verkleinde knoppen/avatars
Moderator: webmasters
verkleinde knoppen/avatars
jullie zullen het waarschijnlijk niet vreemd vinden dat ons forum een gigantische hoeveelheid dataverkeer genereerd..
om ervoor te zorgen dat dit niet teveel uit de klauwen loopt, ben ik vanavond bezig geweest met het verkleinen van 'alles'
ik heb alle avatars opnieuw opgeslagen naar een minder formaat en dit heb ik ook met alle knoppen van het forum gedaan.
ik hoop dat dit resulteerd in een 'datadrop' van ongeveer 5gb per maand (ja besparing dus.)
wat kunnen jullie doen om extra te helpen?
eigenlijk alleen de avatars.. zorg dat deze qua bestandsformaat zo klein mogelijk zijn.. een kb of 2a3 is meer dan genoeg heb ik gezien nu.. of nog beter, zet ze zelf ergens op een server.
mochten er dingen zijn veranderd of niet meer werken, hoor ik het graag!
/edit: Inmiddels zijn alle avatars die op de server staan uitgeschakeld. Dit om nog meer groot dataverkeer tegen te gaan.
om ervoor te zorgen dat dit niet teveel uit de klauwen loopt, ben ik vanavond bezig geweest met het verkleinen van 'alles'
ik heb alle avatars opnieuw opgeslagen naar een minder formaat en dit heb ik ook met alle knoppen van het forum gedaan.
ik hoop dat dit resulteerd in een 'datadrop' van ongeveer 5gb per maand (ja besparing dus.)
wat kunnen jullie doen om extra te helpen?
eigenlijk alleen de avatars.. zorg dat deze qua bestandsformaat zo klein mogelijk zijn.. een kb of 2a3 is meer dan genoeg heb ik gezien nu.. of nog beter, zet ze zelf ergens op een server.
mochten er dingen zijn veranderd of niet meer werken, hoor ik het graag!
/edit: Inmiddels zijn alle avatars die op de server staan uitgeschakeld. Dit om nog meer groot dataverkeer tegen te gaan.

-
- AX super weirdo
Re: verkleinde knoppen/avatars
q01z wrote:mochten er dingen zijn veranderd of niet meer werken, hoor ik het graag!
mIJN COMPUTER GEEFT ALLEEN NOG MAAR HOOFDLETTERS WEER (BEHALVE DE EERSTE IN EEN ZIN), IK WEET NIET WAT JE GEDAAN HEBT, EN OF HET HIERDOOR KOMT, MAAR HET ZOU FIJN ZIJN ALS JE DIT KON HERSTELLEN.

edit, kep het zelf al gevonden, was de caps lock (ik weet alleen niet hou jij die aan hebt gekregen

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
-
- AX Spaster Mammer
Rock's wrote:q01z wrote:mochten er dingen zijn veranderd of niet meer werken, hoor ik het graag!
mIJN COMPUTER GEEFT ALLEEN NOG MAAR HOOFDLETTERS WEER (BEHALVE DE EERSTE IN EEN ZIN), IK WEET NIET WAT JE GEDAAN HEBT, EN OF HET HIERDOOR KOMT, MAAR HET ZOU FIJN ZIJN ALS JE DIT KON HERSTELLEN.
edit, kep het zelf al gevonden, was de caps lock (ik weet alleen niet hou jij die aan hebt gekregen)

aad, de reden van het plotseling aangaan van de hoofdletters is uiteraard volledig aan jezelf te wijten.
ik verzoek je dan ook vriendelijk hier voortaan het bestuur niet mee lastig te vallen en eerst zelfs een naar een oplossing te zoeken voordat je gelijk anderen de schuld geeft.
dit was je laatste waarschuwing, anders doe ik het weer!
ik verzoek je dan ook vriendelijk hier voortaan het bestuur niet mee lastig te vallen en eerst zelfs een naar een oplossing te zoeken voordat je gelijk anderen de schuld geeft.
dit was je laatste waarschuwing, anders doe ik het weer!

-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Master
Rock's wrote:mIJN COMPUTER GEEFT ALLEEN NOG MAAR HOOFDLETTERS WEER (BEHALVE DE EERSTE IN EEN ZIN), IK WEET NIET WAT JE GEDAAN HEBT, EN OF HET HIERDOOR KOMT, MAAR HET ZOU FIJN ZIJN ALS JE DIT KON HERSTELLEN.
Zoiets kan ook bij niemand anders gebeuren, hahaha

aad:
jou plaatje (avatar) is bijvoorbeeld 2kb
op het moment dat jij de pagina laad, dan 'download' je dat plaatje.. dan download je dus 2kb.
er is dan dus een verkeer geweest van 2kb
als er 100 mensen die pagina bekijken heb je dus 200kb voor jou plaatje.
en zo gaat dat met alle plaatjes en alle tekst op de website..
dat alles bij elkaar opgeteld wordt natuurlijk steeds meer en zorgt dus voor een heel hoog totaal aan data verkeer.
in dit geval dus +30gb
jou plaatje (avatar) is bijvoorbeeld 2kb
op het moment dat jij de pagina laad, dan 'download' je dat plaatje.. dan download je dus 2kb.
er is dan dus een verkeer geweest van 2kb
als er 100 mensen die pagina bekijken heb je dus 200kb voor jou plaatje.
en zo gaat dat met alle plaatjes en alle tekst op de website..
dat alles bij elkaar opgeteld wordt natuurlijk steeds meer en zorgt dus voor een heel hoog totaal aan data verkeer.
in dit geval dus +30gb

Joost wrote:Rock's wrote:Bedankt voor de duidelijke uitleg...........
Die foto's in de onderschriften.....is dat dan ook dataverkeer ?
dataverkeer wel
MAAR aangezien die op andere servers staan hebben we daar zelf geen last van.
Mmm, probeerde mijn avatar via photobucket te hosten (scheelt dat ook?), maar toen kreeg ik dit:
Could not write avatar file to local storage. Please contact the board administrator with this message
DEBUG MODE
Line : 177
File : usercp_avatar.php
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage