iemand ervaring met v-power?
Moderator: webmasters
iemand ervaring met v-power?
Ik heb het advies gekregen om een keer v-power te tanken met de auto.
Theorie erachter is dat de gewone benzines zwavel en andere troep afzet op onder andere je kleppen en dat daardoor de motor naar verloop van tijd vuil en wat meer gaat drinken. V-power zou de afzetting eraf halen en de motor zou schoner gaan lopen en minder verbruiken.
Heeft iemand ervaring met v-power?
Theorie erachter is dat de gewone benzines zwavel en andere troep afzet op onder andere je kleppen en dat daardoor de motor naar verloop van tijd vuil en wat meer gaat drinken. V-power zou de afzetting eraf halen en de motor zou schoner gaan lopen en minder verbruiken.
Heeft iemand ervaring met v-power?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Wat dacht je van een octaangehalte van 104, okay moet er bij zeggen dat het LPG is
Ik hoef in ieder geval niet na te denken wat ik in de tank moet gooien in ieder geval...
Maar heeft meer voordelen dan je denkt, geen afzetting op je kleppen, schonere verbranding, beter voor het milieu en niet onbelangrijk bijna een derde van de prijs van gewone benzine

Ik hoef in ieder geval niet na te denken wat ik in de tank moet gooien in ieder geval...
Maar heeft meer voordelen dan je denkt, geen afzetting op je kleppen, schonere verbranding, beter voor het milieu en niet onbelangrijk bijna een derde van de prijs van gewone benzine

peter wrote:dan heb ik een tegengesteld antwoord, want ik heb er wel goeie ervaringen mee en tank het altijd
vandaar dat verbruik van de 16v

Ik vind het eerlijk gezegd ook maar onzin, in NL schijnt het ook maar nep te zijn want de meest werkzame stof zit er in NL niet in ivm milieueisen.
In Duitsland zit het er wel weer in ofzo, en dat schijnt wel te werken.
De diesel is wel weer hetzelfde dacht ik.
V-power maakt alleen wat uit in je beurs, tenminste volgens mijn monteur
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Mijn broer tankt voor de autocross altijd v-power in Duitsland, prestaties zijn duidelijk merkbaar,
Blijft een stuk koeler en meer vermogen (ga niet in de 10tallen pk's denken
Maar gewoon voor op de weg?? ik weet niet of het verschil maakt. Een keer de motor goed plagen in combinatie met zo'n reiniger doet veel meer.
Blijft een stuk koeler en meer vermogen (ga niet in de 10tallen pk's denken

Maar gewoon voor op de weg?? ik weet niet of het verschil maakt. Een keer de motor goed plagen in combinatie met zo'n reiniger doet veel meer.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
v-power zal vast wel een betere verbranding leveren, waardoor hij zuiniger en koeler blijft (en schoner) en dus daardoor ook soepeler
Maar ik denk niet dat je een motor schoon moet rijden met v-power, neem dan zo'n reiniger in combinatie met de motor even flink aan de staart trekken.
Maar v-power is tegenover gewone benzine een duur(der) goedje en ik denk dat je in totaal ondanks het lagere verbruik toch duurder uitkomt.
Ik denk dat v-power pas echt merkbaar is bij het lang en zwaar belasten van de motor (bijvoorbeeld de sportieve rijder
)
Maar gewoon in het dagelijks verkeer? het zal hooguit wat in verbruik schelen en iets soepeler lopen. Daarin tegen wordt je zelf minder soepel vanwege een dunnere portomonnee
Maar ik denk niet dat je een motor schoon moet rijden met v-power, neem dan zo'n reiniger in combinatie met de motor even flink aan de staart trekken.
Maar v-power is tegenover gewone benzine een duur(der) goedje en ik denk dat je in totaal ondanks het lagere verbruik toch duurder uitkomt.
Ik denk dat v-power pas echt merkbaar is bij het lang en zwaar belasten van de motor (bijvoorbeeld de sportieve rijder

Maar gewoon in het dagelijks verkeer? het zal hooguit wat in verbruik schelen en iets soepeler lopen. Daarin tegen wordt je zelf minder soepel vanwege een dunnere portomonnee
V-power en andere quality benzines lijken me idd meer voor het schoonhouden dan voor het schoonrijden.
In de vakantie tankte ik in Frankrijk steeds euro98 ipv 95, dat scheelt daar maar 1 of 2 ct per liter. Dat haal je er dan zeker weer uit door het betere verbruik. Maar hier in NL zit er meer prijs verschil tussen 95 e.a. benzines.
In de vakantie tankte ik in Frankrijk steeds euro98 ipv 95, dat scheelt daar maar 1 of 2 ct per liter. Dat haal je er dan zeker weer uit door het betere verbruik. Maar hier in NL zit er meer prijs verschil tussen 95 e.a. benzines.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Kennen jullie nog Shell Pura? Goed voor het millieu enzo, reclame met nemo visjes zwemmend in de schone zee door shell pura brandstof.
Nou, niemand geeft dus een fuck om het milleu, dus daarom heet het nu Shell v-power en is het inneens niet goed meer voor het milleu maar voor je auto.
Allemaal oplichterij dus als je het mij vraagt.
Injectiereiniger is idd wel goed spul
Nou, niemand geeft dus een fuck om het milleu, dus daarom heet het nu Shell v-power en is het inneens niet goed meer voor het milleu maar voor je auto.

Allemaal oplichterij dus als je het mij vraagt.
Injectiereiniger is idd wel goed spul

Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
[quote="first"]Ik heb er nu euro 95 met injectie reiniger inzitten. Auto rijdt 1:14. Eens kijken of dat nog zuiniger kan. De vorige AX begon ook met 1:14 en ging daarna naar 1:16 en zelfs 1:18.[/quote]
Ga maar eens een uurtje op de snelweg 140-150 rijden (wel eerst goed warm rijden natuurlijk), dan brand alle troep die er in zit ook weg! Mijn ervaring is dat dit veel beter werkt dan alle reinigers enzo ...
Ga maar eens een uurtje op de snelweg 140-150 rijden (wel eerst goed warm rijden natuurlijk), dan brand alle troep die er in zit ook weg! Mijn ervaring is dat dit veel beter werkt dan alle reinigers enzo ...
Sinds vandaag een negatieve ervaring met betrekking tot V-power: de shell waar ik benzine wilde halen voor m'n eendje had geen 98, alleen 95 V-power
Dus toen moest ik benzinepomp-roulette doen en doorrijden naar de volgende. Maar ja. Rijden in een eend is altijd een avontuur


Dus toen moest ik benzinepomp-roulette doen en doorrijden naar de volgende. Maar ja. Rijden in een eend is altijd een avontuur

Kijk uit, een Cactussssss
zelfs MET navigatie de verkeer de kant op kunnen rijden..
maar, idd.. altijd een avontuur..
overigens heb ik vandaag bij een 'witte pomp' getankt.. en tsja, hij was echt leeg.. dus nu alleen nog maar die benzine erin, en ondanks dattie wel HARD loopt, looptie niet zuiver.. geen zuivere koffie gelukkig issie alweer half leeg, dus vd week maar weer ff Texaco halen
maar, idd.. altijd een avontuur..
overigens heb ik vandaag bij een 'witte pomp' getankt.. en tsja, hij was echt leeg.. dus nu alleen nog maar die benzine erin, en ondanks dattie wel HARD loopt, looptie niet zuiver.. geen zuivere koffie gelukkig issie alweer half leeg, dus vd week maar weer ff Texaco halen
