weekendje ardennen

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

weekendje ardennen

Post by DuFF »

samenvatting, breid ik nog wel uit.

heenweg ?
1 witte ax.

benzinepomp in the middle of f*cking nowhere ?
een witte mr2 zoals Drake heeft, wel sportvelgjes en i guess een ander uitlaatje.

een witte ax voor benzinepomphuis en 2 axjes achter t huis.

her en der in dorpjes nog diverse 1.1 tge uitvoeringjes in kleuren zwart tot bordeauxrood, niks bijzonders.

TOTDAT, een ax voor de race :wink: op een aanhanger voor me op de snelweg, .....bijrijders in de auto ff wakkergeschud en foto's laten maken terwijl ik ernaast ging rijden.

en veel foto's van mn eigen ax gemaakt in gebergtezooi.

foto's post ik nog wel, morgen of overmorgen als ik weer levend ben, en ik kan me weekendje nog wel wat uitgebreider beschrijven als t moet.

benzinetank leeg.
jupiler veel.
5 mensen in een ax en dan helling af met remmen en bocht is lachwekkend.
koppelingskabel doet lomp nu.
schakelen in achteruit enz ook.
ruitenwisservloeistofslangetje is end of story..

maar toch weer 492 + ongeveer 190 + 60 = veel km's gereden ;) en toch vrij zuinig.. die 492 met 1 tank, en toen had ik nog 30% tank over ofzo..
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Re: weekendje ardennen

Post by kevin.broke »

DuFF wrote:5 mensen in een AX en dan helling af met remmen en bocht is lachwekkend.

dat ligt dan toch echt aan je rijstijl OF je remsysteem. ik heb nl. met mijn AX Sport nergens last van gehad, had de auto ook vol (maar dan met 3 pers. + ruim 200 kg platen) en dat met een remsysteem dat identiek was aan de type1 1.1 (dus niet zo heel veel soeps)

DuFF wrote:ruitenwisservloeistofslangetje is end of story..

spiritus erin gedaan misschien?

DuFF wrote:maar toch weer 492 + ongeveer 190 + 60 = veel km's gereden ;) en toch vrij zuinig.. die 492 met 1 tank, en toen had ik nog 30% tank over ofzo..

Dat klopt wel idd, zuinig zijn ze best wel :) Heb afgelopen weekend dik 1000 km gereden, vrijdag +/- 1:12 gereden (veel korte pittige stukjes snelweg en veel bebouwde kom want ik was de weg kwijt).
Zaterdag was Utrecht -> Zaltbommel -> Wanssum -> Utrecht -> Eindhoven -> Utrecht en gisteren nog ff Utrecht -> Halverwege Breda -> terug. Alle ritten continue tussen de 130 en 150 km/h

Sta nu op 656 km en m'n reservelampje ging vanochtend branden. (m.a.w.: Nog een litertje of 2 over - hij gedraagt zich al beter :lol:).

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

de foto's :

op de scoutingboerderij klaar om te vertrekken :

Image

al ergens in belgi? even een pitstop/bierinkoop pauze ingelast., rechts de opel met de aanhanger die dus 150 over de snelweg ging :shock: ik had moeite om ze bij te houden soms :

Image

wat ziet het er toch vet uit als er 4 mensen inzitten :

Image

Image

ik zat maar 1 keer op een drempeltje ergens, dus ik vind het toch netjes zo 8) :

Image

de 1e ax die we tegenkwamen :

Image

een witte emmer twee, flauw vermoeden dat ie van de monteur bij de benzinepomp was, deze emmer twee is te vinden bij de OCTA+ benzinepomp langs de Rue de Givet nummer 77 richting Durbuy :) :

Image

in Durbuy (echt net een sprookje daar, verbaast me dat ik roodkapje niet plat heb gereden :lol: ) :

Image

Image

tijdens het karten:

Image

mja dat was het weer :

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Re: weekendje ardennen

Post by DuFF »

kakanox wrote:
DuFF wrote:5 mensen in een AX en dan helling af met remmen en bocht is lachwekkend.

dat ligt dan toch echt aan je rijstijl OF je remsysteem. ik heb nl. met mijn AX Sport nergens last van gehad, had de auto ook vol (maar dan met 3 pers. + ruim 200 kg platen) en dat met een remsysteem dat identiek was aan de type1 1.1 (dus niet zo heel veel soeps)

ik had ook NERGENS LAST VAN, het was alleen lachwekkend, het waren hellingjes die je NIET met een auto met aanhanger kan afrijden, dus toch wel een beheersing van rem en koppeling.
en het remsysteem van 1.1 is mischien dan wel niet veel soeps, wat beveel je dan aan ? en waarom hebben ze er dat fabrieks-af niet ingedaan dan ?

DuFF wrote:ruitenwisservloeistofslangetje is end of story..

spiritus erin gedaan misschien?

ik denk dat het spiritus was ja, of naja iets verkeerds, was zomaar een mixje van schoonmaakmiddelen, had geen ruitenwisservloeistof meer, straks ff kijken of me reservoirtje niet lek is.....en het slangetje is trouwens dus kapot gegaan doordat het aanliep tegen mijn band, ik heb nu een nieuw stuk slang erin gedaan en dat nu een beetje weggewerkt waardoor het hopelijk niet meer aan kan lopen.

DuFF wrote:maar toch weer 492 + ongeveer 190 + 60 = veel km's gereden ;) en toch vrij zuinig.. die 492 met 1 tank, en toen had ik nog 30% tank over ofzo..

Dat klopt wel idd, zuinig zijn ze best wel :) Heb afgelopen weekend dik 1000 km gereden, vrijdag +/- 1:12 gereden (veel korte pittige stukjes snelweg en veel bebouwde kom want ik was de weg kwijt).
Zaterdag was Utrecht -> Zaltbommel -> Wanssum -> Utrecht -> Eindhoven -> Utrecht en gisteren nog ff Utrecht -> Halverwege Breda -> terug. Alle ritten continue tussen de 130 en 150 km/h

en die 492 km met 1 tank, toen reed ik dus me tank nog geen eens leeg, ik had nog een kleine 30% over ofzo.

maar ik kan natuurlijk nog veel zuiniger rijden. alleen dat berg op, berg af, is nogal benzine-slurpend.
Sta nu op 656 km en m'n reservelampje ging vanochtend branden. (m.a.w.: Nog een litertje of 2 over - hij gedraagt zich al beter :lol:).

ik rijd nooit tot mijn reservelampje gaat branden eigenlijk, ik probeer toch altijd op tijd te tanken

net bij garage geweest, die zegt dat me koppelingskabel gesmeerd was bij vervanging waarschijnlijk, en dat dat smeerspul nu uitgewerkt is, waardoor het wat stroever gaat, naja het zal dus wel.

maar al met al, was het een leuk weekend 8)

Post Reply