Stijn aka Freewheeler (AX 1.6GTi '92 R.I.P.! + AX 1.4RD '95)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
ondertussen dus bezig met wagentje klaar te stomen om mij uit te leven op speedway- circuit ( standaardklasse). Om het budget minimaal te houden, ben ik begonnen met een beschadigde AX 1.4 5 deurs en deze wat uitgekleed.
De wagen moet helaas standaard blijven
De wagen moet helaas standaard blijven
Last edited by freewheeler on SunMay07, 2006 11:18:26 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Ondertussen is de 5-deurs AX bijna klaar voor het circuit ( 15 mei is the day), en ik heb even een snapshot genomen achter het stuur van mijn AX Gti, linksonder zie je mijn PDA hangen met GPS ( ziet er wat verborgen uit maar valt goed mee hoor, ik wil hem ook niet laten opvallen EN ik ben linkshandig )
***
***
Last edited by freewheeler on SunMay07, 2006 11:18:55 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
ff een update:
- ik heb nieuwe Potenza 14" liggen, had stalen velgen gekocht maar blijkbaar is de diepte anders
- de 1.6 motor komt eraan!
- heb speedway gereden, me eervol verdedigd, eens de 10e plaats doch meer zat er niet in wegens teveel duwtjes en trekjes... volgende keer beter!
Ben ook op zoek naar betere remschijven + -blokken voor mijn GTi... weet iemand wat ik best bestel ( geen geperforeerde schijven weliswaar)? Ervaringen??[/img]
- ik heb nieuwe Potenza 14" liggen, had stalen velgen gekocht maar blijkbaar is de diepte anders
- de 1.6 motor komt eraan!
- heb speedway gereden, me eervol verdedigd, eens de 10e plaats doch meer zat er niet in wegens teveel duwtjes en trekjes... volgende keer beter!
Ben ook op zoek naar betere remschijven + -blokken voor mijn GTi... weet iemand wat ik best bestel ( geen geperforeerde schijven weliswaar)? Ervaringen??[/img]
Last edited by freewheeler on SunMay07, 2006 11:19:23 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Ben ook op zoek naar betere remschijven + -blokken voor mijn GTi... weet iemand wat ik best bestel ( geen geperforeerde schijven weliswaar)? Ervaringen??[/img]
Ferodo DS2500 of EBC Green/Red stuff remblokken werken top!
Ik heb ze zelf in combi met brembo schijven gehad.
Ferodo DS2500 of EBC Green/Red stuff remblokken werken top!
Ik heb ze zelf in combi met brembo schijven gehad.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
freewheeler wrote:Ben ook op zoek naar betere remschijven + -blokken voor mijn GTi... weet iemand wat ik best bestel ( geen geperforeerde schijven weliswaar)? Ervaringen??[/img]
Brembo maakt mooie geventileerde+gegroefde schijven in de originele maat. Kunnen extreem veel temperatuur hebben en remmen heerlijk.
Combineren met Ferodo DS2500 blokken en je hebt een heerlijke combi, heb ik ook onder een AX gehad. Houd er wel rekening mee dat die DS2500 blokken het tegenovergestelde zijn van Green Pads: Ze stoffen als een gek Veel poetsen dus.
The next step (na het bovenstaande) = zeszuiger conversie. Grote voordeel is dat die remschijfjes van Brembo ook daar geen moeite mee hebben
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Nieuws!
De hybride uitvoering tussen 1.6 VTR-motor en 1.4 GTi sturing is functioneel! Hieronder een GSM-foto van de installatie (eergisteren):
Installatie heeft blok + cilinderkop + inlaatcollector van een 1.6 VTR, maar vliegwiel, gasklep, computer en zelfs versnellingsbak van de 1.4 GTi. Ik had toch graag een versnelling extra gehad zo . By the way, een installatie als deze is niet echt aan te raden, geeft enkele aanpassingsproblemen.
Rij- eigenschappen: lekker veel koppel onderin ( soms wat koppelreacties nu ), iets minder agressief bovenin dan een 1.4 GTi, maar over het algemeen zeker sneller. Het rijdt zalig, ik zal zien wat een verbeterde ECU doet hiermee.
De hybride uitvoering tussen 1.6 VTR-motor en 1.4 GTi sturing is functioneel! Hieronder een GSM-foto van de installatie (eergisteren):
Installatie heeft blok + cilinderkop + inlaatcollector van een 1.6 VTR, maar vliegwiel, gasklep, computer en zelfs versnellingsbak van de 1.4 GTi. Ik had toch graag een versnelling extra gehad zo . By the way, een installatie als deze is niet echt aan te raden, geeft enkele aanpassingsproblemen.
Rij- eigenschappen: lekker veel koppel onderin ( soms wat koppelreacties nu ), iets minder agressief bovenin dan een 1.4 GTi, maar over het algemeen zeker sneller. Het rijdt zalig, ik zal zien wat een verbeterde ECU doet hiermee.
AX 1.6 GTi / AX 1.4 RD / AX 1.4 racer
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM