Hoe maak ik van mijn AX een stille verleider??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
Hoe maak ik van mijn AX een stille verleider??
Hey allemaal!
Ik zat zo eens te denken...die ax maakt op de snelweg nog best een hoop kabaal. Kun je een AX niet wat stiller maken?? Ik weet dat de meeste hem met een harder geluid willen hebben...maar dit betreft voor in de cabine. Misschien een geisoleerd moterkapje of zoiets stoms hahaha
Vondt het wel weer een leuk topic-je.
Doe eens een voorstel....
Zelf had ik al bedacht dat ik het volgende kon doen:
Moter uitzetten...geen gas indrukken....nooit meer rijden...een hardere geluidsinstallatie. hahahha....dus als jullie iets serieuzers hebben...GRAAG
Ik zat zo eens te denken...die ax maakt op de snelweg nog best een hoop kabaal. Kun je een AX niet wat stiller maken?? Ik weet dat de meeste hem met een harder geluid willen hebben...maar dit betreft voor in de cabine. Misschien een geisoleerd moterkapje of zoiets stoms hahaha
Vondt het wel weer een leuk topic-je.
Doe eens een voorstel....
Zelf had ik al bedacht dat ik het volgende kon doen:
Moter uitzetten...geen gas indrukken....nooit meer rijden...een hardere geluidsinstallatie. hahahha....dus als jullie iets serieuzers hebben...GRAAG
Last edited by dataprog on WedMar29, 2006 8:21:12 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
probeer eens aan rockwool te komen, en dat achter je dashboard (maar aan de binnenkant) te maken. Dempt behoorlijk en is redelijk licht.
En idd, gedempte motorkap. Misschien kan je ook de tunnel naar achteren waar de uitlaat in hangt dempen. Probeer je reactiearm op zo min mogelijk plaatsen metaal te laten raken (misschien rubber ringen tussen de bouten?), dan komen de trillingen minder over.
Deuren en wielkasten achter bekleden en dempen met iets als rockwool werkt denk ik ook wel. Komt bij mij iig een hoop afrolgeluid uit de achterkant van de auto.
En idd, gedempte motorkap. Misschien kan je ook de tunnel naar achteren waar de uitlaat in hangt dempen. Probeer je reactiearm op zo min mogelijk plaatsen metaal te laten raken (misschien rubber ringen tussen de bouten?), dan komen de trillingen minder over.
Deuren en wielkasten achter bekleden en dempen met iets als rockwool werkt denk ik ook wel. Komt bij mij iig een hoop afrolgeluid uit de achterkant van de auto.
- Joris
- AX Master Spammer
Motorkap isolatie
Goede standaard uitlaat
Tectyl op je bodem (binnenkant)
Isolatie tegen schut bord zowel binnen als buitenkant
Een lagere 5e versnelling monteren
Minder brede banden
Even wat meer info over je type...want wellicht heb je deze dingen al!
Goede standaard uitlaat
Tectyl op je bodem (binnenkant)
Isolatie tegen schut bord zowel binnen als buitenkant
Een lagere 5e versnelling monteren
Minder brede banden
Even wat meer info over je type...want wellicht heb je deze dingen al!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
-
- AX Master
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Master
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Master
kakanox wrote:citro-power wrote:Dat klopt, maar een AX heeft van dat geweldige enkele isolerende glas. Dus het zal toch wel redelijk warm worden in de zon. Maar het scheelt natuurlijk wel als je isoleerd.
Rockwool tegen de ruiten?
Haha, nee ik bedoelde dat het wel scheelt als je de auto achter plaatwerk isoleerd, in vergelijking met standaard.
-
Drake wrote:AX lawaai??
rij maar eens een stukje mee in de MR2 , ik zat vandaag op de snelweg met de volcane en stond versteld van hoe stil hij eigenlijk is ondanks gebrek aan isolatie
Nou, Rock's heeft mijn auto geluidje gehoord...en hij vond hem bijzonder stil...dus dat is het probleem niet...het gaat even op de snelweg...en de lange afstanden....(denk bijvoorbeeld aan een vakantie-tje )
-
Motorkap isolatie klinkt tot nu toe nog het beste!
De rest maakt mijn auto zwaarder, verroest...of gewoon DOOD-stil Hhahah...maar laat die tips nog maar komen hoor...je doen het goed!
PS>>> heeft iemand nog motorkap isolatie liggen?? ..of dus een motorkap waar het in zit? <<<<<<
Ow...of weet iemand een goeie sloop?
De rest maakt mijn auto zwaarder, verroest...of gewoon DOOD-stil Hhahah...maar laat die tips nog maar komen hoor...je doen het goed!
PS>>> heeft iemand nog motorkap isolatie liggen?? ..of dus een motorkap waar het in zit? <<<<<<
Ow...of weet iemand een goeie sloop?
als je een type een dash hebt wil een type twee ook erg helpen, is zowieso al uit zichzelf beter geisoleerd en als je het toch vervangt kan je er isolatie tussen stoppen. Als iemand echt heel graag die motorkap isolatie wil kan je die van mij wel kopen, biedt maar lekker los, want ik geef er niet zoveel om. Het houd de warmte namelijk ook meer onder je motorkap waardoor je luchtfilter minder koude lucht krijgt en je dus iets minder vermogen hebt. tenzij je hem natuurlijk op de goede plaats hebt zitten of een standaard luchtfiltertje hebt.
-
thommes wrote:als je een type een dash hebt wil een type twee ook erg helpen, is zowieso al uit zichzelf beter geisoleerd en als je het toch vervangt kan je er isolatie tussen stoppen.
Ik heb een auto uit 1995...met een type 2 dash bord...en..ik heb niet zo'n zin om heel mijn dash bord eruit te gaan halen...
Laten we eerst maar eens beginnen met die motorkap isolatie.