Hoi, ik heb min AX al een paar dagjes en hij heeft een technisch mankement. Soms komt er van het rechter voorwiel een raar geluid. Het is soms een kloppend geluid en andere keren een tikkend of knarsend geluid. Het is niet constant en het is mestal present bij het nemen van drempels en soms bij snel door een rotonde accelereren. Ik weet dat het als een kapotte aandrijf as klinkt maar dat kan bijna niet omdat het as (alleen rechter kant) minder dan een mand geleden is vervangen voor een andere. Van de gast bij de garage horde ik dat het misschien de vering is. Ik heb die test uitgevoerd dat in de faq zit en ik denk dat de vering in orde is. Dus wat kan het noch meer zijn? Ik dacht aan een kapot wiel lager maar dan moet ie dat constant doen toch? Ik horde van de vorige eigenaar dat de auto dat geluid al een lange tijd makte en dat er nooit iets mis was gegaan. Als het toch de vering is het makkelijk om de vering van een GT of gti op mijn 1.1 type 2 te monteren? En hadden de GT en gti stuggere veren en dempers? oh en waren de auto?s ook wat verlagend ten opzichte van de mijne?
Nou bedankt voor de hulp alvast.
Wat is kapot?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
Inderdaad effe testen, het kan nog altijd de linker aandrijfas zijn.
/edit/ ik lees nu dat de rechter as is vervangen door een andere. Was dit soms een sloop as? Het is namelijk een veel voorkomend probleem bij axjes en dus best kans dat die as ook slecht was
/edit/ ik lees nu dat de rechter as is vervangen door een andere. Was dit soms een sloop as? Het is namelijk een veel voorkomend probleem bij axjes en dus best kans dat die as ook slecht was
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
ik lees dat je em vervangen hebt voor een andere,.. ik neem aan dat je dus geen nieuwe gemonteerd hebt,.. als dit idd het geval is kan het wel zo zijn dat de andere weer gaar is, dit probleem is volgens mij kwaaltje nr1 vandaar dat 5 van de 10 sloop assen als slecht zijn en je dus de pech kan hebben dat ie weer binnen no-time naar de knoppen is
denk haast wel zeker dat t je as is. Ik had zelf ook een andere as gehaald, ering gedaan en dan is t een paar dagen rustig en dan begint het gewoon weer. je kan beter in een keer een nieuwe halen dan 5 keer een rotte. ben ik ook van plan. kost wel wat meer maar bij aandrijfassen is goedkoop, duurkoop!