Hoe wordt het rode lampje bij de temp-meter aangestuurd??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kakelbont wrote:vaag
Wat nou precies het rode lampje aanstuurt. Meer specifiek:
-Klopt het dat dat lampje alleen een indicatie voor te hoge temperatuur vormt?
- Als zowel het lampje als de temperatuurmeter het signaal gebruiken van dezelfde sensor, betekent dat dan dat de aansturing van het lampje in de cockpit zit?
volgens mij heb je 3 temp sensoren bij de motor:
1. sensor voor de ECU
2. Sensor voor het lampje/metertje op je dash
3. sensor voor het aanslaan vd fan
1 en 2 zitten in de buurt vd termostaat in het blok, ik weet ff niet welke welke is. Wat ik heel graag wil weten aangezien mijn lampje gisteren heeft gebrand wegens een niet draaiende fan: Hoe warm is de motor als dat lampje aan gaat? Dan weet ik een beetje hoe kl*te dat is geweest voor het blok/koppakking..
tnx
1. sensor voor de ECU
2. Sensor voor het lampje/metertje op je dash
3. sensor voor het aanslaan vd fan
1 en 2 zitten in de buurt vd termostaat in het blok, ik weet ff niet welke welke is. Wat ik heel graag wil weten aangezien mijn lampje gisteren heeft gebrand wegens een niet draaiende fan: Hoe warm is de motor als dat lampje aan gaat? Dan weet ik een beetje hoe kl*te dat is geweest voor het blok/koppakking..
tnx
Als ik op Hbase m'n kenteken invoer kan ik de volgende temperatuursensoren bestellen:
06.6519 TEMPERATUURZENDER M14X1.25 115?C GRIJZE RING
07.7047 THERMOSCHAKELAAR M14X1.25 110?C 1 AANSLUITING
07.7061 THERMOSCHAKELAAR M14X1.25 117?C GELE RING
Dit zijn de sensoren die in je blok steken. Ik denk dat de temperatuurzender zowel de temperatuur zelf uitzend als een signaal bij te heet. De 2 Thermoschakelaars geven alleen het signaal te heet door. in m'n 1.0i zat een thermoschakelaar met gele ring; dus bij 117*C
En op de oude vraag van Marc01:
Zowel de temperatuurmeter, als het "te heet" lampje maken gebruik van dezelfde sensor. Zie hiervoor de sensorenfaq!
06.6519 TEMPERATUURZENDER M14X1.25 115?C GRIJZE RING
07.7047 THERMOSCHAKELAAR M14X1.25 110?C 1 AANSLUITING
07.7061 THERMOSCHAKELAAR M14X1.25 117?C GELE RING
Dit zijn de sensoren die in je blok steken. Ik denk dat de temperatuurzender zowel de temperatuur zelf uitzend als een signaal bij te heet. De 2 Thermoschakelaars geven alleen het signaal te heet door. in m'n 1.0i zat een thermoschakelaar met gele ring; dus bij 117*C
En op de oude vraag van Marc01:
Zowel de temperatuurmeter, als het "te heet" lampje maken gebruik van dezelfde sensor. Zie hiervoor de sensorenfaq!