Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Kan je niet ff informeren bij technique digital? Kosten normale asjes ook maar de helft, misschien kan ie ook GTI-assen krijgen. (Die zijn anders toch)

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hans106xsi »

aandrijf assen 400 euro dat is eigenlijk best wel heel erg veel ik heb voor de rechter iets van 80 euro betaald omdat die verkeert was besteld maar dacht dat ze per stuk op 115 euro of zo zitten nieuw maar die 400 laat je ze er dan in zetten want het stelt niks voor hoor zelf vervangen alleen je moet even kijken hoe je dat met je bak olie doet ik had hem gewoon beetje extreem scheef gezet met een grote krik

maar wel een vette bak hoor die ax gti en dat full options is ook niet verkeerd veel succes en plezier er mee maar wil je een keertje testen tegen een xsi kan je kijken of hij echt lui is want hij moet ongeveer net zo snel zijn als die van mij 8)
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

hans106xsi wrote:aandrijf assen 400 euro dat is eigenlijk best wel heel erg veel ik heb voor de rechter iets van 80 euro betaald omdat die verkeert was besteld maar dacht dat ze per stuk op 115 euro of zo zitten nieuw maar die 400 laat je ze er dan in zetten want het stelt niks voor hoor zelf vervangen alleen je moet even kijken hoe je dat met je bak olie doet ik had hem gewoon beetje extreem scheef gezet met een grote krik

maar wel een vette bak hoor die AX gti en dat full options is ook niet verkeerd veel succes en plezier er mee maar wil je een keertje testen tegen een xsi kan je kijken of hij echt lui is want hij moet ongeveer net zo snel zijn als die van mij 8)

Nee, het ging om een linkeras voor 235 euro en een rechteras voor 265 ofzo. Dus was bijmekaar +-500 euries, omdat ik 20% korting krijg werd het nog 400.

Ik zit net bij Bart ebben te kijken, maar die heeft ze liggen voor 93 euries. Lekker vaag wrom dat het zo duur is bij de dealer... Voor een GTI schijnen ze wel anders te zijn als de rest. Klopt dat?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Bart Ebben gebruikt - net zoals heel veel andere leveranciers als TechDigitale enz. - ruilassen. De homokineten hiervan zijn vervangen/opgeknapt, ashoezen in orde gemaakt enz.

Bij de dealer krijg je gewoon een echte nieuwe.

Voor de GTI zijn de assen idd anders aan de bakzijde, met de verkeerde assen erin draai je je differentieel kapot.

Voor alle andere modellen kan je de assen voor de bak uitwisselen, schijnt dat er wel een zodanig verschil is tussen GT en 1.1 assen dat je je lagers aan gort kan helpen.

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hans106xsi »

ik neem aan dat die van een gti het zelfde zijn als die van mijn xsi zelfde blok en bak maar eerlijk gezegt vind ik die prijsen een beetje extreem
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

hans106xsi wrote:ik neem aan dat die van een gti het zelfde zijn als die van mijn xsi zelfde blok en bak maar eerlijk gezegt vind ik die prijsen een beetje extreem

Ik ga wel eens langs de peugeot dealer. Want XSI is volgens mij idd precies hetzelfde technisch gezien.

En tja, ik ben iemand dat als ik iets doe, het ook meteen goed doe. Ik ga er dus geen gereviseerde Asjes onder hangen. :roll: Bij mij is altijd alles nieuw en origineel PSA.
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

nouja als ik naar de orginele kwaliteit kijk dan zijn mischien geviseerde asjes zelfs nog beter.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

dan zou ik geen 106 asjes pakken als ik jou was.. chassis is anders dus de lengte waarschijnlijk ook..

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

nee hoor.. 1 pot nat 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Is dat zo? Waarom doet niemand dat dan? 106 XSItjes zie je hier en daar wel @ sloop...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

TTF wrote:nee hoor.. 1 pot nat 8)

en zo is het..

overigens is het grootste verschil toch het extra lager aan passagierszijde?

en dan de lengte van de as aan naafzijde..
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

de 1.6 rallye heeft idd een lager daar ziten maar bepaalde types gti hebben die ook..

maar zo;n lager kun je op elk tu blok schroeven..

ik rij links met een 106 as en rechts met die van een ax.. ( dacht eerst dat het lager rot was van die lager die aan he tblok hangt maar bleek een wiel lager ter zijn )
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

laat mij ff weten wanneer en waar je je assen gaat halen, ik ben vandaag bij een garage geweest en die wilde 330 hebben, voor twee (ruil)assen. Dat was de prijs zonder montage, incl. Btw, want dat monteren kenne we zelf wel.

Ik heb ook twee nieuwe assen nodig, ik had er een van een peug 106 1.4I maar die is gewoon niks, heb mijn lagers al vervangen en t is gewoon nog niks waard. Beter gewoon een keer nieuw kopen, met ruilassen heb je ook garantie en dat scheelt een hoop.

Bedankt thomas
**Stay Tuned**
Image
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

Hee MasterArnie! ik heb nu ruilassen gevonden bij een garage bij ons in Brabant. Ze zijn gebaseerd op mijn kenteken, dus t moeten de goeie zijn, 100 euro ex. p.s. Lijkt me een goeie prijs toch. ben jij al wat wijzer geworden? Laat t mij anders even weten via PB.

Thommes
**Stay Tuned**
Image
Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

bel eens DE Vos autodemontage boven leeuwen die heeft ook nieuwe liggen!

en anders kan ik nog wel even ergens informeren.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

thommes wrote:Hee MasterArnie! ik heb nu ruilassen gevonden bij een garage bij ons in Brabant. Ze zijn gebaseerd op mijn kenteken, dus t moeten de goeie zijn, 100 euro ex. p.s. Lijkt me een goeie prijs toch. ben jij al wat wijzer geworden? Laat t mij anders even weten via PB.

Thommes

Bart ebben heeft ze ook liggen voor 93 euro ex. Ik heb mijn dealer gebeld en die zou even voor mijn gaan zoeken naar aandrijfassen voor een leuke prijs. Ben dus nog ff in afwachting.
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Vandaag weer lekker productief bezig geweest. oa.

-Trekhaak verwijderd
-Spatlappen eraf gehaald
-Massa punten schoon gemaakt en ingevet met zuurvrije vaseline
-Schakelstangen schoongemaakt en gesmeerd

Image
Image

Beetje donkere foto's, maar het gaat om het idee :P
Freude am Fahren.

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

ziet er netjes uit!!!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

nice, nice. doe je die trekhaak weg btw? Ik ben trouwens zeer te spreken over mn nieuwe assen. als mn interieur nou niet zoveel herrie zou maken zou de auto nu geen bijgeluiden meer hebben :wink:
**Stay Tuned**
Image
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

thommes wrote:nice, nice. doe je die trekhaak weg btw? Ik ben trouwens zeer te spreken over mn nieuwe assen. als mn interieur nou niet zoveel herrie zou maken zou de auto nu geen bijgeluiden meer hebben :wink:

Die van mij is helemaal volgeplakt met isolatie-zooi en tochtstripjes. De vorige eigenaar was 58 en vond hem blijkbaar te rumoerig :wink: veel rammels en kraakjes heb ik dus niet :P
Freude am Fahren.

Post Reply