Wat is er nou ?cht sneller?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

kakanox wrote:215?


op de teller wel ja... maar in de begrenser krijg je hem nooit in de 5 op orgineel rubber
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

tuurlijk wel!!

met lachgas

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

top in zn 5 is simpel te berekenen 120kmh @ 3000rpm is 290kmh @ 7250 rpm
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Sander wrote:top in zn 5 is simpel te berekenen 120kmh @ 3000rpm is 290kmh @ 7250 rpm



NICE!! 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sander weet wat 'm te doen staat ;)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:dit hele topic is om te lachen.. dus uitgelachen worden omdat ik sander bij kan houden die 200kilo zwaarder is, boeit me nix..

dit hele topic is haantjes gedrag op een vreemde manier..
iedereen weet dat zijn auto de snelste is, anders hadden we die andere wel gekocht.

en het gaat er dan toch om dat jij vind dat je auto de snelste is en dat jij daar plezier van hebt en als iedereen dat vind, dan zijn ze dus allemaal even snel.

wie er daadwerkelijk de snelste heeft, merken we op FS-sprintbaan wel en zelfs dat is een momentopname.

als ik mijne nu namelijk weer naast die van Sander zet, dan verlies ik met hetzelfde gewicht nu dik.


Marc de man naar mijn hart!

Ik lees dit topic nu pas, ik hoop dat het gesprek tussen mij en Kevin niet de aanleiding voor hem was dit topic te starten....

Ik zeg er niks meer over... Ik heb een sport, GT carb. en GTI gehad. Eerste een minder gezonde GTI en nu een op en top fitte. Geen druppel olie langs mijn blok echt kurkdroog net asl mijn Carbje in het begin. (ja, zelfs boven de dynamo kurkdroog)

Klasgenoot van me heeft een Saxo 1.6 8v VTS en die was langzamer als mijn GT carb. en nu ik mijn GTI heb gaat het gelijk op. Of beter gezegd hij is zelfs iets sneller.... Is voor mij dus een overduidelijke zaak. Carbje heeft bergen koppel onderin en liep op top 195 mijn gti is al moe bij de 180....

GTI en carb. hadden allebei 100dkm gedraaid dus daaraan kan het ook niet liggen.

/edit; en toch zeg ik er weer wat over...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dan doet jouw GTI'tje alweer iets fout Arn?... Een Saxo 1.6 VTS 8V is namelijk in alle gevallen langzamer dan mijn GT inj... dus zowel bij een full-on sprint vanaf 0 als bij een 100 - 160 in 5.. en ja, da's een hele gezonde...

Ook richard_gti vond het jammer dat zijn huidige Saxo VTR langzamer is dan zijn AX GTI (die nu van MonaGTI is), dus dat is echt niet exemplarisch...

En dat gesprek met jou was wel de aanleiding Arn?, en nee, dit is geen haantjesgedrag... van mij iig :lol:
Last edited by kevin.broke on FriApr14, 2006 6:11:44 PM, edited 1 time in total.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:Dan doet jouw GTI'tje alweer iets fout Arn?... Een Saxo 1.6 VTS 8V is namelijk in alle gevallen langzamer dan mijn GT inj... dus zowel bij een full-on sprint vanaf 0 als bij een 100 - 160 in 5.. en ja, da's een hele gezonde...


Ok, dan is jouw GT blijkbaar gewoon sneller als mijn GTI, who gives a f*ck. Komt alleen niet echt geloofwaardig over.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

En hoe geloofwaardig denk je over te komen als jouw gezonde GT carb sneller moet zijn dan een GTI, die 10 pk en 7 Nm meer heeft, en ook op papier beter presteert?

Het kan best een keer een paar kilometer schelen - dat was met mijn grijze GT (die liep over de 180 met opgegeven top 178), dat is met mijn huidige GT (183 geijkt), en dat was met mijn vorige GT (die liep onder tegen de 170 op GPS).
Maar het scheelt nooit zoveel dat een carbje structureel sneller is..

That's my point, je wordt hier heel snel beticht van haantjesgedrag en slap gelul, maar al die teksten en verhalen over die carbjes die zo ongelofelijk hard gaan zijn dat in de zuiverste vorm..

Ennieweejz.. ik ga dieselen dus ik laat dit topic maar voor wat 't is.. Sprintze :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

master-arnie wrote:mijn gti is al moe bij de 180....



gti van me broertje loopt 200+

dan is er iets niet helemaal goed.

Net als een GT is de ene gti de andere niet (sommige lopen sneller dan andere en visa versa)

En ow ik heb gesprint tegen een saxo vts 1.6 8v met de volcane
en won met gemakt, wat ook niet gek is gezien de fabrieksopgaves

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik begin erg zin te krijgen om dit op slot te gooien.

en niet omdat ik bang ben de discussie te verliezen of omdat ik me zin niet krijg, maar omdat we hier elkaar een beetje om de haren vliegen terwijl we stiekem allemaal jaloers zijn.

PUNT

(komma, uitroepteken de rest)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

psies, het is de ene mening tegen de andere.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en hoe dan ook..

vorig jaar was het?

1- carb
2- 1.6vts
3- GTI

PUNT UIT!
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

of te wel iedereen op de testbank.. en weegbank en begin eens over pk/kg verhoudingen..

en over wat sneller is.. tjah.. een gti is snel een carb ook en een GT ook ..

wat dan leuker is om 9/10 mensen raar in hun auto te zien kijken.. :D bij het stoplicht of wat dan ook..

met 200 achter een volvo t5r aan.. en die vent maar lachen in de auto .. 8).. tot dat hij op het gas ging..

of op de duitse autobaan subarutje heel erg verbaast in zijn auto zien kijken omdat hij niet eens zo heel hard bij mij weg liep .. en dan ook gewoon 200+ aan tikken wat weer niet iemand verwacht.. :D

joris kan dit bevestigen .. :lol:

of te wel 9/10 mensen verwacht het niet dat een ax toch best wel vooruit gaat :D

en over wie graag de snelste wil zijn.. er word 4x per jaar in drachten 400m sprints georganiseerd.. :) vind 200meter sprints namelijk net iets te kort...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als ik de snelste had willen zijn had ik wel F16 piloot geworden
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Moraalridder in the house :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik denk dat een GT sneller zou kunnen zijn vanwege het gewicht en de kortere bak. Maar full speed is near zullen we maar zeggen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

GT kan onder de 100 sneller zijn, maar boven de 140 is de gti duidelijk sneller.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bak van een GTI opvallend korter? Waar dan? Die van Simone zit nl. @ 120 ook op 4000 r/min en gaat op de snelweg nog dik het rood in als je 'm vloert (en nee, de koppeling is niet slecht, de snelheidsmeter gaat gewoon mee).

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Mijn weegschaal is sneller op de 100!

Post Reply