Wat is er nou ?cht sneller?
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik heb een leuke site gevonden, vers uit japan..
http://home.att.ne.jp/wind/ax/maniax/graph.html
Dit is ook handig
http://home.att.ne.jp/wind/ax/maniax/diffs.html
Best een leuke website
http://home.att.ne.jp/wind/ax/
http://home.att.ne.jp/wind/ax/maniax/graph.html
Dit is ook handig
http://home.att.ne.jp/wind/ax/maniax/diffs.html
Best een leuke website

http://home.att.ne.jp/wind/ax/
Altijd meer PK's dan jou!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Net naar Vleuten geweest... wat kom ik tegen op de terugweg van Vleuten??
Een rode GT carb op 13" staal, kenteken begon met TS(-38-XV?), heb het niet helemaal kunnen lezen.
Hij klonk gezond door het open raam, gewoon een goed lopend motortje, geen gestotter of wat dan ook.
Gozer zag me en trapte op het gas, ik dus ook. Mijn GTi pakte feller op, en ik had dus even voorsprong, maar de carb begon boven +/- 4000 r/min flink los te komen en trok ook verder door. GTi verloor dus langzaam.
Zo ging het een paar keer tot we bij een stoplicht de kans kregen om een full-on sprint te doen vanaf stilstand. GT carbje had wat lichte gripprobleempjes waar ik ze niet had en ik had dus al snel 2 wagenlengtes voorsprong. Die wist ik aan te houden tot +/- 110 km/h waarna de carb me weer voorbij kwam.
Bij zo'n 170 op mijn klok lag de carb een metertje of 15 voor, en met de voetnoot dat ik geladen was met een 1.4 TU, 2 stalen 13" velgen met banden en 2 losse banden vind ik dat helemaal geen slechte sprint.
Mijn conclusie: Een GT carb is echt niet z? rap.
Een rode GT carb op 13" staal, kenteken begon met TS(-38-XV?), heb het niet helemaal kunnen lezen.
Hij klonk gezond door het open raam, gewoon een goed lopend motortje, geen gestotter of wat dan ook.
Gozer zag me en trapte op het gas, ik dus ook. Mijn GTi pakte feller op, en ik had dus even voorsprong, maar de carb begon boven +/- 4000 r/min flink los te komen en trok ook verder door. GTi verloor dus langzaam.
Zo ging het een paar keer tot we bij een stoplicht de kans kregen om een full-on sprint te doen vanaf stilstand. GT carbje had wat lichte gripprobleempjes waar ik ze niet had en ik had dus al snel 2 wagenlengtes voorsprong. Die wist ik aan te houden tot +/- 110 km/h waarna de carb me weer voorbij kwam.
Bij zo'n 170 op mijn klok lag de carb een metertje of 15 voor, en met de voetnoot dat ik geladen was met een 1.4 TU, 2 stalen 13" velgen met banden en 2 losse banden vind ik dat helemaal geen slechte sprint.
Mijn conclusie: Een GT carb is echt niet z? rap.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ghehe, jep, en mijn GT inj. zit ook in 7.5 seconden op de honderd
Het zijn leuke, snelle, zeldzame autootjes, die carbjes, maar zelfs in de Max Power van 1996 hebben ze het er al over: De GTI = de ?ber-AX, en (toen nog) als je er ??n kan betalen moet je er zeker voor gaan, omdat ie sneller is dan welke andere AX dan ook, en d??rnaast ook nog eens een beter onderstel heeft en en prettiger interieur. Ze raden iedereen een AX GT aan, met de side note dat - als je er een kan vinden - een GT carb meer topvermogen en een agressiever geluid biedt.
Verder... tsja, je kan het erover hebben wat je wil, maar een AX 1.4 GT S6 is gewoon NIET sneller dan een goede 1600. Een GT carb heeft g??n 115 pk en ook g??n 145 Nm.
Kan je eeuwig over blijven lullen en sprinten tot je een ons weegt, als Sander een GT carb niet los kan rijden spijt het me zeer maar dan heeft Sander gewoon een gare 1600...
