AX Kopen verstandig?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by blueduck »

Hee ik ga mijn mening ook ff ventileren.
Ik denk dat als je n beetje handig bent je best een betrouwbare ax voor 500 euro kan kopen. Maar als je zo handig bent kan je er denk ik beter een van 200 euro kopen, want die hebben volgens mij net zoveel kwalen als een exemplaar van 500. Scheelt je dus 300 op de aanschaf die je dan aan onderdelen kan spenderen, waardoor je dan voor 500 een betere ax hebt dan je in eerste instantie gekocht zou hebben voor 500. Vandaag een rondje op de fiets gezeten, kwam langs de citroen dealer hier in nieuwegein, staat een prachtige bordeaux rode type 3 voor ?2450,- klinkt duur, maar als je een technische nOOb bent, en toch redelijk wilt rijden voor niet teveel geld, zou ik voorlopig nog ff met openbaar vervoer gaan, en lekker doorsparen tot je aanschafbudget wat hoger is, zodat je zo iets kan kopen en er dan een jaartje of 5 redelijk zorgeloos mee kan rondrijden.
Oh ja, mijn ax heb ik voor 120 eurootjes gekocht, inmiddels dik 30.000 km geleden. Wel wat aan moeten klussen, maar heeft me nog niet laten staan (behalve toen mn uitlaat eronderuit viel :oops: ) Zit wel een berg werk aan te komen, maar das nog steeds goedkoper dan een andere auto aanschaffen....
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by muis_84 »

blueduck wrote:Hee ik ga mijn mening ook ff ventileren.
Ik denk dat als je n beetje handig bent je best een betrouwbare AX voor 500 euro kan kopen. Maar als je zo handig bent kan je er denk ik beter een van 200 euro kopen, want die hebben volgens mij net zoveel kwalen als een exemplaar van 500. Scheelt je dus 300 op de aanschaf die je dan aan onderdelen kan spenderen, waardoor je dan voor 500 een betere AX hebt dan je in eerste instantie gekocht zou hebben voor 500. Vandaag een rondje op de fiets gezeten, kwam langs de Citroën dealer hier in nieuwegein, staat een prachtige bordeaux rode type 3 voor ?2450,- klinkt duur, maar als je een technische nOOb bent, en toch redelijk wilt rijden voor niet teveel geld, zou ik voorlopig nog ff met openbaar vervoer gaan, en lekker doorsparen tot je aanschafbudget wat hoger is, zodat je zo iets kan kopen en er dan een jaartje of 5 redelijk zorgeloos mee kan rondrijden.
Oh ja, mijn AX heb ik voor 120 eurootjes gekocht, inmiddels dik 30.000 km geleden. Wel wat aan moeten klussen, maar heeft me nog niet laten staan (behalve toen mn uitlaat eronderuit viel :oops: ) Zit wel een berg werk aan te komen, maar das nog steeds goedkoper dan een andere auto aanschaffen....

Bedankt voor al jullie reacties, ik denk inderdaad dat ik het beste nog ff door kan sparen. Tot mijn budget een stuk hoger is. Krijg deze week 2 baantjes erbij als het goed is. Dus dat moet goed gaan komen. En een AX moet en zal het gaan worden :wink:

Thnx alot
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

De Volcane is deze week 700 lees ik net :)

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by muis_84 »

kakanox wrote:De Volcane is deze week 700 lees ik net :)

Het lijkt me wel een mooie auto ja :D. Eerst maar ff afwachten of ik die baantjes krijg, dan kan ik misschien gaan kijken of 700 op dit moment haalbare kaart is. En anders blijf ik doorsparen. Met een extra vakantiebaantje deze zomer moet het wel gaan lukken. 8) Dan maar een keertje niet naar Turkije :lol: Zal m'n vriendin leuk vinden :oops:
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by muis_84 »

Kan dicht trouwens, heb de '95 Volcane van Rock's gekocht. 8)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

muis_84 wrote:Kan dicht trouwens, heb de '95 Volcane van Rock's gekocht. 8)

EERST FOTO'S!!!! :D

of in je wie=wie natuurlijk ;)

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by muis_84 »

kakanox wrote:
muis_84 wrote:Kan dicht trouwens, heb de '95 Volcane van Rock's gekocht. 8)

EERST FOTO'S!!!! :D

of in je wie=wie natuurlijk ;)

Klikkie voor foto's
Image

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by muis_84 »

Aanvulling op dit topic:

Heel verstandig om een AX te kopen, je lacht je dood om de vaste lasten: 10 euro verzekering en 10 euro wegenbelasting per maand! En hij rijd heerlijk!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

muis_84 wrote:Aanvulling op dit topic:

Heel verstandig om een AX te kopen, je lacht je dood om de vaste lasten: 10 euro verzekering en 10 euro wegenbelasting per maand! En hij rijd heerlijk!

het zelfde als dat je betaald voor een Fiat panda/ Seat Marbella terwijl ik nog geen fiat panda standaard zie rondrijden met een 1.4 erin of een optie zoals elektrische ramen, ik betaal dacht ik nu hetzelfde als m'n marbella die ik eerst reed. alleen er gaat wat meer benzine in mijn ax maar dat is niet zoveel dat je het ook echt merkt.

een ax rijdt ook stukken veiliger dan een panda/marbella, maar maak dat de panda/marbella rijders maar is wijs.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply