kloppen trommel geluid als ik in een bocht gas geef.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
kloppen trommel geluid als ik in een bocht gas geef.
Als ik een bocht een beetje gas geef dan hoor ik achteraan een kloppend, trommelachtig geluid.
Is dit om iets zorgen over te maken of normaal ?
Is dit om iets zorgen over te maken of normaal ?
-
- AX Spaster Mammer
Als het achteraan zit heb je misschien een AX 4x4... want dat is 99,9% zeker een aandrijfas Homokineetje zal wel moe zijn.
Kan je bij IDDS Technique kopen voor zo'n 75 euro per as. Als ik me niet vergis rammelt de as aan de andere kant van de bocht die je instuurt, dus rechterbocht = linkeras vervangen.
Mogelijk hoor je ook getik als je stapvoets rijdt.
Advies: laat er ff iemand mee rijden die weet hoe het klinkt als er een asje kapot is, dan weet je het zeker
Btw: Niet iets om je echt h??l veel zorgen over te maken, volgens mij is het niet bijzonder gevaarlijk, buiten het feit dat als er een asje breekt je ineens geen aandrijving meer hebt. Dat heb ik 1x meegemaakt nu en het is best eng
Slechte aandrijfas = wel APK afkeur overigens.
Kan je bij IDDS Technique kopen voor zo'n 75 euro per as. Als ik me niet vergis rammelt de as aan de andere kant van de bocht die je instuurt, dus rechterbocht = linkeras vervangen.
Advies: laat er ff iemand mee rijden die weet hoe het klinkt als er een asje kapot is, dan weet je het zeker
Btw: Niet iets om je echt h??l veel zorgen over te maken, volgens mij is het niet bijzonder gevaarlijk, buiten het feit dat als er een asje breekt je ineens geen aandrijving meer hebt. Dat heb ik 1x meegemaakt nu en het is best eng
das raar ?
kakanox wrote:Als het achteraan zit heb je misschien een AX 4x4... want dat is 99,9% zeker een aandrijfas Homokineetje zal wel moe zijn.
De wagen is 3 weken geleden gekeurd zonder problemen ?
heb dat ook. de vorige eigenaar heeft ooit ergens de uitlaat vervangen. Nu was dat stuk net niet goed en daardoor ligt mijn uitlaat iets anders dan normaal waardoor alle uitsparingen enz dus ook iets anders liggen. Hierdoor klapt de uitlaat in de bocht met gas geven dus tegen de achtas, onderkant enz enz. Misschien dat een van de ophangrubbers van je einddemper los is waardoor jou demper of een ander stuk van je uitlaat ergens tegenaan klapt.
Tip: ga in de auto zitten met de deuren dicht en vraag of iemand een keer goed met je uitlaat wil rammelen. Hierdoor kwam ik erachter dat hij het was. De uitlaat was iets bijgewerkt zodat het tikken wegwas maar op den duur is het weer teruggekomen. Hoop dat je eruit komt. Tom
Tip: ga in de auto zitten met de deuren dicht en vraag of iemand een keer goed met je uitlaat wil rammelen. Hierdoor kwam ik erachter dat hij het was. De uitlaat was iets bijgewerkt zodat het tikken wegwas maar op den duur is het weer teruggekomen. Hoop dat je eruit komt. Tom
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Joost wrote:slechte aandrijfas = geen afkeur
slechte adrijfashoes (dus lek) = afkeur
ik had eens een scheur(tje?) in m'n ashoes.
ze hebben dit dichtgesmeerd en toen kwam ie toch door keuring.
hij bonkte al wel (niet enorm)
nb as ook 75 bij stahlie r'dam
edit I: ineens houden ze het op 90 p/st. idds technique 145 voor een set. hier komt 25 euro statiegeld bij per as (ja, dat krijg je dan -als het goed is- weer terug als je de assen weer terugbrengt/stuurt)
edit II: in geval van idds technique ditgital --> zorg dat je de goeie keerringen mee krijgt. bij mij pasten ze niet (dus oude laten zitten. ze hOEven niet perse lek te gaan bij het vervangen...)
Last edited by Elsje on SatApr15, 2006 10:59:28 PM, edited 3 times in total.
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
TB wrote:Als t geluid van achteren komt.... hoe kan t dan de aandrijfas zijn? Dat is duidelijk hoorbaar van voren.
trillingen gaan zo door in je auto dat je soms echt niet kan horen of 't nou van links/rechts of voor/achter komt
zelfs een apk-keurmeester die ik ken en een echt sleutelaar dacht eens dat z'n wiellager linksvoor versleten was, hij dat kreng vervangen, bleek 't rechtsvoor te zijn.
Beste methode trouwens voor een wiellager is je wiel opkrikken, 1 iemand een beetje gas laten geven (tot 50km/h, dan draait je ene wiel al 100km/h) en dan een metalen pijp op je fusee en 't andere eind tegen je oor, dan hoor je 't pas goed.
maar da's weer
1721 cc
Bij de meeste garagebedrijven worden de keerringen ook niet vervangen. Als deze nog goed zijn is t alleen maar meer werk op je hals halen. Ik heb t destijds ook niet gedaan bij m'n vorige AX. Zie op een zaterdagmiddag maar eens aan een juiste maat te komen...
Als je de as even ondersteund eruit haalt (dus recht) dan beschadig je m echt niet. En met terugplaatsen ook natuurlijk.
Als je de as even ondersteund eruit haalt (dus recht) dan beschadig je m echt niet. En met terugplaatsen ook natuurlijk.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
-
- AX Spaster Mammer