cilinderbussen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
cilinderbussen?
hallo, ik heb sinds 3 weken een ax 1.1 plaisir uit '91 en deze heeft een probleem.. hij bouwde teveel druk op in het koelsysteem en gooide dus alles eruit.. nu heb ik vandaag ff de kop eraf gehaald en er is niets te zien aan de koppakking en/of cilinderkop.. dus de enige oplossing is dat de cilinderbussen lek zijn.. (denk ik) mij vraag: komt dit vaker voor of is het soms iets wat ik over het hoofd zie? en hoe moeilijk is het om deze bussen te vervangen? zijn de kosten erg hoog? met vriendelijke groeten.. Daan
nee alle koelslangen zijn niet verstopt.. alles al doorgespoeld.. en ja zowiezo een nieuwe koppakking en kop vlakken maar volgens mij is het probleem dan nog niet opgelost en moet dus weer de kop eraf.. daarom alles maar zeer zorgvuldig bekijken en gelijk het probleem oplossen.. voordat alles weer in elkaar zit..



Laat de auto gewoon eens stationair draaien, als ie alle koelvloeistof er zo snel uitgooit zou je toch moeten zien waar het eruit loopt.
Je kan ook je compressie eens testen.
waarom koop je niet voor 100 euro een 1.4 blokje?
Ben je en van het probleem af, kop vlakken en koppakking is even duur, en je bent een stuk sneller.
Je kan ook je compressie eens testen.
waarom koop je niet voor 100 euro een 1.4 blokje?
Ben je en van het probleem af, kop vlakken en koppakking is even duur, en je bent een stuk sneller.
blokje vervangen doe je 1 a 2 dagen over in totaal als je het voor het eerst doet.
Je hebt nodig:
Blok
evt. v-bak (als je nu 4 versnellingen hebt)
Injectiesysteem 1.4
ECU 1.4
Inlaatspruitstuk 1.4
Als je weet hoe je een koppakking kan vervangen kan je ook dit blokje vervangen.
Ik heb het eerlijk gezegd zelf nooit gedaan maar wel al enkele blokjes gedemonteerd en veel info van anderen gelezen en gehoord.
Je hebt nodig:
Blok
evt. v-bak (als je nu 4 versnellingen hebt)
Injectiesysteem 1.4
ECU 1.4
Inlaatspruitstuk 1.4
Als je weet hoe je een koppakking kan vervangen kan je ook dit blokje vervangen.
Ik heb het eerlijk gezegd zelf nooit gedaan maar wel al enkele blokjes gedemonteerd en veel info van anderen gelezen en gehoord.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Mijn diesel gooide ook de koelvloeistof dr uit bij beide keren dat ik de kop dr af gehad heb.
Ben dr nooit achter gekomen wat het nu was, heb de oude motor nooit kunnen slopen. Maar heb al wel gehoord dat die cylinderbussen nog wel eens een fractie willen verzakken in hun pakking, zodat ze niet helemaal meer op niveau staan met de rest vd kop, met alle gevolgen vandien.
Ben dr nooit achter gekomen wat het nu was, heb de oude motor nooit kunnen slopen. Maar heb al wel gehoord dat die cylinderbussen nog wel eens een fractie willen verzakken in hun pakking, zodat ze niet helemaal meer op niveau staan met de rest vd kop, met alle gevolgen vandien.
ik heb er ongeveer 4.5 of 5 liter ingeflikkerd.. netjes het ontluchtingsnippeltje open van de radiateur en de slang bij het schutbord.. maar telkens weer overdruk in systeem en dan gooit ie alles eruit via het overdruk gaatje onder de radiateurdop..
en ik zal ff het onderblok met bussen controleren of deze vlak zijn.. want ik heb geen zin om de bussen te vervangen.. net wat Browny zegt: dan kan ik beter een andere motor monteren of de auto wegzetten (bij de sloop)
en ik zal ff het onderblok met bussen controleren of deze vlak zijn.. want ik heb geen zin om de bussen te vervangen.. net wat Browny zegt: dan kan ik beter een andere motor monteren of de auto wegzetten (bij de sloop)
-
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
- Location: emmeloord
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
q01z wrote:hans, de meeste TU blokjes hebben losse cilinderbussen.. of athans, alle die ik tot nu toe open gehad heb.. en geloof me.. dat zijn er teveel
alle lichtmetaal heeft cilinderbussen. gietijzer niet.
maar het verhaal over verzakkende bussen, kan iemand dat bevestigen?
Ik weet heel goed dat je ze niet omhoog moet trekken (ja, daar heb ik ook al ervaring mee
