Help mij met kiezen wat voor bandenmerk!

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply

Welke bandenmerk adviseren jullie mij? kies:

Poll ended at SunApr02, 2006 5:54:50 PM

Bridgestone RE720
3
17%
Continental Eco 3
4
22%
Firestone TZ200
0
No votes
Michelin E3A
9
50%
Pirelli P6000
0
No votes
Roadhog Supreme 4000
2
11%

Total votes: 18

DuFF
AXtremist
AXtremist

Help mij met kiezen wat voor bandenmerk!

Post by DuFF »

vul het poll in voor reactie, mijn keuze gaat naar de Roadhog ivm prijstechnisch, en hij blijkt ook best goed te zijn.

Bridgestone RE720 66,64
Continental Eco 3 60,93
Firestone TZ200 57,59
Michelin E3A 66,64
Pirelli P6000 59,33
Roadhog Supreme 4000 36,89

geen reacties plaatsen maar gewoon op het poll stemmen, of je moet meteen kunnen vertellen dat een type band van hierboven echt rijd als bezopen dwijlen, dan moet je me even een PB STUREN!
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Re: Help mij met kiezen wat voor bandenmerk!

Post by DuFF »

DuFF wrote:vul het poll in voor reactie, mijn keuze gaat naar de Roadhog ivm prijstechnisch, en hij blijkt ook best goed te zijn.

Bridgestone RE720 66,64
Continental Eco 3 60,93
Firestone TZ200 57,59
Michelin E3A 66,64
Pirelli P6000 59,33
Roadhog Supreme 4000 36,89

(edit by mezelf: het betreft de maat 185/60 R 14)

geen reacties plaatsen maar gewoon op het poll stemmen, of je moet meteen kunnen vertellen dat een type band van hierboven echt rijd als bezopen dwijlen, dan moet je me even een PB STUREN!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik vind reacties in zo'n topic wel handig eigenlijk..

dus ik luister ff lekke rniet :D

pirelli lekker laten liggen, veel grip bij droog en weinig slijtage.. maar zodra het kwik daalt, gaat de grip hard achteruit en bij nat of glad wegdek heb je gewoon NIX

die bridgestones hebben super veel grip! slijten alleen wel best hard.. had ze onder die turqoise liggen.. en heb ze vrij rap weggesleten.. maar de grip was uitstekend

die firestones liggen voor onder me rode, heel veel grip, zeker bij droog gewoon echt super!

andere durf ik niets over te zeggen.. maar die roadhog, tsja ken het totaal niet.. maar te zien aan de prijs kan het nooit veel goeds zijn :roll: ik bezuinig het liefst niet op banden, omdat dat toch het belangrijkste is aan je wegligging/grip en dus veiligheid
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

ik heb onder mijn dieseltje ook 4 nieuwe bandjes laten gooien, incl monteren en nieuwe bouten voor de LM velgen was ik amper 200? kwijt, gewone 155/70/R13 hankook bandjes, heb dr geen klagen over.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ik snap alleen niet waarom iedereen op de michelins stemt terwijl de bridgestone's beter uit de tests komen :P :lol:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Omdat michelin "hoort" onder 'n franse auto denk? :lol:

En ik moet zeggen dat ze zich kranig gedragen onder m'n scheurijzer.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Glenn@nl wrote:Omdat michelin "hoort" onder 'n franse auto denk? :lol:

Daar heb je eigenlijk wel weer gelijk in :oops: :D

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Hmm... roadhogs?

Ik heb eens banden onder mijn auto gehad van het merk Roadhoc... en die zou ik je alleen aanraden als je zelfmoordneigingen hebt. Kan me haast niet voorstellen dat ??n ''g' ze meteen tot wereldband maakt.

Bij ieder plasje water kon ik beter waterskies onder mijn wielen monteren.
Een regelrechte ramp wat mij betreft. Ik heb ze zowel onder mijn 1e GT als de GTI gehad, echt stevig onderstuur na ieder spatje water. Mogelijk dat jij er met je 60 Pk minder last van hebt, maar ben bang van niet. Ik heb ze nooit gekocht en zal ze ook echt nooit kopen. Sterker, mocht ik ooit weer een auto kopen met die banden dan gaan ze er diezelfde week nog onder vandaan.

