AFGEHANDELD... TOPIC KAN DICHT!! MERCI IEDEREEN

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

AFGEHANDELD... TOPIC KAN DICHT!! MERCI IEDEREEN

Post by LSMFT »

He iedereen, zoals je ziet wordt het AX-clubje steeds groter.

Heb de 22e een AX gekocht uit jan '92, heb ook last van gestotter gehad bij het wegrijden de eerste 5 a 10 minuten. (Dacht, dat gaat wel over) Opeens begon er in mijn dashboard een lampje te branden met een motorblok met een K erin, oranje. Stond ik dus gisteravond in de stortbuien in ZLD stil op het midden van een redelijk drukke 80 km weg. Doet nu niets meer, Citroen garage verteld me dat het waarschijnlijk dynamo is icm accu. Lees net op deze site dat dat best duur grapje is om te laten repareren. Mijn vraagje nu..... Is er iemand hier in ZLD die deze spulletjes heb liggen en die ze, aangezien ik a technisch ben, ik kan bouwen? En als dat kan kun je dan gelijk een linker voorportier meenemen van een 3 deurs???

Of moet ik mijn zuur verdiende geld naar de garage brengen....
Please help..

Groetjes
Last edited by LSMFT on MonApr03, 2006 6:01:14 PM, edited 1 time in total.
Nieuweling

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ey welkom hier! mede zeeuw..

dat lampje waar je het over hebt is een motor storingslampje volgens mij.. nou kan dit wel door te lage spanning komen, maar dat lijkt mij eigenlijk niet

heb je m nadien nog gestart gekregen?
Image

LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LSMFT »

He hallo,

Hij staat nu bij de garage en de monteur denkt dat het in het electrisch systeem zit aangezien voordat hij helemaal "dood" werd alle electriciteit uitsckakelde. Eerst ruitenwisser ( in de gietende regen ), vervolgens binnenverlichting..buitenverlichting en toen zelfs alarmlichten. Sta je dan te duwen met je vriendin in de modderbermen..
Nieuweling

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

dan zal de dynamo inderdaad wel overleden zijn.

normaal heb ik die op voorraad, maar me voorraad ligt nu in Alkmaar..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

je kan tank_driver even een 'pb' sturen
die is vd week vrij dus misschien heeft hij tijd om vd week even te helpen, die woont in vlissingen!
Image

LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LSMFT »

He, okey, ik ztuur gelijk ff berichtjuh, dank je
Nieuweling

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

graag gedaan en succes!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik zit iets verder weg maar heb nog wel een dynamo voor je.

Wat voor kleur deur heb je nodig? Post ook ff in "Gezocht" voor je deur, is handiger ;)

LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LSMFT »

Ik w8 ff tot ik wat hoor van de garage, anders zit ik strax met een dynamo waar ik niets aan heb :( Heb mezelf wel aangemeldt op onderdelenzoeker.nl) die vragen 35? voor dynamo en nog es 35 ? verzendkosten. Zijn wel op hun achterhoofd gevallen denk ik :)
Nieuweling

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Er zit toch wel een sloper in de buurt van vlissingen zeker, daar stikt het van de dynamo's.

Die van AX 1100, en BX en Zx en peug 205, peug 106, 1400 kan je allemaal gebruiken. Kost vaak bar weinig. Ik kreeg er ooit zelfs een voor niks :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ik heb er een zo goed als nieuw met nog andere spullen en alles voor 25 euro...dus gewoon de sloop zoeken.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

hey LSMFT,

maak is een wie=wie aan als je tijd hebt, hoe weet je van de ax-club, van internet of heb je een flyer gevonden?

best kans dat 't een flyer van mij (DuFF) of Tank_Driver geweest is.

als je foto's post weet ik of ik je wel is heb zien rijden.

succes met de dynamo, welke garage ben je naartoe geweest, Dijkwel? of zomaar een autogarage ?

grt.

Mede-Vlissinger :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Kakelbont wrote:Er zit toch wel een sloper in de buurt van vlissingen zeker, daar stikt het van de dynamo's.

Die van AX 1100, en BX en Zx en peug 205, peug 106, 1400 kan je allemaal gebruiken. Kost vaak bar weinig. Ik kreeg er ooit zelfs een voor niks :wink:

er zijn een paar sloops.

serooskerke - sloperij stouten.
hoedekenskerke - slopere uhh :| weet de naam niet meer.
en in vlissingen zelf zit er ook nog 1 en nog wat losse handelaartjes.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

DuFF wrote:
Kakelbont wrote:Er zit toch wel een sloper in de buurt van vlissingen zeker, daar stikt het van de dynamo's.

er zijn een paar sloops.

serooskerke - sloperij stouten.
hoedekenskerke - slopere uhh :| weet de naam niet meer.
en in vlissingen zelf zit er ook nog 1 en nog wat losse handelaartjes.

in vlissingen zit een sloop die in rittem zit tegenover de grofvuil stort kan niet op de naam komen daar kun je beter niet gaan dan ben je meer geld kwijt dan je lief is :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LSMFT »

Ja, die in Ritthem ken ik wel, ja. Maar dat zijn volgens mij ook niet de eerlijkste mensen ( als je snapt wat ik bedoel ). Kan op dit moment nog geen foto'tje plaatsen, maar dat komt zodra hij aantoonbaar is wel :D Momenteel moet je er niet te veel van verwachten, maar ik heb al gemerkt dat dat met zo'n behulpzame club snel zal veranderen.

Hoe ik aan het adres gekomen ben, www.citroen.nl en daar een linkje naar ax>>axclub.

Staat nu bij Dijkwel de auto, reparatie schatten ze daar op ?225.40 euro, vind ik een beetje teveel, de dynamo moet daar voor ?169.- de deur uit, heb al enkele sloops gebeld en daar varieren ze van ?35,- tot een gereviseere bij AOC voor ?98.- ex BTW ( AFZETTERS )
Nieuweling

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

:shock: :shock: :shock: WAT niet moelijk doen gewoon 1tje van de sloop voor ?35.- en rijden

je hebt pb :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LSMFT »

He allemaal, ik heb geen goed nieuws mbt mijn ax-je.

Had hem vorige week gekocht en nu hoor ik dat er voor ongeveer ? 750.- aan gerepareerd moet worden en dat was ik niet van plan, nu komt hij niet meer door de APK.

Had hem vorige week gekocht voor een prikkie en eigenlijk wil ik vragen of iemand hem wil hebben voor onderdelen voor een prikkie natuurlijk. Als je een beetje handig bent dan kun je hem voordeliger door de APK krijgen, maar zo handig ben ik dus niet.

In ieder geval bedankt voor alle moeiete. :cry:
Nieuweling

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

alles valt te leren ;)

kwestie van een lijstje maken.. wat er aan moet gebeuren en er zijn hier genoeg mensen die je advies willen geven...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

LSMFT
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by LSMFT »

Ja, ik weet dat jullie allemaal graag helpen en advies geven, maar ik ben gewoon zo onhandig dat ik het zelf nooit voor elkaar zou krijgen. Hij staat nu bij de te koop afedeling op deze site.. Ik weet dat er voor de klussers onder ons best nog een goeie marge is te halen als je hem opknapt
Nieuweling

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

LSMFT wrote:Ja, ik weet dat jullie allemaal graag helpen en advies geven, maar ik ben gewoon zo onhandig dat ik het zelf nooit voor elkaar zou krijgen. Hij staat nu bij de te koop afedeling op deze site.. Ik weet dat er voor de klussers onder ons best nog een goeie marge is te halen als je hem opknapt

Wij zijn liefhebbers, geen winstmakers.

Post Reply