kakanox wrote:Nou... tis feest! Drukgroep klonk al niet heel lekker maar is vandaag kapot gegaan. Dit gebeurde in een ondergrondse parkeergarage waarna de auto weigerde te schakelen (logisch, in principe stond de koppeling amper los, maar bleef wel slippen), m'n lieve vriendinnetje kon me niet bereiken en is met koude motor met een slippende koppeling in de 3e versnelling een paar heuveltjes op gegaan
Dat vond het AXje niet zo lekker, de koppeling is nu ?cht verrot en de motortemperatuur liep net ook ineens op, wat ie eerst niet meer deed. Daarnaast zit er ineens olie op de dynamo, wat er gisteren nog niet zat (sensortje vervangen..), dus ik ben bang dat de koppakking er ook uit ligt :cry
Beginnen we weer op nieuw.... The question is: Doen we er een 1.6 in?
Dat blokje wat je van mij hebt ingebouwd?
Heb je bak+koppeling va ndie oude gebruikt dan? Dat vervang je toch bij een motor-swap?
Ik heb een bak gebruikt waarvan ik wist dat die goed was. De koppeling zag er wat roestig uit, maar wel redelijk en ik had zelf geen betere, dus die heb ik hergebruikt.
kakanox wrote:Ik heb een bak gebruikt waarvan ik wist dat die goed was. De koppeling zag er wat roestig uit, maar wel redelijk en ik had zelf geen betere, dus die heb ik hergebruikt.
Al eens ooit naar huis gereden zonder koppeling Arn??
Nee, ik vervang hem voordat hij me in de steek laat. Hou niet van gepruts en mijn auto moet betrouwbaar zijn. Ik kom in het weekend regelmatig in de nachterlijke uren naar huis, dan heb ik geen zin om papa te bellen. Weet hij gelijk hoelaat ik thuis ben...
En ja, ik heb wel eens een koppeling+drukgroep vervangen, ruim voordat het over was.
Btw; wat heeft dat eigenlijk met slim te maken? Zonder koppeling naar huis rijden?
niet dorpels, achterschermen aan de binnenkant. rot dus langzaam naar binnen toe... en als 't daar eenmaal aangekomen is krijg je overal rot aan de achterkant dus ik ga het nu aanpakken met dik staal.. stukje boot ofzo