Ik heb sinds kort regelmatig een geluid vanuit de motorkap, het komt boven de gemiddelde autoradio uit. Het is een luid "hummend" geluid dat onder de volgende omstandigheden voorkomt:
- niet bij stationair draaiende motor en stilstaande auto
- wel na enige tijd rijden (10+ km)
- wel wanneer ik de koppeling intrap om te schakelen, dan hoor je het tijdens het schakelen
- wel als je gas loslaat
- niet wanneer ik een bocht maak
- wel als je hem in z'n vrij laat uitrijden
- wel bij alle snelheden tot 120 km /u
- niet met optrekken
Het lijkt erop dat wanneer je de boel belast, je niks hoort en als je snelheid minderd of ontkoppeld dan begint het.
Wat kan dit zijn, en kan het kwaad om hiermee door te rijden? Alle tips en suggesties zijn welkom.
Raar geluid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
Als de wielen draaien draaien de tandwielen in de bak ook. Als de auto in zn vrij staat en de motor draait draaien de tandwielen ook. Alleen als de auto stil staat en je trapt de koppeling in staan de tandwielen stil.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
je kan er altijd wat bijgooien. zit geen peilstok in oid. je moet hem vullen totdat het er bij het vulgat uit komt lopen. how to staat ergens op de site/forum
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
Ik denk idd net wat Sander zegt. Ligt gewoon een lagertje te rommelen in je versnellingsbak. Het hoeft niet iets te zijn om je druk om te maken. Ze zeggen dat hij oud kan worden met een lagerspeling, maar ik zou het vervangen willen hebben.
Ik vindt het alleen wel raar dat je het niet hoort bij optrekken. dan belast je alles en zou je dus juist die lagertjes moeten horen. Als ik zo kijk zou het ook het druklager kunnen zijn van je koppeling dus.
Ik vindt het alleen wel raar dat je het niet hoort bij optrekken. dan belast je alles en zou je dus juist die lagertjes moeten horen. Als ik zo kijk zou het ook het druklager kunnen zijn van je koppeling dus.
Freude am Fahren.