Hallo allemaal. Ben nieuw hier en ben ook nie in het bezit van een AX
Wel een 106 Rallye 1.3. Weet dat de AX hetzelfde motortje heeft als ik me niet vergis. Mijn vraag aan jullie: Heb net een Spaghetti Spruitstuk voor 8v 1400/1600cc gekocht maar weet nog niet zeker of hij bij mij er goed oppast. Bij de cillinderkop zal dat geen probleem zijn maar in het motorhuis... Iemand die raad weet?
Alvast bedankt
Chris
Sorry dat t een peugeot vraagje is maar dit was een nogal actieve site dus vraag ik t maar
q01z wrote:voglens mij bedoeld hij de ruimte tussen cilinderkop en radiateur
Exact!
Wat relaxt forum zo, misschien mag ik t nie zeggen maar doe t toch: voel me gelijk thuis whaha
Neej ik bedoel inderdaad het gedeelte tussen blok en radiator. Aan de onderkan van mijn blok steekt namelijk iets uit. een blauwe cillinderachtig uitsteeksel. (ja snap ook nog lang nie alles maar ik ben hier om te leren) dat zou een probleem kunnen zijn...
wel ff dat 106-stickertje erafhalen en "AX GT" erop zetten
FF iets serieuzer: Ik wacht nog op de eerste die aankomt met een AX met 106-neus of vice versa
En nu ontopic: Tape je spruitstuk in, dan straalt de warmte niet af op je radiateur.
Een Devil-spruitstuk van een 106 XSI 1.6 past op een 106 1.3 Rallye, op een AX GT, en op een AX met de 1.6-motor van de hiervoor genoemde 106 (uitgeprobeerd, we hadden een hoer-spaghetti zeg maar )
Okee... dus in principe past ie erop? Heb een RVS 1.4/1.6 spaghetti spruitstuk... En met welk tape? Maakt dat uit... ik snap dat ie moet isoleren maar zeker nie moet smelten
Wel ff goed uitkijken dat bij een goedkoper sprijtstuk, met isolatie eromheen er een kans bestaat dat het spruitstuk poreus wordt.
Doordat de inwendige temp te hoog op kan lopen
hoeft niet, maar het kan de prestatie iets verbeteren maar let op met een stalen spaghetti de tape houd vocht vast en als de auto een tijdje stilstaat gaat het roesten.