Hoe kan ik zien welk aandrijfas dat stuk is of dat het enkel mijn stofhoes is.
Hoe kan ik dat testen ?
Ps. Mocht het mijn aandrijfassen zijn:
Ik ben nog een vrije noob op wagen gebied, maar wel (beetje handig), is het verantwoordt dat ik zelf dat vervang de aandrijfassen of beter aan een proff. overlaat.
hoe zie ik of mijn aandrijfassen stuk zijn of enkel mijn sto
Moderators: denny, vtspower, webmasters
hoe zie ik of mijn aandrijfassen stuk zijn of enkel mijn sto
Citroën AX TRE 11 (carbu 4 versn.)
Als de hoes stuk is zie je een hoop vet/olie achtige troep rond het wiel zitten. Daar merk je verder niet veel van tijdens het rijden. Als de as zelf stuk is dan hoor je dit wanneer je in een bocht gas geeft. Je hoort dan geratel. Als je rechtdoor ook geratel hoor dan issie echt goed stuk. Je ziet er doorgaans niks aan.
Aandrijfassen vervangen is niet de moeilijkste klus mits je een beetje goed gereedschap hebt. Ze zijn wel redelijk duur in de aanschaf. Ik denk dat wanneer je de zoekfunctie even gebruikt je er zo achter bent hoe het precies in zijn werk gaat.
Aandrijfassen vervangen is niet de moeilijkste klus mits je een beetje goed gereedschap hebt. Ze zijn wel redelijk duur in de aanschaf. Ik denk dat wanneer je de zoekfunctie even gebruikt je er zo achter bent hoe het precies in zijn werk gaat.
schrik ?
TB wrote:Aandrijfassen heb je met een uurtje vervangen. Valt wel mee en eigenlijk kan er weinig misgaan. Als je op een sloperij een nieuwe haalt, heb je met inlevering van je oude as, ze voor zo een 75 euro.
Heb enkel (schrik) Heb in vorige forums gelezen zo van die borging er weer in te slaan.
En een nieuwe keerring aan de bakzijde, ben daar niet zo met gekend ?
Citroën AX TRE 11 (carbu 4 versn.)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Re: schrik ?
sharkoon wrote:TB wrote:Aandrijfassen heb je met een uurtje vervangen. Valt wel mee en eigenlijk kan er weinig misgaan. Als je op een sloperij een nieuwe haalt, heb je met inlevering van je oude as, ze voor zo een 75 euro.
Heb enkel (schrik) Heb in vorige forums gelezen zo van die borging er weer in te slaan.
En een nieuwe keerring aan de bakzijde, ben daar niet zo met gekend ?
keerring hoeft niet per se vervangen te worden, als je voorzichtig bent met demonteren en monteren, de mijne is ook gewoon droog na een motorwissel, waarschijnlijk hebben ze zelfs 2x een motorwissel gewoon overleefd.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM