Heye, aangezien bij al mijn axen de plasticjes die tussen kleppendeksel en kop zitten doormidden waren ben ik op zoek naar iets anders, ik heb bij de citroen dealer twee ijzeren bujses gekregen, maar na ??n kilometer te hebben gereden kwam er best een wolkje onder mn motorkap uit, blijkbaar waren ze dus een milimeter te hoog/lang, deze zijn overigens wel bij de gti te gebruiken heb ik gehoord omdat die een iets hoger kleppendeksel hebben.
Weet iemand of die plastic dingen nog ergens nieuw te krijgen zijn, aangezien mijn dealer ze niet kan krijgen ?
Of andere mogelijkheden ipv een stukje buis op de goeie maat of een bout en ringetjes..
kleppendeksel plasticjes
Moderators: denny, vtspower, webmasters
kleppendeksel plasticjes
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
helaas, tis een gloednieuwe incl rubber
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Aaaahhhaaaaa, nu weet ik wie die stapeltjes met ringen onder mijn kleppendeksel heeft gelegd, die me bij de eerste keer demoteren allemaal in m'n kop vielen, en die ik op gevoel eruit heb moeten zoeken.
hint: deze oplossing valt dus af
hint: deze oplossing valt dus af
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
-
- AX Starter
Die ringetjes zijn niet voor niets van plastic oid: met 1 schroef moet zowel het kleppendeksel als die spatplaat op zijn plek komen. Dat gaat alleen goed als je er ergens een elementje tussen hebt zitten dat zich een beetje aan kan passen (-> elastisch, rubber/plastic). Metalen ringen gaat dus niet zo lekker: de spatplaat rammelt OF je klepdeksel dicht niet goed af.
Tja, waar maak je hitte- en oliebestendige ringetjes van... ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo meteen weten. Misschien iets als pakkingsmateriaal waar je een serie ringetjes van snijdt?
Tja, waar maak je hitte- en oliebestendige ringetjes van... ik zou het eerlijk gezegd ook niet zo meteen weten. Misschien iets als pakkingsmateriaal waar je een serie ringetjes van snijdt?
Het is een soort van bakeliet/plastic/ceramiek spul waar de originele van gemaakt zijn inderdaad, ik denk dat ik een de sloop bij ons ga bezoeken en daar eens een kilo van die dingen ga verzamelen, ik zou niet weten wat ik er anders tussenin moet zetten, beetje leip in de buurt van de kleppen e.d...
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458