Pedaalrubbers
Moderator: webmasters
Pedaalrubbers
Jaja mensen, een vraagje zit er nou op een AX rubber om het gaspedaal of niet? Ik dacht namelijk dat het eraf gesleten was.
Ik dank u hartelijk
Ik dank u hartelijk
Het ging mij er eigenlijk om dat ik als ik natte schoenen heb over dat pedaal glibber, het leek mij dus logisch dat er een rubber omheen hoorde;)KMvrtr wrote:En laat je dus ook geen pedaalrubber aansmeren bij de APK!
Je zou de eerste niet zijn die ze daarmee geld uit de zak kloppen.
Misschien ga ik er sowieso wel eentje kopen.
Ik glibber ook met natte schoenen over het koppelings- en rempedaal, als je zoiets wil voorkomen moet je volgens mij kijken voor van die sportpedalen, die hebben daar minder last van.
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
Ik heb idd ook geen rubber om het gaspedaal, maar om de koppelings- en rempedaal wel.
Ik glij altijd van de koppeling af met natte schoenen.
Gister heb ik sportpedalen gekregen voor mijn verjaardaag en dus heb ik maar eens ff door het natte gras gelopen, het leek nu over te zijn.
Gaat dus om deze pedalen:

Gister heb ik sportpedalen gekregen voor mijn verjaardaag en dus heb ik maar eens ff door het natte gras gelopen, het leek nu over te zijn.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Dat zijn nou mooie pedalen, die halffords meuk die hier ligt werkt voor geen meter, mijn buurjongen heeft ze in zijn golfbad_my84 wrote:Ik heb idd ook geen rubber om het gaspedaal, maar om de koppelings- en rempedaal wel.

Weet je toevallig waar ze vandaan komen?
Van Heuts (www.heuts.nl), maar die heb je alleen in Limburg.
Ik heb nog geen idee of ze goed blijven zitten, zit aan de bovenkant met met 2 verticale metalen strips vast, en onderaan met 1 horizontale metalen strip waar de 2 verticale strips achter vallen.
Ik zal dadelijk eens gaan kijken van welk merk ze zijn.
Ik heb nog geen idee of ze goed blijven zitten, zit aan de bovenkant met met 2 verticale metalen strips vast, en onderaan met 1 horizontale metalen strip waar de 2 verticale strips achter vallen.
Ik zal dadelijk eens gaan kijken van welk merk ze zijn.
De cover voor het gaspedaal zit trouwens met 4 kleine metalen strips op iedere hoek vast. Maar omdat het gaspedaal van een AX kleiner een een beetje rond is heb ik dit alleen aan de onderkant vastgezet, werkt tot nu toe goed.
Het merk is All Ride en de verpakking:

Het merk is All Ride en de verpakking:

Ik meen me te herinneren dat er op het gaspedaal juist GEEN rubber MAG zitten...de reden hiervoor is dat in het geval dat je plots moet remmen je voet makkelijk van het gaspedaal moet kunnen "slippen". Als er een rubber op het gasbedaal zit, wil dat nie meer.KMvrtr wrote:En laat je dus ook geen pedaalrubber aansmeren bij de APK!
Bij alle auto's die mn ouders en ik hebben gehad, zat er NOOIT een pedaalrubber op het gaspedaal; Bij de overige pedalen wel.
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
en u gaat door voor de wasmachine, dat is correct.TjizZzuH wrote:Ik meen me te herinneren dat er op het gaspedaal juist GEEN rubber MAG zitten...de reden hiervoor is dat in het geval dat je plots moet remmen je voet makkelijk van het gaspedaal moet kunnen "slippen". Als er een rubber op het gasbedaal zit, wil dat nie meer.KMvrtr wrote:En laat je dus ook geen pedaalrubber aansmeren bij de APK!
Bij alle auto's die mn ouders en ik hebben gehad, zat er NOOIT een pedaalrubber op het gaspedaal; Bij de overige pedalen wel.
en JUIST op je koppeling moet je wel een rubber hebben of iets van grip, nogal slordig als ie in z'n 1 staat bij t stoplicht en het pedaal glipt onder je voet vandaan

(met nog een auto voor je zegmaar)
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Vreemd, de mondeo van mijn vader en de VW Caddy van mijn werk hebben wel een rubber op het gaspedaal. Maar goed ik ga wel kijken of die sportpedaaltjes wat zijn.DuFF wrote:en u gaat door voor de wasmachine, dat is correct.TjizZzuH wrote:Ik meen me te herinneren dat er op het gaspedaal juist GEEN rubber MAG zitten...de reden hiervoor is dat in het geval dat je plots moet remmen je voet makkelijk van het gaspedaal moet kunnen "slippen". Als er een rubber op het gasbedaal zit, wil dat nie meer.KMvrtr wrote:En laat je dus ook geen pedaalrubber aansmeren bij de APK!
en JUIST op je koppeling moet je wel een rubber hebben of iets van grip, nogal slordig als ie in z'n 1 staat bij t stoplicht en het pedaal glipt onder je voet vandaan
(met nog een auto voor je zegmaar)