Ik heb nu Mabor, Michelin of eh... (ben ik vergeten) afhankelijk van welke velgen ik onder mijn auto heb. Maar daarmee moet ik moeite doen om onderstuur te krijgen, ook op nat, zal je in het dagelijks huis-tuin en keuken verkeer niet zo snel overkomen. I.t.t. tot die Roadhocs.

??n van die banden ligt trouwens nog in mijn schuur, zal eens kijken welk type dat is. (de ander is lekgereden op een stoeprand)

Ik smeek je, haal die dingen niet!!! Betaal dan wat meer en haal Yokohama oid.
Last edited by Rob GT on MonMar20, 2006 12:12:03 AM, edited 1 time in total.
Image

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Voor een sportieve wegligging ga je voor de Potenza's
En voor een comfortabele ato ga je voor de Michelins..

De rest moet je gewoon vergeten. :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

^^ hij snapt em :wink:

maar sowieso waren de potenza's die even onder mijn ax hebben gezeten een heeeeeeel erg stuk comfortabeler dan de standaard 155 michelin beton bandjes :lol:.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

en alweer veel verschillende reacties,

wat ik dus wou voorkomen door dat poll, en ik kan dus niet voor die potenti?le potenza's kiezen want die staan er niet tussen.

michelin heb ik nu achter....en als r iets is wat ik bezopen vind rijden is t michelin wel.....echter heb ik voor 2 andere banden, die dan wel heel erg k*tgfkdr rijden....

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Drake wrote:
Glenn@nl wrote:Omdat michelin "hoort" onder 'n franse auto denk? :lol:

Daar heb je eigenlijk wel weer gelijk in :oops: :D

Ik denk dat niets zo moeilijk is als de keuze "welk fabrikaat en type" bande te monteren.

Hecht je meer belang aan comfort of aan weggedrag, in de zomer of winter, zo kun je nog wel even door gaan.

Een ding moet je niet vergeten elke Citroen is ontwikkeld en productie rijp gemaakt in samenwerking met Michelin, de standaard fabrieks instellingen van het onderstel zijn dus ontwikkeld samen met Michelin.

Als je onderstellen gaat aanpassen, verlagen andere veren, dempers e.d. kun je onmogelijk zeggen welke combinatie zal gaan voldoen aan de gestelde verwachtingen.

Wat volgens mij als zeker zal gelden dat de wat betere merken (niet de goedkoopste) altijd de voorkeur zullen genieten, sterkte met de juiste keuze.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

ik dacht dat uit een anwb test in de maat 165/65r13 (bijna de standaard 155/70r13 dus) de continental als beste eruit kwam overall.. Met michelin zit je nooit slecht, maar die zijn altijd duur...

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

michelin of bridgestone dat is gewoon de vraag nu...

want als ik voor bridgestone kies, kan ik ook de banden van drake overkopen :P

maar mischien is michelin wel beter? ik weet t niet, denk dat ik in zo'n geval de gok moet wagen, en dat ik zelf merk of iets wel of niet rijdt als een bezopen dwijl

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

fulda. Ik heb ze dr onder zitten en ik heb aan 1 wiel nog genoeg om eng hard door de bocht te gaan. Tenminste 1 wiel houd zich bezig met de voorkant de bocht om te trekken en het andere wiel is al het excesief vermogen van mn motor aan het dumpen in de vorm van rook en geluid.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote: Tenminste 1 wiel houd zich bezig met de voorkant de bocht om te trekken en het andere wiel is al het excesief vermogen van mn motor aan het dumpen in de vorm van rook en geluid.

wahhahaha tractie probleempje! :D

maar Duff heeft een duffe volcane he.. die heeft minder dan de helft van jouw vermogen..
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

DuFF wrote:en alweer veel verschillende reacties,

wat ik dus wou voorkomen door dat poll, en ik kan dus niet voor die potenti?le potenza's kiezen want die staan er niet tussen.

De RE720 is de potenza :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

q01z wrote:
wahhahaha tractie probleempje! :D

maar Duff heeft een duffe volcane he.. die heeft minder dan de helft van jouw vermogen..

me ax of ik?.....

:wink:

Post Reply