AX Kopen verstandig?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Rio97 wrote:
muis_84 wrote:Ik heb er eentje gespot "Klik"
Lijkt me wel betrouwbaar. Een garagebedrijf, nieuw apk. Alleen dat roest aan het achterspatbord. Is dat iets om zorgen over te maken?[/url]


Mooie witte First toch?
Als er ook nog een bon aanwezig is dat de koppakking al een keer vervangen is samen met de distributieriem kan ie er motorisch wel weer een tijdje tegenaan.

Bedoel je die roest boven het achterwiel?
Als je er niet doorheen kan prikken met je vinger is dat met een beetje schuren, een antiroestmiddeltje en een lakstift wel op te lossen.
Steek dan meteen je hand wat meer naar achteren in de wielkast, aan de zijkant, waar ook een bevestiging van de achterbumper zit, wil ook nog wel's wat roest zitten.


Ja ik zit er dan toch aan te denken om van die mooie skirts overheen te plakken, dan zie je er ook niets meer van. Ik ga er even goed overna denken, misschien dat ik hem morgen eens bel over die riem en die pakking, en of er nog een beetje te onderhandelen valt. In ieder geval heel erg bedankt voor de tip.
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

wel eerst behandelen voordat je de skirts dr op plakt uiteraard :D

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

IceByte wrote:wel eerst behandelen voordat je de skirts dr op plakt uiteraard :D


Ja zoveel weet ik er nog wel van;) Heb al 5 jaar een scooter die onder me kont wegroest :P. Maar een auto das toch wel het ultieme om te hebben.

Zodra ik een AX-je heb gaan die skirts en een spoiler erop komen, het moet geen ouwe wijven bak zijn :P
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Een vriendin van mij verkoopt haar AX Volcane, tis een 1.1, heeft al een skirtset, en ik weet zeker dat je er een goede auto aan hebt, hij is zeker niet afgetrapt ofzo !

Ze doet hem weg vanwege gezinsuitbreiding

Zie aangeboden !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik zou idd of mijn GT of die Volcane kopen.

Verkijk je overigens niet op het verbruik, 1.1 of 1.4 scheelt gewoon niks (mits de auto in orde is en je normaal rijdt iig). Las ook iets van Sander die 1:16 haalt met een 1.6? Mijn 1.6 deed 1:14 ongeveer, die van een maat van me 1:13 (dagelijks 180 op de snelweg, hij is Duits ;)). Ik zou een 1.4i in elk geval niet uit de weg gaan i.v.m. verbruik, tenzij je je niet kan beheersen ;)

Ik rijd gemiddeld 1:14-15 en rijd 'm netjes warm maar ben daarna echt niet per definitie een rustige rijder.

Als ik heel consequent bij 2500 toeren blijf schakelen haal ik 1:17.

En nog iets: dealer/garantie heb je niks aan! Je kan beter een auto kopen van een particulier c.q. liefhebber die er zuinig op is dan van een dealer waarbij je niet weet waar hij vandaan komt. Heb in de zoektocht naar een auto voor Simone menig gare Volcane/GT gezien "met garantie" - en dan zijn er allerlei dingen mis mee die niet binnen een garantieperiode echt kapot gaan, maar de auto gewoon niet in orde maken. Bijv. een 1.4i TGS bekeken die voor 1500 bij een dealer stond.. ook mee gereden met de verkoper erbij.. ff doorgetrokken, na 140 was de fut eruit! Zegt ie "tsja, het blijft een klein autootje heh.." >> heeft mijn 1.4 dus echt geen last van!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Die witte first zou ik toch maar eens goed controleren op roest op andere plekken. Zoals achter de koplampen, de dorpels onder de deuren en onder de achterbumper.

Beetje roest geeft niks, maar als het teveel is kan het een hoop ellende veroorzaken. Ik had bv een ax gekocht die uiterlijk niet veel roest had, maar later bleek het bij de achteremmen een grote roest begaaing te zijn.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

Bedankt voor de tips en de aanbiedingen.

