wat is dat ding? en kan die olie kwaad?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
wat is dat ding? en kan die olie kwaad?
Ik heb een cilindervormig ding in de moterkap waarvan ik de naam/functie niet ken (simpelweg omdat ik er nog geen verstand van heb). Er zit behoorlijk wat olie op. Wat is dit en kan het kwaad? Ik weet niet of het echt veel lekt, ik heb het ax-je pas 3 dagen. Het glimt iig van de olie...
BOven de moter zitten twee cilindervormige units met een (lucht)kap achtig iets erover. Ik bedoel de linker (als je voor de auto met je neus naar de moter staat).
BOven de moter zitten twee cilindervormige units met een (lucht)kap achtig iets erover. Ik bedoel de linker (als je voor de auto met je neus naar de moter staat).
Ey, welkom hier!
kan je aan de hand van de foto's op de onderstaande link aangeven wat je bedoeld? dan kunnen we wat gerichter antwoorden
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5522
kan je aan de hand van de foto's op de onderstaande link aangeven wat je bedoeld? dan kunnen we wat gerichter antwoorden
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5522
-
- AX liefhebber
uhm.. rechts in waarschijnlijk zijn luchtfilter huis lijkt me.... en links is idd je injectiehuis, je moet ff kijken of die slangetjes van je bezine inlaat en uitlaat op je injectiehuis een keer goed aandrukken en eventueel die ringen die eromheen zitten goed aandraaien. dan een keer goed schoonmaken en na een rit kijken of t weer vet is. Dan is het namelijk anders.
Succes
Succes
-
- AX liefhebber
luchtefilterhuis sorry dat is waar ook nog meer naar rechts op je schutbord geschoeft zit je hoofdremcilinder maar die andere 2 kunnen ook vet worden door dat je karter ontluchting niet helemaal goed zit dan spuit hij langzaam het er over heen volgens mij (karter ontluchting is het zwarte slangetje boven op je kleppendeksel aangezien je zei dat je er nog niet zo veel van af wist misschien wel ff makkelijke toevoeging)
't is geen ax maar toch met het zelfde hart
bij mij zit (zat??) het hele spul ook onder de olie.
bleek dat het linker slangetje wat uit het deksel van luchtfilter en injectiehuis (waar 14 op staat) komt (dus niet de dikke slang naar 11 toe, maar de dunnere ernaast die verdwijnt in een bende van slangen) niet meer goed in erin 'klikt'
toen ik het slangetje eruit trok kwam er in ieder geval olie uit dus ik denk dat het daar vandaan kwam
heb het nu strak gebonden met een touwtje (bij gebrek aan tie-wrap)
kijken of het helpt...
bleek dat het linker slangetje wat uit het deksel van luchtfilter en injectiehuis (waar 14 op staat) komt (dus niet de dikke slang naar 11 toe, maar de dunnere ernaast die verdwijnt in een bende van slangen) niet meer goed in erin 'klikt'
toen ik het slangetje eruit trok kwam er in ieder geval olie uit dus ik denk dat het daar vandaan kwam
heb het nu strak gebonden met een touwtje (bij gebrek aan tie-wrap)
kijken of het helpt...
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen