AX start niet meer, JAAAAAAAAA hij doet et weer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX start niet meer, JAAAAAAAAA hij doet et weer
Na 3 dagen te hebben stilgestaan wil mijn AX niet meer starten!
Geen vonk
Geen benzine
Geen motorcontrolelampje op het dash.
Het relais wat onder de ecu zit schakelt nog goed
De ECU is goed, deze doet het op de AX van Glenn wel (nog bedankt Glenn!)
Het gaat hier om een 1.4 TGS uit 1993 met dis-bobine.
Iemand een idee, of eventueel een bobine om uit te wisselen???
Geen vonk
Geen benzine
Geen motorcontrolelampje op het dash.
Het relais wat onder de ecu zit schakelt nog goed
De ECU is goed, deze doet het op de AX van Glenn wel (nog bedankt Glenn!)
Het gaat hier om een 1.4 TGS uit 1993 met dis-bobine.
Iemand een idee, of eventueel een bobine om uit te wisselen???
Last edited by Citrosan on WedMar22, 2006 3:15:02 PM, edited 1 time in total.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Alle stekkertjes en zekeringen al doorgelopen onder de motorkap?
Als hij EN niet vonkt EN geen benzine geeft, zou het wel iets centralers moeten zijn, dus iets wat nog iets vroeger in de schakel komt.
Dus inderdaad misschien iets met het contactslot, of de aansluitingen daarop?
Vanaf je contactslot gaan er draden (of 1 draad) richting je ECU. De ecu regelt als ik het goed heb zowel de vonk (het is immers een verdelerloze bobine), als de benzine inspuiting (en pomp). Wat het dus ook zou kunnen zijn is een (bijna) "defect" draadje van je contactslot naar de ecu toe. Of dat de centrale motorstekker (onder/achter je luchtfilter) los geraakt is Als dat laatste het gaval is, dan zou je iig ook geen lichtje moeten zien op je dash van het koelvloeistofwaarschuwingslampje (leuke voor scrabble!).
Succes ermee!
ennuh...
Ik heb ook wel 'n DIS-bobine om uit te wisselen
Als hij EN niet vonkt EN geen benzine geeft, zou het wel iets centralers moeten zijn, dus iets wat nog iets vroeger in de schakel komt.
Dus inderdaad misschien iets met het contactslot, of de aansluitingen daarop?
Vanaf je contactslot gaan er draden (of 1 draad) richting je ECU. De ecu regelt als ik het goed heb zowel de vonk (het is immers een verdelerloze bobine), als de benzine inspuiting (en pomp). Wat het dus ook zou kunnen zijn is een (bijna) "defect" draadje van je contactslot naar de ecu toe. Of dat de centrale motorstekker (onder/achter je luchtfilter) los geraakt is Als dat laatste het gaval is, dan zou je iig ook geen lichtje moeten zien op je dash van het koelvloeistofwaarschuwingslampje (leuke voor scrabble!).
Succes ermee!
ennuh...
Ik heb ook wel 'n DIS-bobine om uit te wisselen
Ik ga vandaag ff het luchtfilter weghalen en kijken of die stekkers die daaronder zitten nog wel goed zijn, Q01z zei dat het idd ook het contactslot kan zijn dus daar ook maar ff naar kijken.
Het probleem is in een keer op getreden dus het kan van alles zijn
Ga iig vandaag ff stap voor stap alle verbindingen na
Het probleem is in een keer op getreden dus het kan van alles zijn
Ga iig vandaag ff stap voor stap alle verbindingen na
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
JAAAAAAAAAAAAA, hij doet et weer, vandaag was Glenn hier en samen hebben we een geconstateerd dat de continue plus naar de ECU ergens doorgesleten of iig kapot is.
Het is dus alleen nog een kwestie van een nieuwe plusdraad erin trekken en gaan met dat ding.
Kwam er trouwens ook nog achter tijdens het los halen van de ECU dat de injectie weerstand met 1 miniscuul draadje nog vast zat, deze brak dus af.Best kans dat ie straks een heel stuk beter loopt
Glenn,ONWIJS bedankt dat je ff geholpen hebt, ik had er in m'n 1tje nog wel wat meer uurtjes aan moeten besteden om hier achter te komen
Het is dus alleen nog een kwestie van een nieuwe plusdraad erin trekken en gaan met dat ding.
Kwam er trouwens ook nog achter tijdens het los halen van de ECU dat de injectie weerstand met 1 miniscuul draadje nog vast zat, deze brak dus af.Best kans dat ie straks een heel stuk beter loopt
Glenn,ONWIJS bedankt dat je ff geholpen hebt, ik had er in m'n 1tje nog wel wat meer uurtjes aan moeten besteden om hier achter te komen
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Nouja, hij doet 't bijna weer he
(??een van??)De fout is gevonden, nu nog even een nieuwe +draad trekken door het front; en hopen dat ie start & rijdt
was gezellig vanmiddag.
Trouwens, op de terugwek reed ik via de N207 naar huis, en op de sloop bij weteringbrug (Autodemontage Weteringbrug) een AX ?image? gezien; 3 deurs ik weet niet of je nog geinteresseerd was in de originele panelen bij je interieur
(??een van??)De fout is gevonden, nu nog even een nieuwe +draad trekken door het front; en hopen dat ie start & rijdt
was gezellig vanmiddag.
Trouwens, op de terugwek reed ik via de N207 naar huis, en op de sloop bij weteringbrug (Autodemontage Weteringbrug) een AX ?image? gezien; 3 deurs ik weet niet of je nog geinteresseerd was in de originele panelen bij je interieur
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Gefeliciteerd met je weer rijdende AX hoor :wav:
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM