Brederebanden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Brederebanden
hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum.Misschien een overbodige vraag ik wil bredere banden monteren op een ax 1.1 uit 1988.De standaard maat is 135/70/sr13(fietsbandje) wat zijn de overmaten die ik kan monteren?
-
- AX Spaster Mammer
Drake wrote:maximale achter is 165 breed, alles breder dan dat gaat niet passen of je zal de wielkasten rond moeten maken (zoals bij de GT/gti modellen)
voor past elke maat die je zou willen
Achter max 155 breed, 165 ging bij mij en vele anderen namelijk net niet. Of je moet de boel inderdaad verbuigen of wegslijpen.
Voorop past inderdaad alles wat je maar wilt. De omtrek van je wielen verandert en dus krijg je een tellerafwijking, daar is weinig aan te doen maar het is ook niet zo erg....
Houd er wel rekening mee bij het berekenen van je verbruik zodat je niet (zoals ik) je elke keer verbaast dat ie zo zuipt terwijl ie eigenlijk gewoon goed is
Kijk uit, een Cactussssss
Ik denk niet dat een 155 band op de 135 velg past.
Kun je beter een paar standaard goeie wielen van de sloop halen.
Of gewoon de standaard lichtmetalen 13" wielen. Die kosten ook 3x niks. En zit standaard 155/70/13 op.
Kun je beter een paar standaard goeie wielen van de sloop halen.
Of gewoon de standaard lichtmetalen 13" wielen. Die kosten ook 3x niks. En zit standaard 155/70/13 op.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer