Draagarm type 1 / type 2

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Draagarm type 1 / type 2

Post by srwdj »

Hallo,

Ik ben bezig om mijn crossauto (ax 1.1i) type 1 weer crossklaar te maken.

Nu heb ik alle onderdelen opgehaald bij de sloop die vervangen moesten worden (veerpoot, stuurstang en aandrijfas). Alleen bij het in elkaar zetten paste de fuseekogel niet meer.

Klopt het dat die van een type 1 kleiner zijn dan die van een type 2?

En zijn ze op de fuseekogel na verder wel hetzelfde?

Ik hoop snel iets te horen.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Ja dat klopt.
Je kunt overigens wel de fuseekogel van een type 2 in de draagarm van type 1 persen. De maat in de draagarm is hetzelfde.

Edit: latere types hebben een ander soort draagarm. Maar ik weet niet uit mijn hoofd of dat direct vanaf het begin van type 2 is. Dacht het niet.
Bij die nieuwe types wordt de stabilisatorstang niet op de draagarm gebout met een beugel. De stabi zit dan met een reactiestangetje vast op de veerpoot. De nieuwe types zijn ook 'ronder' van vorm, je herkent ze direct als je ze ziet.

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

Ok hartelijk bedankt, dan ga ik morgen even naar de sloop. Eens kijken of ze nog iets voor me hebben liggen.

Anders kan ik inderdaad gewoon de fuseekogel vervangen.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

In jouw geval zou ik gewoon zoeken naar de draagarm met de beste rubbers erin. Die krijgen namelijk dikke klappen in de cross. En dan daar een verse fusee in persen. Dan kan je tenminste even vooruit.

Post Reply