Opgaven van Citroën kloppen sowieso wel redelijk vlgs mij... M'n originele GT doet 183 op GPS terwijl ie motorisch net helemaal in orde is gemaakt.. opgegeven is 178..
Vorige GT deed met wat wijzigingen 188.. M'n 1.1 liep ook ong. 170 op de teller, ondanks dat ie best gaar was.. Netjes
verschilt toch wel sterk per auto heb ik het idee, mn oude 1.4i (ax 14i trs uit 1990) deed max 175 op teller, en mn huidige 1.1i haalt 159 op de gps, allebei niet echt indrukwekkend, vooral de 1.1i (1.1i TGE uit 1992 met 110.000) is motorisch helemaal op orde gemaakt, dus veel onderdelen nieuw, koppakking o.a. alle filters ook en niet lui gereden. Helaas haal ik er dus de fabrieopgave niet mee, das dan wel weer vreemd, suggesties?
Buks wrote:ja zo kan ik het ook.. maar zijn er mensen met tips waar de topsnelheid echt van omhoog is gegaan?
banden goed oppompen (let op dat je ze niet t? ver oppompt - op snelheid is een halve bar ineens 2 bar extra, dus je gaat van bijv. 9 naar 11 bar ipv 2 naar 2.5...), alles goed schoonmaken, klepjes stellen, opnieuw inregelen, enz. enz. enz.
dunne banden zorgen voor minder weerstand en een hogere top maar je gaat op grip en wegligging achteruit, het beste is gewoon een balans tussen bijde vinden.
Met mijn 94'-er volcane gisteren nog 170 aangetikt in duitsland. Nijn vorige volcane (95) haalde 175. Op de teller weliswaar. Heb het nog nooit met een GPS gecontroleerd maar zal zeker flink afwijken.
Dit haalde mijn AX 1.1 inj. ook (op de teller). En die had maar 4 versnellingen.
Mijn 1.1 Saxo komt met moeite aan de 165 en als je veel geduld hebt en geen heuveltjes of bochten en de weg is recht en het waait niet enz, enz, dan haalt ie soms 167. Maar meestal lukt dat niet tussen Maastricht en Roermond. Zelfs niet 's nachts als de weg leeg is.