Alleen heb ik qua budget voor de aanschaf zown 500 euro beschikbaar. Tis niet veel maar ik hoop hier toch wel een leuk autootje voor te vinden waar ik 2 jaar mee vooruit kan. Die volcane en die GT zijn natuurlijk hele mooie auto's maar net iets te duur voor mij. Ik blijf in ieder geval hier rondhangen en neuzen, want ik ben eruit dat het ee AX gaat worden;).
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dan zou ik eens voor de 1.1 van TTF kijken.. niks belangrijks mis mee, enige wat er op aan te merken valt is de kilometerstand, en ook daar kan je doorheen kijken..

hij heeft 'm alleen maar gebruikt als tijdelijke auto terwijl z'n GTI kapot was..

misschien iets voor jou?

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

kakanox wrote:Dan zou ik eens voor de 1.1 van TTF kijken.. niks belangrijks mis mee, enige wat er op aan te merken valt is de kilometerstand, en ook daar kan je doorheen kijken..

hij heeft 'm alleen maar gebruikt als tijdelijke auto terwijl z'n GTI kapot was..

misschien iets voor jou?


Ja leuke auto, alleen jammer dat hij in friesland staat ;) Dat vind ik toch echt een stuk te ver.

Veeleisend ben ik he: :?
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

op de 10.000 km die je misschien wel in 2 jaar tijd gaat rijden (en dan voornamelijk enkele ritten van 100 kilometer!), vind jij 1x 150-200 kilometer heen en 1x terug te ver?

sorry, maar dat vind ik eigenlijk vooral lachwekkend :lol:

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

kakanox wrote:op de 10.000 km die je misschien wel in 2 jaar tijd gaat rijden (en dan voornamelijk enkele ritten van 100 kilometer!), vind jij 1x 150-200 kilometer heen en 1x terug te ver?

sorry, maar dat vind ik eigenlijk vooral lachwekkend :lol:


Als je het zo bekijkt wel;) Maar ik heb niet zown verschrikkelijke haast om te kopen dat ik er 400 km voor ga reizen;). Dan wacht ik wel af tot er een leuke aanbieding bij mij in de buurt is. Overigens is groen ook niet helemaal mijn kleur :(
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

alles dat goed is komt van ver ;)

muis_84
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueApr25, 2006 1:12:54 PM
Location: Leiden

Post by muis_84 »

kakanox wrote:alles dat goed is komt van ver ;)


Hmm vandaar dat mijn vriendin zo ver weg woont;)
Klik op de banner om mijn wie = wie te bekijken!
Image

Oudelut
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: SatApr29, 2006 10:11:18 PM
Location: Hoensbroek

Post by Oudelut »

Ik denk dat je gewoon lekker die witte moet kopen. Ik ken het bedrijf zelf ook, en daar kun je die drie maanden vast wel mee vol maken!
Bel je v??r de koop dan wel alvast de sloop om 'n afspraak te maken dat je 'm komt brengen na die drie maanden?
Maar ja, het is in ieder geval w?l goedkoop en lekker dichtbij?! :lol:

Sorry hoor, maar voor een auto kun je nou eenmaal niet 5-in-1 verwachten (betrouwbaar+goedkoop+dichtbij+goed onderhouden+volle tank?), maar daar kom je op deze manier zelf nog wel achter, denk ik!

Bedenk je in ieder geval wel dat het niet leuk is om aan de kant van de weg te staan als je n?t op weg bent naar je vriendin die je al een week niet gezien hebt. Zeker niet als je vervolgens het drievoudige van de ?50-?100 (of 2 uurtjes treinen) die je misschien bij de aankoop hebt bespaard moet aftikken om ANWB-lid te worden of de auto te laten afslepen?! :|
The AX-effect?!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Bovenstaande klinkt hard,.... maar het klopt wel......

Voor jouw budget is er moeilijk iets betroubaars te vinden.

