Het lijkt me toch dat iedereen hier wel weet dat een AX niet het toppunt van veiligheid is. Maar dat geld voor zowat alle kleine (en oudere) auto's. Maar als je daar de hele tijd over moet nadenken kun je beter niet meer gaan autorijden.
Als je zelf zorgt dat je allert bent en goed anticipeert kun je veel voorkomen. maar een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje en het hoeft ook niet altijd je schuld te zijn.
Bij een AX heb je ten minste nog iets van metaal om je heen. Op mijn motor is het enige tussen mij en de weg een laagje leer van een paar millimeter.
Dit zet je wel weer even aan het denken..
Moderators: Rock's, webmasters
Kakelbont wrote:Beter tegen een boom dan tegen een ander denk ik dan.
Maargoed, over de veiligheidsdiscussie van de AX, je kan nog zo defensief rijden, als een ander plotseling je zijkant in boort kan je daar niks aan doen. En dan merk je wel dat er totaal geen versteviging zit in onze deurtjes.
Overigens ook niet bij een BX. De deuren hiervan is ook gewoon soepblik zonder versteviging.... Heb ooit een 'aanvaringkje' gehad met een PT-Cruiser in m'n bx. Mijn zijdeur zat zowat op m'n schoot en de achterbumper van de cruiser had een krasje van 5 cm
Das weer iets van Citroen, gewichtsbesparing, had dan de auto wat verstevigd en standaard een 1.6 erin gelegd
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!