Mijn auto weegt nu, met het nieuwe onderstel, tussen de 740 en 760 kg (ja, dat is nagewogen, tolerantie 20 kg, 3-kwart tank, uiteraard alle vloeistoffen erin, radio enz. erin, interieur compleet ook, 15" velgen+banden eronder en het andere onderstel).
Een gietijzeren 1600 weegt 30 kg meer dan een aluminium 1400, de GTI bak is nauwelijks zwaarder dan die van een GT en hetzelfde geldt voor de aandrijfassen. Het dashboard van de GTI is volgens mij een kilo of 5-6 zwaarder dan dat van een GT ph1 (heb ze gisteren allebei vast gehad) en Sanders auto weegt dus in totaal misschien 780 kg (had ie 'm niet gestript van binnen trouwens?).
Dan weegt een originele GT carb (want dat is grijze toch Marc?) 71 kg minder en misschien is Sander 20 kg zwaarder dan jij...
Maak je echt geen 30 pk ?n 30 Nm mee goed.
Wat doet Sander eigenlijk tegen een Honda CRX?
>> Zelfs een CRX VTEC had moeite om mijn grijze GT te volgen, en kon pas inhalen toen ie op de ring van Eindhoven flink op toeren kon komen. Je maakt me niet wijs dat een GT carbje met z'n schamele 85 pk dat ook klaarspeelt, en ik ben lang niet de enige die je dat niet wijs kan maken..
Tijdje terug, dat geklier van mij (in de auto van Ellen) tegen een 106 XSI 1.6 (dezelfde motor als Sander dus heeft!), onderweg naar Citrosan. Ik had serieus moeite met die 106, terwijl ik toen gemeten +/- 100 pk onder m'n rechtervoet had, en een 106 zwaarder is...
Nope, droom maar lekker verder tot er een echte motor in je auto hangt.
Onze 1.4tjes zijn weeny.
Oh ja, q01z: Jij kan goed afstellen toch? Dan gaan we binnenkort eens testen. We pakken de auto van Ellen, m?t injectie, z?nder katalysator. Ik ben die carb zo goed mogelijk aan het reviseren die ik van Arn? heb, eventueel kunnen we er ook ??n van jou nemen (van je grijze?). Mag jij 'm afstellen, pleuren we 'm op de GT van Ellen, en dan meten we voor en na. Dan zorg ik wel voor een GOEIE 1.6 8V die ook eens een sprintje kan trekken

Het zijn leuke, snelle, zeldzame autootjes, die carbjes, maar zelfs in de Max Power van 1996 hebben ze het er al over: De GTI = de ?ber-AX, en (toen nog) als je er ??n kan betalen moet je er zeker voor gaan, omdat ie sneller is dan welke andere AX dan ook, en d??rnaast ook nog eens een beter onderstel heeft en en prettiger interieur. Ze raden iedereen een AX GT aan, met de side note dat - als je er een kan vinden - een GT carb meer topvermogen en een agressiever geluid biedt.
Verder... tsja, je kan het erover hebben wat je wil, maar een AX 1.4 GT S6 is gewoon NIET sneller dan een goede 1600. Een GT carb heeft g??n 115 pk en ook g??n 145 Nm.
Kan je eeuwig over blijven lullen en sprinten tot je een ons weegt, als Sander een GT carb niet los kan rijden spijt het me zeer maar dan heeft Sander gewoon een gare 1600...
Mijn auto weegt nu, met het nieuwe onderstel, tussen de 740 en 760 kg (ja, dat is nagewogen, tolerantie 20 kg, 3-kwart tank, uiteraard alle vloeistoffen erin, radio enz. erin, interieur compleet ook, 15" velgen+banden eronder en het andere onderstel).
