Jo aka Didot (AX First 1.1 '95)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Jo aka Didot (AX First 1.1 '95)

Post by Didot »

Aangenaam!

Heb me eigenlijk aangemeld omdat mijn kleine rode vriendje niet zo heel erg trouw is de laatste tijd en ik hoop dat ik hier een beetje richting kan vinden in hoe ik het aan moet pakken. Een goed advies is ook nooit weg, maar een andere auto zit er voorlopig niet in.

Een hele tijd geleden ben ik geboren met les double chevrons zo ongeveer op mijn voorhoofd, Citroën zit er nu eenmaal van huis uit erg ingebakken. Omdat ik nog een andere hele dure hobby heb, komt mijn auto beetje op de tweede plaats.

Enfin, hij is dus rood en meestal niet gepoetst en niet opgeruimd :D.
Last edited by Didot on FriApr14, 2006 1:34:58 AM, edited 1 time in total.

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Welkom bij de club :D

Hier vind je vast wat je zoekt qua tips e.d.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ook aangenaam!

We zien je straks dan wel op Citromobile en/of Waggel ;)
Wordt dan ook wel benieuwd naar je andere hobby....

Have fun hier.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

Dank, dank.

Als iemand zin heeft om even een paar proefritten in een C6 te maken, dan hoor ik het wel he?

Mijn ware liefde is eigenlijk CX, eigenlijk.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Gelukkig heb ik geen double chevrons op m'n voorhoofd maar het valt helaas wel iedereen hier in Wijchen op dat ze ons in meerdere Citroens zien rondzweven.
Maar h?b je ook een CX?
Zoals in ons onderschrift te zien hebben ook wij last van een bepaald probleem....

Waaronder dus 2 CX'en... en een hele foute, deels rode, AX GT injection uit '91.

Ennuh.... C6.... wanneer mogen we?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik weet 1 ding Colin, en dat is dat jij in die GT niet zweeft :lol:

Maar Didot: Welkom!! En wat is er mis?

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

kakanox wrote:Ik weet 1 ding Colin, en dat is dat jij in die GT niet zweeft :lol:

Dat probeer ik elke keer te vergeten Kakanox....
Maar waardeer Witje d'r alleen maar extra door....
Collin,

M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

Aaaaaah, die 25GTI wil ik wel een dagje lenen :D. Ik heb zelf geen CX helaas, dat kan ik gewoon niet betalen en dat vind ik heel, heel jammer.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Didot wrote:Aaaaaah, die 25GTI wil ik wel een dagje lenen :D. Ik heb zelf geen CX helaas, dat kan ik gewoon niet betalen en dat vind ik heel, heel jammer.

Da's nou jammer....de 25GTi automaat in Rouge Delage is precies de CX die in een schuur staat en momenteel niet rijd...
Maar wie weet kom ik terug van vakantie uit Frankrijk met nog een nieuwe erbij..... (neuh... moest ik maar niet doen...beetje to much..)

Moet zeggen dat momenteel onze CX break goedkoper is dan de AX.. :(
Collin,

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

De Break lijkt me ook wel een tractatie hoor. Het lijkt mij gewoon heerlijk om weer eens een rondje in een CX te sturen, gewoon omdat het lekker is.

C6 vind ik voornamelijk gruwelijk mooi, maar ik denk niet dat hij het ultieme CX rijden gaat overtreffen.

In mijn AX nog steeds CX rijstijl, handjes op schoot en duimpje aan het stuur. Hij is goed gelijnd en gebalanceerd, dus dat gaat.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Haha, de discussie welke Citroen limousine het beste zweeft kom je toch nooit uit. Er zijn ook mensen die bij hoog en laag zweren dat hun XM het heerlijkste rijdt.

Maar eh, waar staat die C6?
Ben al een paar keer wezen kijken waar er mogelijk eentje zou staan maar vistte telkens achter het net...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

XM haalt het bij lange na niet. Rijdt fijn hoor, is een prima auto, maar is g??n CX.

Heb nog geen C6 gezien, zal eens langs het Stadionplein rijden.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

deze week bij van den Berg in 's-Hertogenbosch achter in de werkplaats. klaar voor uitlevering aan een aankomend EX XM rijder.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Tja..., de ultieme vliegend tapijt discussie....

Kijk..., een DS zweeft maar is zwaar en maakt veel lawaai, een CX vliegt en maakt weinig lawaai (hoewel het windgeruis beter zou kunnen), een XM is toch een n?t niet oplossing (met name door de voorwielophanging) met PSA materiaal en een C5 is een vrachtwagen met actief veersysteem.
Als je een XM uitrust met comfort bollen ?n er bij Renard blauwe olie in laat doen wordt het al een stuk beter.
Maar voor de portemonnaie zou ik dan toch voor een Xantia HDi Break gaan met alles erop en eraan m?t comfort bollen ?n blauwe olie (Kendall Hyken Glacial Blu)
De C6 weet ik dus niet, maar naar ik begrijp is er een h?le goede reden waarom ze nog steeds niet echt geleverd worden. Jammer van die 607 middenconsole, want dat is echt achterhaald.

Ennuh... sturen als in de CX lukt me in Brockje ?cht niet... :)
Collin,

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Hoi welkom hier!

Later als ik groot ben wil ik ook een CX. Helaas is dat op het moment onbetaalbaar voor me :(

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

Sturen niet, maar bij rechtuit een beetje achter je stuurwiel hangen wel :D. 2 handjes op 10 uur is er bij mij meestal niet bij. De bocht om is weer een ander verhaal.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Hoi hoi, ook namens mij van harte welkom bij de AX-club.
Leuk om te horen dat je ook helemala Citro?n-gek bent... ik ken er meer vab hier :lol:
Wie weet tot ziens op een meeting :)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

Vooral gek van de oudere modellen, zeg maar tot en met de CX, maar dan weer parallel tot en met de GS, de BX vond ik geen fijne auto en de Xanthia ook niet echt. Gek he, al die voorkeuren :D.

Zijn er ook Amsterdammers in tha house?

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Mijn ultieme liefde is natuurlijk de CX, geen twijfel, en ik zal vast ooit nog wel een GTi Turbo 1 of 2 gaan bezitten.
Maar een GS(A) zou ik zeker niet laten staan als ik er 1 tegenkwam, nadeel daarvan is dat zelfs een CX vergeleken met een GS onverROESTbaar is. Maar een mooie GS Pallas (met C-matic) staat hoog op de lijst (die ik gelukkig niet kan vinden :lol: ).
Daarnaast een Ami, dat vind ik ook heel mooi, hoewel mijn herinnering daaraan niet positief is. Toen ik h??l klein was hadden we thuis een Ami die volgens mij ALTIJD stuk was.
En als laatste natuurlijk (toch wel) de DS, een 23 IE Pallas in Bordeaux-rood met wit dak en rood lederen bekleding.
Een SM zal ik het maar niet over hebben, bovendien kan ik die van Nard toch niet kopen voor minder dan ?70.000 :(
Collin,

Didot
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by Didot »

Ooooh, een SM, wat is dat toch een plaatje van een auto. HIer in de stad rijden er wel een paar rond. Jaren geleden werkte ik in een kantoorpand in een woonwijk, klant kwam langs en plomptje zijn SM op de stoep, voor mijn raam. Licht aso, dat wel, maar hij mocht hem van mij laten staan bij extreme uitzondering *droom*.

Er zijn trouwens mensen op de wereld die niet weten wat het verschil is tussen een Pallas en een Athene :D.

Post Reply