Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
master-arnie wrote:Mooi hoor, zie er alleen wat belletjes onder zitten of niet?
lijkt misschien door de zon. Achterklep heeft 2 hele kleine belletjes, maar die moet je weten te zitten, die is geblindeerd door rik (slick) met folie. De zijruitjes zijn gecoat ofzo want dat ziet er echt heel anders en professioneel uit.
Nou, eindelijk is de GT helemaal leeg. Motorblok gisteren er zo goed als uitgehaald, vandaag nog ff afgemaakt en het is gelijk opgehaald, super voor m'n ouders dus.
We hebben ook nog ff lol gehad met het karkas. Kunstman in spe uitgehangen door vanaf de garage op het dak te springen.
Nou zo snel mogelijk naar de sloop ermee.
Over de rode: Van de week heb ik aan 1 kant electrische ramen en de langere deurpinnen voor de GT Type 2 deurpanelen ingebouwd. Alleen nog niet aangesloten. Volgende week de andere kant en ff aansluiten. Dan verder met het 1.4 blokje. Inmiddels iemand gevonden die voor bijna niks het kopje van de 1.4 kan reviseren. (nieuwe vriendje van een vriendin van me, met eigen garage) Dus dat ook ff doen en de resterende onderdeeltjes via hem bestellen. Dan a.s.a.p. ff inbouwen en dan moet ik echt een keer gaan poetsen. Al met al, het blijft een leuke hobby.
En oh ja, bij de GT de schokdempers achter gedemonteerd om ff te proberen voor bij de rode. Wat een sukkelig auto-tje is het zonder schokdempers zeg, wigeldewagel.
We hebben ook nog ff lol gehad met het karkas. Kunstman in spe uitgehangen door vanaf de garage op het dak te springen.
Nou zo snel mogelijk naar de sloop ermee.
Over de rode: Van de week heb ik aan 1 kant electrische ramen en de langere deurpinnen voor de GT Type 2 deurpanelen ingebouwd. Alleen nog niet aangesloten. Volgende week de andere kant en ff aansluiten. Dan verder met het 1.4 blokje. Inmiddels iemand gevonden die voor bijna niks het kopje van de 1.4 kan reviseren. (nieuwe vriendje van een vriendin van me, met eigen garage) Dus dat ook ff doen en de resterende onderdeeltjes via hem bestellen. Dan a.s.a.p. ff inbouwen en dan moet ik echt een keer gaan poetsen. Al met al, het blijft een leuke hobby.
En oh ja, bij de GT de schokdempers achter gedemonteerd om ff te proberen voor bij de rode. Wat een sukkelig auto-tje is het zonder schokdempers zeg, wigeldewagel.
Eindelijk tijd en centjes om de nieuwe vredesteintjes eronder te laten leggen. Rijdt stukken beter! Echt een wereld van verschil, dit had ik echt niet verwacht. Veel minder herrie, sturen gaat soepeler lijkt het wel, betere grip in de bochten en geen wielspin meer mogelijk bijna. (ok, tis een 1.0, maar met die oude bandjes was het geen probleem om een mooie wielspin te maken)
Waarschijnlijk over een paar weken als de tentamenweken zijn begonnen. Ik heb al een compleet lijstje met onderdelen en een maat van me uit Lisse heeft een eigen garage en die gaat alles bestellen met 40% korting.
Motorblok ligt al compleet uit elkaar en nu moet ie met nieuwe onderdelen nog in elkaar. Hier een foto met de oude koppakking er nog op en half uit elkaar.
Eerst ff wachten tot het geld van de belastingdienst op me rekening staat.
Motorblok ligt al compleet uit elkaar en nu moet ie met nieuwe onderdelen nog in elkaar. Hier een foto met de oude koppakking er nog op en half uit elkaar.
Eerst ff wachten tot het geld van de belastingdienst op me rekening staat.
De ax net op de brug gehad.
Ik had ff de speling op de lagers, kogels etc gecheckt en ik had rechtsvoor speling, maar wist niet zeker wat het was.
Wat schijnt nou, was m'n naafmoer overleden, hij knelde iig niet genoeg meer. Dus ff nieuwe naafmoeren, gelijk maar aan beide kanten, gemonteerd. Verder vast een apk-pre-checkje gedaan en niks aan het handje. Weet nu ook hoe ik dat irritante gekraak van m'n onderstel kan oplossen. Ik wist al dat het door de stab. stang kwam, maar het komt dus door de middelste rubbers icm de stang die daarin draait. Soort siliconenvet ertussen en probleem opgelost.
Paar tientjes armer, (voor ruim een uur op de brug met twee man garagepersoneel en twee naafmoeren) maar het was het dubbel en dwars waard.
Ik had ff de speling op de lagers, kogels etc gecheckt en ik had rechtsvoor speling, maar wist niet zeker wat het was.
Wat schijnt nou, was m'n naafmoer overleden, hij knelde iig niet genoeg meer. Dus ff nieuwe naafmoeren, gelijk maar aan beide kanten, gemonteerd. Verder vast een apk-pre-checkje gedaan en niks aan het handje. Weet nu ook hoe ik dat irritante gekraak van m'n onderstel kan oplossen. Ik wist al dat het door de stab. stang kwam, maar het komt dus door de middelste rubbers icm de stang die daarin draait. Soort siliconenvet ertussen en probleem opgelost.
Paar tientjes armer, (voor ruim een uur op de brug met twee man garagepersoneel en twee naafmoeren) maar het was het dubbel en dwars waard.
M'n skirtdeeltje heb ik weer gemonteerd dat ik al ongeveer een half jaar miste.
En zoals sommige misschien hebben gezien op de meeting heb ik een motorkapje met booskijkers en luchthappers gekocht. Spuitwerk laat een klein beetje te wensen over, maar verder wel heel netjes. Ook poetsdoeken voor op de poetsmachine gekocht want hij snakt naar een poetsbeurtje.
Morgen de onderdelen voor het GT blok ophalen, en gelijk weer paar honderd euro armer dus.
En zoals sommige misschien hebben gezien op de meeting heb ik een motorkapje met booskijkers en luchthappers gekocht. Spuitwerk laat een klein beetje te wensen over, maar verder wel heel netjes. Ook poetsdoeken voor op de poetsmachine gekocht want hij snakt naar een poetsbeurtje.
Morgen de onderdelen voor het GT blok ophalen, en gelijk weer paar honderd euro armer dus.