Ring, tegen de 170 is niet helemaal verantwoord daar

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Browny wrote:Dat vind ik ook zo mooi aan die GTE van sjoerd, je hebt heel niet zo door dat ie zo snel doortrekt als je erin zit, alsof het een auto is van een paar jaar oud.
Komt omdat ie wat zwaarder, groter, beter geisoleerd is.
Ook zijn de Renault F-motoren (en eigenlijk Renault-blokken in het algemeen) allemaal koppelblokkies: Bij 5500 toeren is 't geloof ik op bij Sjoerd.
De GT'tjes trekken tot 6500 r/min.
Dit zie je ook bij de allersnelste uitvoeringen van beide merken: De Citroen AX Sport/GTI en de BX GTI/16V, het zijn allemaal behoorlijk toerenmachines met hoge prestaties.
Daar stelt Renault de 5 GT Turbo en de 21 Turbo tegenover. Veel koppel, dikke turbocompressor en niet zo hoge toerentallen.
Zo'n vijfje GTT blaast en sist dus en is redelijk stil (een turbocompressor dempt ook nog eens nl.), terwijl een AX SPORT het compleet uitschreeuwt van plezier, zolang ie maar boven de 5000 r/min gehouden wordt

Kwestie van andere doelgroep denk ik?