Er zijn meer foute autobedrijven dan goede, en een autohandelaar kan beter liegen dan een partikulier, ik koop dus liever bij een partikulier dan bij een handelaar (tenzij het een Bovag of merkdealer is)

Ik zeg dit niet omdat ik de auto van een vriendin wil verkopen, maar puur als vergelijk !

Het autootje van die vriendin van mij is 3 jaar jonger, gaat weg om een goede en aantoonbare reden, heeft al een fabriek af skirtset en LM velgen en mogelijk een spoiler, heeft volgens mij geen of nouwelijks roest, en ik denk dat je hem voor 750,- ook wel meekrijgt.
Het blijft 250,- boven je budget, maar met de aanschaf van een auto van 4 of 500,- kan je best wel reparatiekosten van rond de 300,- verwachten waardoor je op hetzelfde uitkomt, + dat een auto die meteen al veel reparatiekosten brengt je geen goed gevoel over de auto zal geven.

We hebben al een paar keer gezien dat iemand een AX als eerste wagentje aanschaft voor een paar honderd eurie, 2 maanden later is hij dood of moet hij weg omdat hij slecht is.......een half jaar later kopen ze bijvoorbeeld een Golf en gaan op de golfclub vertellen dat die AXjes zo slecht zijn.........(tsja, wat verwacht je voor 200,- dan ? vraag ik me dan af)
Op het saxoforum staat er ook nog 1 te koop voor een prikkie...... gelijk een voorbeeld met hoe de voerige eigenaar met zo'n ragbakkie om is gegaan..

http://www.saxo16vclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11206&highlight=

Keerzijde aan zo'n goedkope wagen is dat je als je hem na 3 maanden dood hebt staan de losse onderdelen nog wat waard zijn.... :roll: .... en mogelijk red je het geen 3 maar 15 maanden met de apk....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Die witte is een superkoopje wegens ruimtegebrek :roll:

Wat vind ik op hun site ?............de volgende text....

in verband met grote vraag zijn wij altijd op zoek naar alle soorten personen auto,s en bedrijfswagens

dus wilt u uw auto verkopen belt u dan 0653301880

wij werken uitsluitend met rdw vrijwaringsbewijzen

tevens beschikken wij over 2 auto transporters om de auto bij u op te halen

door geheel nederland!!!!!!!!!!!!!!!!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Spitman adverteert veel, deze staat geloof ik al even tekoop
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Oudelut
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: SatApr29, 2006 10:11:18 PM
Location: Hoensbroek

Post by Oudelut »

Laat ik het zo zeggen: ik ben er een keer 250 km voor naar toe gereisd, maar ik was blij dat ik weer met de trein terug mocht!
(en raad eens hoeveel Nederlanders mij dat na zullen zeggen?)
E?n hal met 'op het oog goede' occasions (met ook 'normale' prijzen, en verder lokkertjes, brikken en ongeluksbrengers, als je het mij vraagt?!
The AX-effect?!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

muis_84 wrote:Bedankt voor de tips en de aanbiedingen.

Alleen heb ik qua budget voor de aanschaf zown 500 euro beschikbaar. Tis niet veel maar ik hoop hier toch wel een leuk autootje voor te vinden waar ik 2 jaar mee vooruit kan. Die volcane en die GT zijn natuurlijk hele mooie auto's maar net iets te duur voor mij. Ik blijf in ieder geval hier rondhangen en neuzen, want ik ben eruit dat het ee AX gaat worden;).



Misschien is mijn AX iets voor je? Ik doe hem iig met pijn in m'n hart weg. Ik heb er met mijn 194cm 80.000 in gereden. Prima ax, maar misschien dat de km-stand je afscrikt: 258.500!
Incl bijna volle tank --> 400 euro!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

die van Erik is ook best een redelijk bakkie.

maar goed, ik meng me niet meer in de discussie... als je m'n advies wil zit er een pb knopje ;)

Post Reply