Een gietijzeren 1600 weegt 30 kg meer dan een aluminium 1400, de GTI bak is nauwelijks zwaarder dan die van een GT en hetzelfde geldt voor de aandrijfassen. Het dashboard van de GTI is volgens mij een kilo of 5-6 zwaarder dan dat van een GT ph1 (heb ze gisteren allebei vast gehad) en Sanders auto weegt dus in totaal misschien 780 kg (had ie 'm niet gestript van binnen trouwens?).
Dan weegt een originele GT carb (want dat is grijze toch Marc?) 71 kg minder en misschien is Sander 20 kg zwaarder dan jij...
Maak je echt geen 30 pk ?n 30 Nm mee goed.
Wat doet Sander eigenlijk tegen een Honda CRX?
>> Zelfs een CRX VTEC had moeite om mijn grijze GT te volgen, en kon pas inhalen toen ie op de ring van Eindhoven flink op toeren kon komen. Je maakt me niet wijs dat een GT carbje met z'n schamele 85 pk dat ook klaarspeelt, en ik ben lang niet de enige die je dat niet wijs kan maken..
Tijdje terug, dat geklier van mij (in de auto van Ellen) tegen een 106 XSI 1.6 (dezelfde motor als Sander dus heeft!), onderweg naar Citrosan. Ik had serieus moeite met die 106, terwijl ik toen gemeten +/- 100 pk onder m'n rechtervoet had, en een 106 zwaarder is...
Nope, droom maar lekker verder tot er een echte motor in je auto hangt.
Onze 1.4tjes zijn weeny.
Oh ja, q01z: Jij kan goed afstellen toch? Dan gaan we binnenkort eens testen. We pakken de auto van Ellen, m?t injectie, z?nder katalysator. Ik ben die carb zo goed mogelijk aan het reviseren die ik van Arn? heb, eventueel kunnen we er ook ??n van jou nemen (van je grijze?). Mag jij 'm afstellen, pleuren we 'm op de GT van Ellen, en dan meten we voor en na. Dan zorg ik wel voor een GOEIE 1.6 8V die ook eens een sprintje kan trekken
ahhh wat lief kevin neemt het voor me op
Vergeet niet dat ik een veel langere bak heb als marc. Dat merk je best. Als ik ergens tijd vind dan verander ik dat nog wel even voor full speed

Vergeet niet dat ik een veel langere bak heb als marc. Dat merk je best. Als ik ergens tijd vind dan verander ik dat nog wel even voor full speed
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zit het hem daarin? Dat zou kunnen dan ja.
Heb een mooi bakje voor je liggen om het eens te proberen als je wil, van een 1.3 Rallye.. (4500 @ 120 in 5) als je 'm heel houdt mag je 'm lenen
Volgens mij werkt een Saxo VTR-bak het best overigens, gulden middenweg.. 3500 @ 120 in 5 = veel topsnelheid ?n korte 1-2-3.
Als je motor in orde is en een beetje goed gekieteld (130 pk / 160 Nm) kan je een 0-100 in 7 rond rijden.
Heb een mooi bakje voor je liggen om het eens te proberen als je wil, van een 1.3 Rallye.. (4500 @ 120 in 5) als je 'm heel houdt mag je 'm lenen
Volgens mij werkt een Saxo VTR-bak het best overigens, gulden middenweg.. 3500 @ 120 in 5 = veel topsnelheid ?n korte 1-2-3.
Als je motor in orde is en een beetje goed gekieteld (130 pk / 160 Nm) kan je een 0-100 in 7 rond rijden.
heb er een VTR bak in zitten met een extra lange 5 (120 bij 3000 toeren)
bij 7250 toeren
1 50 kmh
2 110 kmh
3 weet ik ff niet
4 180 kmh
5 ????
Ik heb nog een bak liggen maar ik weet niet waar die vandaan komt het schijnt een korte bak te zijn moet ik maar eens bekijken.
bij 7250 toeren
1 50 kmh
2 110 kmh
3 weet ik ff niet
4 180 kmh
5 ????
