Is er niemand hier die kan helpen???
krukaskeerringen 500 tot 600 euro
Moderators: Rock's, webmasters
krukaskeerringen 500 tot 600 euro
Elke garage hier rekent 500 tot 600 euro minimaal. Als dat zo doorgaat moet ik de auto weg doen. Ik kan dat niet betalen.....
Ik heb nog 2 opties. Een garagehouder in Wijchen bellen en twee, de verkoper van de auto vertellen dat hij of mee gaat betalen of tv programma kat in de zak achter zich aan krijgt...
Lukt dit allemaal niet, dan hoogstwaarschijnlijk...vaarwel ax.
Is er niemand hier die kan helpen???
Is er niemand hier die kan helpen???
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Om welke keerringen het gaat weet ik niet, ik weet alleen dat zowel om bakzijde als distributiezijde gaat. En een nieuw blok...tja...neem je dan de krukaskeerringen niet mee?
De auto is erg vooruit gegaan. Hij loopt prima, rijdt nu 1:18, dus wat dat betreft niks te klagen.
De grootste probleem zijn de keerringen, mss gevolgd door de remmerij. Het rempedaal staat nog steeds af en toe hoog. Dus dat wil ik op een gegeven moment laten uitzoeken. Nu wil ik achter de krukas aan...ik vind het zonde als een goed lopende auto om die reden uit moet.
De auto is erg vooruit gegaan. Hij loopt prima, rijdt nu 1:18, dus wat dat betreft niks te klagen.
De grootste probleem zijn de keerringen, mss gevolgd door de remmerij. Het rempedaal staat nog steeds af en toe hoog. Dus dat wil ik op een gegeven moment laten uitzoeken. Nu wil ik achter de krukas aan...ik vind het zonde als een goed lopende auto om die reden uit moet.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Krukas zit in het blok, zie de uitleg die ik je ge-pb'd heb.
Denk dat het makkelijker is om een ander blokje te nemen dan een nieuw setje krukaskeerringen.. Krukaskeerringen vervangen zou ik nl. niet doen zonder het blok er even uit te halen en als je 'm er dan toch uit hebt.. tsja...
Zelfs bij een professioneel autodemontagebedrijf heb je voor < 300 euro een goed blokje (1.1), en dan met garantie!
Denk dat het makkelijker is om een ander blokje te nemen dan een nieuw setje krukaskeerringen.. Krukaskeerringen vervangen zou ik nl. niet doen zonder het blok er even uit te halen en als je 'm er dan toch uit hebt.. tsja...
Zelfs bij een professioneel autodemontagebedrijf heb je voor < 300 euro een goed blokje (1.1), en dan met garantie!
Maar dan krijg ik mss wel een slechter blok en is er uberhaupt iemand die evt een blok zou willen inzetten??? Ik bel sowieso morgen naar de garagehouder en dan zie ik wel weer verder. Maar een ander blok zou idd wel een optie...tenminste als iemand 'm wil monteren.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
dat zegt opzich meer dan genoeg..Joris wrote:Gewoon zelf doen!!!
Elke leek kan een motorwissel doen! zelfs ik
ik denk overigens dat 'kat in de zak' beetje laat is.. hoeveel km heb je nu gereden sinds de aanschaf?
die dingen kunnen nou eenmaal gaan lekken, het is een slijtage onderdeel.
motorblok met garantie bij bijvoorbeeld De Vos autodemontage is wellicht beter dan wat je nu hebt. en dat kan er inclusief alles rond de 300a400,- inliggen..
maar dat vind ik nog steeds veel geld
@kevin: ik neem aan dat jij wil helpen bij het inbouwen van het blok? kosten besparend gezien is het wellicht toch verstandiger om alleen de keerringen te vervangen, hiervoor is demonteren van het blok wel handig, maar laten zakken wellicht voldoende (ok, dat maakt dus niet uit, maar toch).
je bent er dan kort door de bocht 40,- aan kwijt en ze kan dan weer rijden.
als ze riem en spanrol al heeft liggen is het bij de garage ook al weer 75,- goedkoper 
maar ok even schets:
-olie +-25,-
-vbak olie +-20,-
-driem+spanrol aanwezig
-keerringen +-15,-
dan nog wat zooi om de uitlaat weer dicht te maken..
het is bij elkaar wel een uurtje of 6 werk.. uitgaande van het tegenzitten dan he..
kijk het is voor mij te ver weg en ik heb geen tijd, maar wellicht dat er iemand anders je voor bijv. 100,- die dag wil helpen? dan ben je voor een krappe 200,- weer op de been
maar ok even schets:
-olie +-25,-
-vbak olie +-20,-
-driem+spanrol aanwezig
-keerringen +-15,-
dan nog wat zooi om de uitlaat weer dicht te maken..
het is bij elkaar wel een uurtje of 6 werk.. uitgaande van het tegenzitten dan he..
kijk het is voor mij te ver weg en ik heb geen tijd, maar wellicht dat er iemand anders je voor bijv. 100,- die dag wil helpen? dan ben je voor een krappe 200,- weer op de been
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Tsja, het is een beetje wat je wil.. Hoeveel is er nu zoal al aan gedaan?
Ik wil je in principe best helpen, feit is wel dat keerringen vervangen me stukken meer tijd kost aangezien ik daar minder ervaren in ben.
Als ik keerringen moet doen ?n hoofdremcilinder ben ik tussen de 12 en 15 uur kwijt denk ik, op straat iig.
Het is ook nogal de vraag wat er te koop staat - als je voor weinig geld wat leukers kan vinden dat ook idd goed is, is het misschien wel een optie om daarvoor te gaan...?
