Ik heb vandaag mn nieuwe tussenpijp (met kat) onder de auto gehangen. En nu zag ik dat de aansluiting tussen de pijp en de downpipe gemaakt wordt door 2 bouten met moeren, maar dan met een veer ertussen. Er wordt dus geen harde verbinding gemaakt met de downpipe/motor maar een soort continu veerkracht die ze op elkaar houdt. Ik neem aan dat dit vanwege beweging vh motorblok is ofzo? Nu is mn vraag iig, hoe strak moet ik die bouten/moeren aandraaien, want ik kan ze simpel zo ver draaien dat alle speling uit de veer is, maar dat lijkt me gezien het gekozen systeem ook niet de bedoeling... Wie heeft dit ooit gedaan, of weet simpelweg hoe het hoort??
tnx alvast!
Vraagje over ophanging tussenpijp vd uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als het goed is hebben die bouten niet vol draad. In dat geval moet je ze aandraaien totdat ze niet meer kunnen. Als ze wel vol draad zijn gok ik dat er nog een milimetertje tussen de windingen zit. Het zit er niet zo zeer om de bewegingen van je motorblok op te vangen, daarom hangt je demper in rubbers. Het is vooral om de buiging van je uitlaat op te vangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.