Merijn aka The Swarm (AX 1.4 GT Chic '91)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
The Swarm wrote:afgebroken ontluchtingsnippeltjes, vast geroeste remcilinders enz enz
lees dit uit een ander topic. Voortaan deze werkwijze hanteren:
ontluchtingsnippels tik erop met de hamer, duwtje in richting vast geven, daarna los proberen te draaien. dit een paar keer herhalen, als dit niet werkt, verwarmen met de f?hn en kijken of ie dan wel wil. NOOIT veel kracht zetten, ook niet als je ze later vast zet. Dicht=dicht, vanzelf draaien ze toch niet open.
remleidingen ik vind koperen remleidingen het fijnst, koperen nippels echter NIET. je moet namelijk een hele sterke sleutel hebben om ze los te draaien. het beste is het om een open ring te gebruiken (dus ringsleutel met een sleufje eruit). ook hier kan de f?hn wat uitkomst bieden, net ff dat beetje extra warmte.
goodluck next time
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
mmmmmppfff hoor ik nu pas na alles te hebben afgebroken
maar ik laat me geen 2x foppen, ik heb koperdrek op de inbusjes van de remcilinders gedaan voor ik ze erin schroef.
en wat wd-40 op de nieuwe nippels en remleiding nippel
zoals je mij eerder al had aanbevolen
dus nu lach ik over 5 jaar
(als me axje dan nog leeft iig)
maar ik laat me geen 2x foppen, ik heb koperdrek op de inbusjes van de remcilinders gedaan voor ik ze erin schroef.
en wat wd-40 op de nieuwe nippels en remleiding nippel
zoals je mij eerder al had aanbevolen
dus nu lach ik over 5 jaar
(als me axje dan nog leeft iig)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Eindelijk klaar
ZO!!
Eindelijk klaar met de remmen!!
Ik heb nu de hoofdremcilinder vervangen.
de 2 remcilinders achter.
De remschoenen achter links en rechts.
Remolie ververst. Dot 5.1 Onluchtingsnippels voor vervangen.
rembekrachtiger gemaakt.
klauwen ontroest en schoongemaakt.
Trommels en klauwen mooi rood geverfd.
greenstuff remblokjes en
Diesel schijfjes gemonteerd van brembo
en de hele mikmak ontlucht
Een hele waslijst maar het resultaat mag er zijn
geen scheeftrekken of trillen en remmen als een gek
ik vind de combinatie van diesel schijven en greenstuff blokjes een wereld van verschil!
ik had niet verwacht dat dat zo veel zou schelen!
aleen als de remmen koud zijn moet je wat voorzichtiger zijn, maar als ze eenmaal een beetje op temp zijn bijten ze goed.
Eindelijk klaar met de remmen!!
Ik heb nu de hoofdremcilinder vervangen.
de 2 remcilinders achter.
De remschoenen achter links en rechts.
Remolie ververst. Dot 5.1 Onluchtingsnippels voor vervangen.
rembekrachtiger gemaakt.
klauwen ontroest en schoongemaakt.
Trommels en klauwen mooi rood geverfd.
greenstuff remblokjes en
Diesel schijfjes gemonteerd van brembo
en de hele mikmak ontlucht
Een hele waslijst maar het resultaat mag er zijn
geen scheeftrekken of trillen en remmen als een gek
ik vind de combinatie van diesel schijven en greenstuff blokjes een wereld van verschil!
ik had niet verwacht dat dat zo veel zou schelen!
aleen als de remmen koud zijn moet je wat voorzichtiger zijn, maar als ze eenmaal een beetje op temp zijn bijten ze goed.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM