1.4 16v ??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
Ik zei ik heb een 1.6 turbo mitsubishi en geloof me dat geeft echt brute trekkracht maar ik weet zeker dat je echt die hele ax aan moet passen want je trekt z'n hele onderstel aan gort met die power
maar opzich als er in een slopel corosia ook een 2.0 past.
dan moet een ax het toch ook wel kunnen en dan beter
maar opzich als er in een slopel corosia ook een 2.0 past.
dan moet een ax het toch ook wel kunnen en dan beter
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 79
- Joined: ThuMar02, 2006 8:47:06 PM
- Location: Spijkenisse
- Contact:
iemand toevallig nog intresse in een blokje?
1.6 8v Turbo 4g32t blok uit een mitsubishi?
80 000 km weg
levert mijn mitsu 150pk 220Nm op
tis een dwars liggend blok maar weet niet of het in een ax te passen is
zou ongeloofelijk veel werk zijn lijkt me maar goed
ik begin dr niet aan i.i.g.
(altijd effe proberen he )
1.6 8v Turbo 4g32t blok uit een mitsubishi?
80 000 km weg
levert mijn mitsu 150pk 220Nm op
tis een dwars liggend blok maar weet niet of het in een ax te passen is
zou ongeloofelijk veel werk zijn lijkt me maar goed
ik begin dr niet aan i.i.g.
(altijd effe proberen he )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
jolly wrote:Die TU5JR zit toch in de peugeot 106 xsi en de 106 rallye?
Zou het onderblok van een TU5JR op een 1400 TU monopoint kop passen?
ja, maar de vraag is of je er zoveel mee opschiet... je mist je multipointinjectie nl. en je krijgt er met de monopoint nooit voldoende benzine in om 'm goed aan het lopen te krijgen.
Joris wrote:Dat olie kanaal hoekje heb je niet met die motor!
...waarom was die van TTF dan kapot?? Ik heb het gevoel dat het minder is geworden, maar dat er nog steeds problemen zijn.
Ga binnenkort een goeie maat van me ook helpen met een koppakkingkje van een Saxo VTS 1.6 16V... (180.000 km, wel meer dan 100.000, maar hij ligt er toch echt uit..)
The Swarm wrote:Ik zei ik heb een 1.6 turbo mitsubishi en geloof me dat geeft echt brute trekkracht maar ik weet zeker dat je echt die hele AX aan moet passen want je trekt z'n hele onderstel aan gort met die power
Dat had je gedroomd... je moet je hele chassis doorlassen, maar verder hoef je in principe niks aan te passen. Ik weet van een 1.6 16V met 163 pk / 160 Nm (N/A), een 1.6 16V N/A met 180 pk en 280 pk met het lachgas open, en een 1.6 16V turbo met 225 pk en ??? koppel.
Heb eens wat gemaild en maar 1 v/d 3 heeft meer aangepast dan het chassis doorlassen en draagarm/veerpootbrugjes enzo...
maar opzich als er in een slopel corosia ook een 2.0 past.
Dat past in een Corsa ja, maar ook maar net, en je moet er een hoop voor rommelen om het erin te krijgen (naven aanpassen, of aandrijfasjes laten maken, enz. enz. enz.), en bij een Opel gaat het nog makkelijker ook.
Een AX is echt een stuk kleiner, is me nl. vies tegengevallen
dan moet een AX het toch ook wel kunnen en dan beter
Dat kan ook... Denk dat een 1.6 8V turbo de goedkoopste en makkelijkste mogelijkheid is om bakken vermogen op straat te krijgen (dan heb ik 't over 170/180 pk en 200+ Nm). 1.6 16V turbo gaat harder, kan meer druk hebben en is betrouwbaarder, maar ook een flink stuk duurder.
Een blok van een ander merk is er in principe prima in te hangen, mits je genoeg ruimte hebt: Het schutbord zit al snel in de weg, de TU staat erg ver naar achteren in de motorruimte in verhouding, en je wil je zwaartepunt echt niet verder naar voren plaatsen want dan stuurt ie als een dweil. Ook in de breedte zit je krap en de AX heeft z'n schakelstangetjes waar veel andere fabrikanten hun reactiearm plaatsen
Ach ja.. het kan wel... Als je het wil proberen, zo'n turboblokje erin (of iets anders van een andere fabrikant), dan wil ik je alvast even twee tips geven:
1) zorg voor een frontcut van een AX om je snelheidsdrang op te botvieren! Ik heb al een auto weg kunnen gooien omdat we 'm compleet vern**kt hadden met experimenteren
2) LAAT je aandrijfassen maken bij een echte aandrijfassenboer. Gelast spul lijkt prima te werken, toen ik laatst samen met Rob (een maat van me die Corsagek is) de aandrijfasjes onder z'n Corsa A GSI (2.0 16V) vandaan schroefde, zaten er aan alle kanten haarscheuren in. En dat waren geen zelfgebakken dingen, maar gevalletjes van Matthijsen Technics Je speelt met een hoop vermogen, denk dus aan je veiligheid. Zo'n setje aandrijfasjes kost je een euro of 800... maar je kan er op rekenen dat ze een leven lang meegaan.
Verder.... SUCCES!!
...waarom was die van TTF dan kapot?? Ik heb het gevoel dat het minder is geworden, maar dat er nog steeds problemen zijn.
Ga binnenkort een goeie maat van me ook helpen met een koppakkingkje van een Saxo VTS 1.6 16V... (180.000 km, wel meer dan 100.000, maar hij ligt er toch echt uit..)
die van mij was kapot gegaan omdat mijn radiateur, het leuk vond om spontaan lek te gaan op de snelweg....
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Joris wrote:Dat olie kanaal hoekje heb je niet met die motor!
...waarom was die van TTF dan kapot?? Ik heb het gevoel dat het minder is geworden, maar dat er nog steeds problemen zijn.
Ga binnenkort een goeie maat van me ook helpen met een koppakkingkje van een Saxo VTS 1.6 16V... (180.000 km, wel meer dan 100.000, maar hij ligt er toch echt uit..)
Hoe kom jij erbij dat ie daar lekt?
Ik heb niets gezien waaruit blijkt dat ie daar lekt...en jij wel op afstand
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79