achterlichten zwart
Moderator: webmasters
achterlichten zwart
hoeveel manieren zijn er om je achterlichten getint te maken, spuiten is een mogelijkheid maar dan komt ie niet door de keuring en het is levensgevaarlijk, is er nog een andere manier of manieren om de lichten getint te krijgen?
AX?! daar kun je in gezien worden!
-
- AX super weirdo
De enige manier is spuiten met speciale lampenlak, voor de APK moet je dan een extra setje lampen hebben.
Gevaarlijk is het idd ook wel een beetje, maar je kan van die extra sterke lampjes kopen, dan is het weer net zo fel als voor het spuiten, echter bij een aanrijding geef je de verzekering wel een goede gelegenheid om moeilijk te doen...
Gevaarlijk is het idd ook wel een beetje, maar je kan van die extra sterke lampjes kopen, dan is het weer net zo fel als voor het spuiten, echter bij een aanrijding geef je de verzekering wel een goede gelegenheid om moeilijk te doen...
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Een tweede manier ben ik eens op internet tegen gekomen (waar weet ik niet meer), en dat is de volgende:
Doe de complete lichtunit in een zwarte (nylon)panty en monteer hem vervolgens...dit zou (ongeveer) hetzelfde effect hebben als spuiten (en is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper)
N.B. Ik heb dit NIET zelf getest
Doe de complete lichtunit in een zwarte (nylon)panty en monteer hem vervolgens...dit zou (ongeveer) hetzelfde effect hebben als spuiten (en is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper)
N.B. Ik heb dit NIET zelf getest
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Een jongen die ik ken had een goudkleurige auto, en heeft toen een panty in ongeveer dezelfde kleur gejat van zijn vriendin en dat trucje gedaan. Voor zolang als het zit, ziet het er erg leuk uit, en als de politie moeilijk doet is het er ook zo vanaf. Is iig het proberen waard!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Zwart spuiten kan opzich wel hoor. Heb het zelf ook gedaan.
Je moet het alleen niet te dik doen. En zorg gewoon dat je een 3de remlicht hebt. Kan het weinig gevaar. Heb er nog nooit gezeur mee gehad met de politie.
En voor de APK wissel ik gewoon ff.
Je moet het alleen niet te dik doen. En zorg gewoon dat je een 3de remlicht hebt. Kan het weinig gevaar. Heb er nog nooit gezeur mee gehad met de politie.
En voor de APK wissel ik gewoon ff.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
-
- AX Spaster Mammer
Je moet het gewoon niet TE zwart maken.
Als je er een paar dunne laagjes over doet is het van een paar meter afstand al zwart. Maar laat het nog ZAT licht door.
Ga je hem met tich lagen vol spuiten dan zie je niks meer.
Als je er een paar dunne laagjes over doet is het van een paar meter afstand al zwart. Maar laat het nog ZAT licht door.
Ga je hem met tich lagen vol spuiten dan zie je niks meer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
Maarten v E wrote:met panty's krijg je zo'n effect. ik vond zelf dat panty's meer licht doorlaten dan die zwarte spray.
Panty is alleen makkelijker te verwijderen voor apk. let op voor ladders
Gr
Maarten
hoezo ladders? ben je zo klein dat je zonder ladder niet bij je achterlicht komt ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
achterlicht
ik zat te denken aan foli dat is ook dun en dat kun je er ook afhalen en dat is het zelfde effect als een panty en dat laat ook gewoon "normaal" licht door.
is dat een idee?!
is dat een idee?!
-
- AX liefhebber
Folie is toch alleen lichtdoorlatend in 1 richting? dus je kan van de gladde kant naar de gelijmde kant kijken, in dat geval zou er dus wel licht in je achterlicht vallen maar niets meer naar buiten komen....
en aan de binnekant plakken werkt ook niet i.v.m. de refelctor puntjes op je lampenkapje...
ik denk inderdaad dat je gewoon dun moet lakken en wat felle lampen erin...
en aan de binnekant plakken werkt ook niet i.v.m. de refelctor puntjes op je lampenkapje...
ik denk inderdaad dat je gewoon dun moet lakken en wat felle lampen erin...
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
yo
Ja ruitenfolie is inderdaad doorlatend naar 1 kant alleen naar binnen.
Ik ben al op zoek geweest naar meerdere mogelijkheden voor foli, spuiten hou ik als allerlaatste oplosing.
maar ik zoek rustig verder, mocht er nog iemand een suggestie hebben dan zijn die uiteraard welkom.
groeten
Ik ben al op zoek geweest naar meerdere mogelijkheden voor foli, spuiten hou ik als allerlaatste oplosing.
maar ik zoek rustig verder, mocht er nog iemand een suggestie hebben dan zijn die uiteraard welkom.
groeten
yo
Ja ruitenfolie is inderdaad doorlatend naar 1 kant alleen naar binnen.
groeten
groeten
-
- AX liefhebber
Volgens mij is het wel maar 1 kant op licht doorlatend Je kan namelijk nooit in de auto kijken maar wel altijd naar buiten...
Het makkelijkst is dat te zien met de spiegel folie, van binnen zie je blauw, van buiten zie je een spiegel achtig iets...
Het makkelijkst is dat te zien met de spiegel folie, van binnen zie je blauw, van buiten zie je een spiegel achtig iets...
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
dat komt omdat het donker in je auto is, leg maar is een bouwlamp op je achterbank en zet die is aan, ga dan buiten je auto staan, voila, je kunt door je blindering kijken.
echter bij dat spiegelfolie is het toch anders.
(als ik me pda(navigatie) aanheb, en ik ga achter me auto staan, zie ik t door me blindeerfolie heen.)
echter bij dat spiegelfolie is het toch anders.
(als ik me pda(navigatie) aanheb, en ik ga achter me auto staan, zie ik t door me blindeerfolie heen.)
Spreken is goud, Ductape is zilver.