Ik heb nog een bak liggen maar ik weet niet waar die vandaan komt het schijnt een korte bak te zijn moet ik maar eens bekijken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:heb er een VTR bak in zitten met een extra lange 5 (120 bij 3000 toeren)
bij 7250 toeren
1 50 kmh
2 110 kmh
3 weet ik ff niet
4 180 kmh
5 ????
Ik heb nog een bak liggen maar ik weet niet waar die vandaan komt het schijnt een korte bak te zijn moet ik maar eens bekijken.
1 50 kmh
2 110 kmh
3 geloof 145-150
4 180 kmh
5 ????
heb namelijk de zelfde bak
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
TTF wrote:Sander wrote:heb er een VTR bak in zitten met een extra lange 5 (120 bij 3000 toeren)
bij 7250 toeren
1 50 kmh
2 110 kmh
3 weet ik ff niet
4 180 kmh
5 ????
Ik heb nog een bak liggen maar ik weet niet waar die vandaan komt het schijnt een korte bak te zijn moet ik maar eens bekijken.
1 50 kmh
2 110 kmh
3 geloof 145-150
4 180 kmh
5 ????
heb namelijk de zelfde bak
Nu alleen nog kijken wat ie in z'n 5 doet

Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
kevin, als je nou eens precies wist wat de omstandigheden vd sprint waren.. dan was dit hele lulverhaal niet nodig geweest!
sander zijn auto woog geen 740kg.. die zat met inhoud eerder richting de 950 a 100
waar die van mij ergens richting de 800a850 ging
daarbij heb ik de standaard bak verhouding, waardoor ik dus in zn 2 doortrok naar de 100, sander schakelde bij +-80 door naar 3 waarna hij mij gewoon hard voorbij kwam.
er zijn 3 dingen van belang met de sprint:
-reactietijd/grip (oftuwel controle bij start)
-pk/nm gewicht verhouding
-v-bak verhouding.
als ik me korte bak in me grijze zou leggen, dan is de reactiesnelheid van me auto wel veel beter.. maar daar verlies ik echt veel op met de sprint.
sander zijn auto woog geen 740kg.. die zat met inhoud eerder richting de 950 a 100
waar die van mij ergens richting de 800a850 ging
daarbij heb ik de standaard bak verhouding, waardoor ik dus in zn 2 doortrok naar de 100, sander schakelde bij +-80 door naar 3 waarna hij mij gewoon hard voorbij kwam.
er zijn 3 dingen van belang met de sprint:
-reactietijd/grip (oftuwel controle bij start)
-pk/nm gewicht verhouding
-v-bak verhouding.
als ik me korte bak in me grijze zou leggen, dan is de reactiesnelheid van me auto wel veel beter.. maar daar verlies ik echt veel op met de sprint.

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dit hele topic is om te lachen.. dus uitgelachen worden omdat ik sander bij kan houden die 200kilo zwaarder is, boeit me nix..
dit hele topic is haantjes gedrag op een vreemde manier..
iedereen weet dat zijn auto de snelste is, anders hadden we die andere wel gekocht.
en het gaat er dan toch om dat jij vind dat je auto de snelste is en dat jij daar plezier van hebt en als iedereen dat vind, dan zijn ze dus allemaal even snel.
wie er daadwerkelijk de snelste heeft, merken we op FS-sprintbaan wel en zelfs dat is een momentopname.
als ik mijne nu namelijk weer naast die van Sander zet, dan verlies ik met hetzelfde gewicht nu dik.
dit hele topic is haantjes gedrag op een vreemde manier..
iedereen weet dat zijn auto de snelste is, anders hadden we die andere wel gekocht.
en het gaat er dan toch om dat jij vind dat je auto de snelste is en dat jij daar plezier van hebt en als iedereen dat vind, dan zijn ze dus allemaal even snel.
wie er daadwerkelijk de snelste heeft, merken we op FS-sprintbaan wel en zelfs dat is een momentopname.
als ik mijne nu namelijk weer naast die van Sander zet, dan verlies ik met hetzelfde gewicht nu dik.
