Niet meer starten
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Niet meer starten
Ik heb sinds vanavond een vreemd probleem met m'n AX. Toen ik naar m'n werk reed ging ineens m'n toerenteller behoorlijk uit z'n dak. Hij bewoog wild heen en weer tussen de 1000 en 5000 toeren terwijl de motor op een constant toerental bleef.
Gewoon doorgereden naar m'n werk maar toen ik na 4 uur de autowilde starten wilde hij dat zelf niet meer. De accu was leeg en na een start via startkabels kapte hij er na een kilometer mee.
Het meest logisch is dat de accu kapot is of dat de dynamo niet meer oplaadt. Maar dit verklaard niet het vreemde gedrag van de toerenteller.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe het mogelijk op te lossen is?
Bij voorbaat dank!
Bertram
Gewoon doorgereden naar m'n werk maar toen ik na 4 uur de autowilde starten wilde hij dat zelf niet meer. De accu was leeg en na een start via startkabels kapte hij er na een kilometer mee.
Het meest logisch is dat de accu kapot is of dat de dynamo niet meer oplaadt. Maar dit verklaard niet het vreemde gedrag van de toerenteller.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe het mogelijk op te lossen is?
Bij voorbaat dank!
Bertram
TwoTone wrote:Klinkt als ; Even je dynamo doormeten. Er kunnen allerlei rare fratsen optreden als je dynamo ermee uitschijt.
En als die al weer snel afslaat.. lijkt het er sterk op dat hij echt de geest heeft gegeven.
Is spanningsverlies en dus lekker op het chassis ook een mogelijkheid? En zo ja heb je enig idee hoe dat op te sporen is?
Als er zoveel spanningsverlies zou zijn dat je dynamo het niet bij kan benen, moet er toch wel iets heeeel vreemds mis zijn
Ik zou iig als eerste de dynamo spanning eens meten. Als die geen spanning levert als de motor draait kan je ook direct op de dynamo meten, om te kijken of er evt kabels los/kapot zijn.

Ik zou iig als eerste de dynamo spanning eens meten. Als die geen spanning levert als de motor draait kan je ook direct op de dynamo meten, om te kijken of er evt kabels los/kapot zijn.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Mijn toerenteller doet ook zo vaak raar.
Als het warm is buiten en in de auto slaat ie meestal vast op 2800 toeren. Dan kan ie opeens nog maar tussen 2500 en 3000 toeren bewegen.
Swinters gebeurd het zelden. Zomers bijna elke dag. Gaat een half uur goed en dan staat ie vast.
Heb hem ook wel eens zien stuiteren die meter. Auto zelf merk ik niks aan. Dus ben benieuwd of je toerenteller nu weer normaal doet.
Als het warm is buiten en in de auto slaat ie meestal vast op 2800 toeren. Dan kan ie opeens nog maar tussen 2500 en 3000 toeren bewegen.
Swinters gebeurd het zelden. Zomers bijna elke dag. Gaat een half uur goed en dan staat ie vast.
Heb hem ook wel eens zien stuiteren die meter. Auto zelf merk ik niks aan. Dus ben benieuwd of je toerenteller nu weer normaal doet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