Aan de andere kant: Je hebt er al geld ingestoken en wil dat natuurlijk niet weggooien. Kan je eens samenvatten wat er nu al aan gedaan was en wat dat gekost heeft? Misschien ook pb'en of plaatsen hoeveel je nu uit kan geven.. dan kunnen wij eens bepalen wat het verstandigste voor je is.
Ik wil je in principe best helpen, feit is wel dat keerringen vervangen me stukken meer tijd kost aangezien ik daar minder ervaren in ben.
Als ik keerringen moet doen ?n hoofdremcilinder ben ik tussen de 12 en 15 uur kwijt denk ik, op straat iig.
Het is ook nogal de vraag wat er te koop staat - als je voor weinig geld wat leukers kan vinden dat ook idd goed is, is het misschien wel een optie om daarvoor te gaan...?
Aan de andere kant: Je hebt er al geld ingestoken en wil dat natuurlijk niet weggooien. Kan je eens samenvatten wat er nu al aan gedaan was en wat dat gekost heeft? Misschien ook pb'en of plaatsen hoeveel je nu uit kan geven.. dan kunnen wij eens bepalen wat het verstandigste voor je is.
Bij deze kakabox,
Wat is er al aangedaan?
- differentieelkeerring twv 94 euro
- benzineleidingen onder de kap tvw 43 euro
- remvloeistof + pedaalrubber twv 39 euro
- bougies twv 10 euro
- luchtfilter twv 6 euro
Wat is er defect?
- krukaskeerring bakzijde
- krukaskeerring distributiezijde
- mogelijk hoofdremcilinder ( weet ik morgen )
- mogelijk koppeling ivm motorolielekkage
Bij de garage gaat me dit totaal plaatje 900 euro kosten
Alleen de keerringen 500 tot 600
Hoofdremcilinder om en nabij de 150
Auto is 14 jaar oud.
Op dit moment niet meer dan 200 euro te besteden. Ouders willen evt bijleggen maar geen 900. Dat is belachelijk voor een oude auto.
Wat is er al aangedaan?
- differentieelkeerring twv 94 euro
- benzineleidingen onder de kap tvw 43 euro
- remvloeistof + pedaalrubber twv 39 euro
- bougies twv 10 euro
- luchtfilter twv 6 euro
Wat is er defect?
- krukaskeerring bakzijde
- krukaskeerring distributiezijde
- mogelijk hoofdremcilinder ( weet ik morgen )
- mogelijk koppeling ivm motorolielekkage
Bij de garage gaat me dit totaal plaatje 900 euro kosten
Alleen de keerringen 500 tot 600
Hoofdremcilinder om en nabij de 150
Auto is 14 jaar oud.
Op dit moment niet meer dan 200 euro te besteden. Ouders willen evt bijleggen maar geen 900. Dat is belachelijk voor een oude auto.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
koppeling slijt wel iets door olie ertussen.. maar ik durf dat wel te gokken dat dat niet hoeft!
alleen even goed ontvetten en er weer tussen zetten..
=rembekrachtiger kan je zonder.. zolang hij goed remt is het wat harder trappen, maar er zijn ax-en zonder rembekrachtiger en het remt er niet minder om! je traptalleen harder..
alleen even goed ontvetten en er weer tussen zetten..
=rembekrachtiger kan je zonder.. zolang hij goed remt is het wat harder trappen, maar er zijn ax-en zonder rembekrachtiger en het remt er niet minder om! je traptalleen harder..
Eelco zegt dat ik er goed aan doe een andere auto te zoeken. Ik weet niet wie de motorwissel evt zou moeten doen. Ik weet niet of ik er goed aan doe deze te laten maken. Wat is het volgende dat komt aan deze auto?
Ik trek het ff niet meer na alle k*t auto's die ik heb getroffen. Daarbij komt dat ik geen kans meer heb op een andere auto als deze toch niet goed is of een andere auto niet goed blijkt. Wat moet ik in hemelsnaam doen? Ik weet het echt niet meer....
Ik trek het ff niet meer na alle k*t auto's die ik heb getroffen. Daarbij komt dat ik geen kans meer heb op een andere auto als deze toch niet goed is of een andere auto niet goed blijkt. Wat moet ik in hemelsnaam doen? Ik weet het echt niet meer....
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Deze auto te koop zetten als een auto met wat werk.
Je weet niet precies wat er aan is, behalve dat er een andere motor in moet, een ruit en nog wat dingen.
Het is dus een opknapper en zal je niet veel opleveren.
Zodra je auto verkocht is zal je even moeten schipperen zonder. Op deze club zit uitzonderlijk veel AX-kennis en wij zorgen dan ook dat jij voorzien wordt van een goede, betrouwbare auto.
Ik heb vaker bemiddeld bij de aanschaf van een autootje (gisteren nog, voor MonaGTI
), en dit is tot op heden 1x misgegaan - iets teveel op goed vertrouwen (voor ik iets oprakel: Hier kon ook de verkopende partij helemaal niks aan doen).
M.a.w.: KOMT GOED!
Je weet niet precies wat er aan is, behalve dat er een andere motor in moet, een ruit en nog wat dingen.
Het is dus een opknapper en zal je niet veel opleveren.
Zodra je auto verkocht is zal je even moeten schipperen zonder. Op deze club zit uitzonderlijk veel AX-kennis en wij zorgen dan ook dat jij voorzien wordt van een goede, betrouwbare auto.
Ik heb vaker bemiddeld bij de aanschaf van een autootje (gisteren nog, voor MonaGTI
M.a.w.: KOMT GOED!





